![](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEjQxdbotWKPWH02cNTZ_lhA3WWa6-70vBhaK9avmtBA5ituxO-J8sBkRaVMEn44c6hXZyDZay7dqyNSKYSGf4BEhbDaw3mr6Ty5NCgQJPQ6YC5s5DyhDVmZkjSNWdBSOf4VdmG4kQfQGMk/s320/agia-sofia.jpg)
Αφού εξετάσθηκαν πολλές υποψήφιες περιοχές, φαίνεται ότι βρέθηκε τελικά η κατάλληλη προκειμένου να φιλοξενήσει το Logistic Center της κοινοπραξίας του αγωγού TAP για τη διανομή των σωλήνων που θα χρησιμοποιηθούν κατά τη κατασκευή του.
Πρόκειται σύμφωνα με τις πληροφορίες για το πρώην στρατόπεδο Γκόνου (οικισμός Αγία Σοφία) στη Μενεμένη Θεσσαλονίκης, και ιδιοκτησίας της ΓΑΙΑΟΣΕ, συνολικής έκτασης 600 στρεμμάτων.
Τμήμα του, έκτασης 100 στρεμμάτων, πρόκειται σύμφωνα με τις ίδιες πηγές να διατεθεί από