Κυριακή 4 Οκτωβρίου 2015

ΥΓΙΩΣ ΕΠΙΧΕΙΡΕΙΝ

Χατζηαναγνώστου Γιώργος

Καθημερινές αγωνιώδεις ερωτήσεις Μικρομεσαίων Επαγγελματιών :

Που Πάμε; Πως θα αποφύγω το κλείσιμο της επιχείρησης μου;Τι θα κάνω μετά; Πως θα αποπληρώσω τα χρέη μου;

Με άλλα λόγια συμπυκνωμένη η κοινωνική απόγνωση για όσα καθημερινά γίνονται στην ευλογημένη αυτή χώρα που είναι πλήρης "υπεύθυνων".

Σε ένα κόσμο όπου οι Αναρχικοί χαρακτηρίζουν το μαύρο σαν χρώμα ελπίδας ,οι Σοσιαλιστές το κόκκινο σαν χρώμα ελπίδας,αλλά και οι Νεοφιλελεύθεροι το μπλε σαν χρώμα ελπίδας,είναι ηλίου φαεινότερον ότι κάτι δεν πάει καλά σε αυτόν τον τόπο.

Στην νεώτερη ιστορία της σημερινής Καπιταλιστικής κοινωνίας, όπου οι άυλοι τίτλοι έχουν αντικαταστήσει το χρήμα, με έντονη την έννοια του ατομικισμού ,αλλά και της ιδιοκτησίας, ο πολιτικός νεοφεουδαλισμός έχει πλέον εισχωρήσει μέσα στα σπίτια ,χωρίς να γίνει αντιληπτός , μέσα από την ηλεκτρονική κατάσχεση .

Την ίδια στιγμή που Αυτό το 0,6% των πολιτών ,Κατέχει συνολικά περιουσία αξίας 87,5 τρισεκατομμυρίων δολαρίων, η οποία αντιστοιχεί στο 39,3% του παγκόσμιου πλούτο ! ή διαφορετικά Το 8,1% του πληθυσμού κατέχει το... 82,4% (!) του παγκόσμιου πλούτου!!.


Αποτέλεσμα αυτής της υπερσυγκέντρωσης δύναμης εξουσίας ,πόρων,Άυλων τίτλων(χρήμα) ,είναι και η δημιουργηθείσα δύναμη των Πολυεθνικών ,με τις Υπεράκτιες (offshore) ,τις ΜΚΟ,αλλά και τις καθοδηγούμενες Κυβερνήσεις προς εξυπηρέτηση συμφερόντων αλλά και λόγω βουλησιαρχίας.

Στην πραγματικότητα η ελαστική εργασία με χαμηλούς μισθούς ,η εύκολη μετακίνηση του κεφαλαίου ,αλλά και η νομιμοφανώς πολιτική διακυβέρνηση ως και η διαχείριση των πόρων είναι το ζητούμενο για το 8,1% της ελίτ του παγκόσμιου πληθυσμού.

Οι μεθοδολογίες διαχείρισης των οφισίων, της οικονομικής Ελίτ πολλές, με αντίπαλο τον ίδιο  τον άνθρωπο και την πηγαία ανάγκη του για επιβίωση και  δημιουργία  (πυραμίδα Μάσλοου),
χρησιμοποιεί διάφορες τεχνικές εκ των οποίων κυρίαρχη είναι η νομισματική.

Πρακτικά στην σύγχρονη εμπορευματοποιημένη εποχή της παγκοσμιοποίησης η ανταλλακτική αξία ενός προϊόντος ή αγαθού ή και μιας υπηρεσίας σαν συνέχεια της νομισματικής πολιτικής εμπεριέχει στην συναλλαγή την έννοια κέρδος.

Το Κέρδος που ερμηνεύεται με απόλυτους αριθμούς παραβλέποντας την κοινωνική ανταποδοτικότητα του, που οφείλει να υπάρχει όπως και ή έννοια του εύλογου κέρδους εξυπηρετώντας την κοινωνία στο σύνολο της αλλά και τις αξίες του ανθρωπισμού σε ένα κόσμο που αναζητά την βιώσιμη ανάπτυξη.

Χαρακτηριστικά Ο φιλόσοφος Αριστοτέλης καίτοι έζησε εκτός καπιταλιστικού συστήματος εξέφρασε την έννοια του κέρδους με δυο τρόπους όπως περιγράφεται στην συμβολή του Αριστοτέλη στην Οικονομική ανάλυση 

Ο  πρώτος με το απόλυτο αριθμητικό μέγεθος(αξία χρήσης)  που αποφεύγεται τον παραλληλισμό με την κοινωνική επίπτωση που εμπεριέχει η ίδια η αριθμητική συναλλαγή ,
και ο δεύτερος με τον διαχωρισμό της έννοιας κέρδος σαν ανταλλακτική αξία του αγαθού .

Ο Αριστοτέλης γνώριζε ότι η αξία της θεωρίας του περί δικαιοσύνης στις ανταλλαγές εξαρτάται από την λύση του προβλήματος της συμμετρίας.

Άλλωστε όπως λέει ο ίδιος ΄΄ ούτε γαρ αν μη ούσης αλλαγής κοινωνία ήν , ούτ’ αλλαγή ισότητος μη ούσης, ούτ’ ισότης μη ούσης συμμετρίας’’ (Η.Ν.5 – 1133) δηλ. δεν θα υπήρχε κοινωνία εάν δεν υπήρχε ανταλλαγή ούτε ανταλλαγή εάν δεν υπήρχε ισότης αλλά ούτε και ισότης εάν δεν υπήρχε συμμετρία.

Στην σημερινή κοινωνία η έννοια των ορίων της νομισματικής πολιτικής στοχεύει μόνο στον ρυθμό ανάπτυξης  αδιαφορώντας για τον άνθρωπο παρά μόνο και με χρήση Δεσπόζουσας Θέσης  μέσω ΑΤΜ για την στήριξη των Τραπεζικών Ιδρυμάτων (που δεν παύουν να είναι Επιχειρήσεις).

Κατά αυτή την έννοια βλέπουμε ακόμα και το Ίδρυμα Ρόζα Λούξεμπουργκ να αναζητά μόνο θεωρητικά ως είθιστε  "αριστερές" αναλύσεις διεξόδου από την υφεσιακή πορεία της Ε.Ε.

Σε αυτήν την πορεία ανάπτυξης της Παγκόσμιας οικονομίας και με κατ εξοχήν βάση ως είναι κοινή παραδοχή σαν κορμό όλων των οικονομιών ,τις Μικρομεσαίες επιχειρήσεις,είναι γνωστή η υφαρπαγή του παραγόμενου πλούτου των Μικρομεσαίων από τις Πολυεθνικές Επιχειρήσεις με την σιωπηρή συναίνεση του Κράτους.

Ο εγκλωβισμένος όμως και ποινικοποιημένος πολίτης,που "τόλμησε" το επιχειρείν πως θα μπορούσε να "επενδύσει" σε ένα προδιαγεγραμμένο πολιτικά ανήθικα στημένο εις βάρος του παιχνίδι;

Εναλλακτικές προτάσεις υγιούς επιχειρηματικότητας υπάρχουν χιλιάδες με κοινωνική ανταποδοτικότητα στα κλειδωμένα και ξεχασμένα συρτάρια των πολιτικά "υπευθύνων".

Η αναγκαία όμως πολιτική βούληση χρειάζεται ανθρώπους με γνώση της επιχειρηματικότητας και των δαιδαλωδών διαδρομών της. Κάτι που στην χώρας μας απέχει διαστημικά έτη φωτός μακριά από την πραγματικότητα.
Λογικό βέβαια!!!! καθότι δημοσιευμένους ισολογισμούς κομμάτων δεν βλέπουμε παρά το ότι ζητιούνται από την ευνομούμενη πολιτεία για τους λοιπούς εκτός ιδίων έχοντας ΑΦΜ !!!!!

Μέχρι να ανοίξουν τα συρτάρια των αποθηκευμένων προτάσεων Ενδογενούς Παραγωγικής Ανασυγκρότησης της χώρας και να απεγκλωβιστούν από τις ιδεοληψίες και τα ατομικιστικά  ιδεολογήματα όποιας κατεύθυνσης οι "υπεύθυνοι" το υγιώς επιχειρεί ν, θα διέρχεται περίοδο νεκρικής ακαμψίας ενός αφυδατωμένου και με σήψη κορμιού.

Μέχρι τότε όμως χάριν οφθαλμολαγνείας και διαμόρφωσης συνειδήσεων , θα βλέπουμε διαρκώς προσχηματικά Σύμφωνα Εταιρικής και Κοινωνικής Υπευθυνότητας αλλά και αλληλέγγυες "δράσεις" χάριν ΜΜΕ προβολής.

Άρθουρ Σοπενχάουερ – «“Ακούω τον μύλο να γυρίζει, αλεύρι όμως δεν βλέπω” -ή βλέπει επιτέλους καθαρά πόσο λειψοί, πόσο χαμερπείς, πόσο άχρωμοι είναι αυτοί που κρύβονται πίσω απ΄αυτή τη βαρύγδουπη απεραντολογία».

* Ο Χατζηαναγνώστου Γιώργος είναι enterpreneur Mικρομεσαίων επιχειρήσεων www.fotavgeia.blogspot.com

Δεν υπάρχουν σχόλια: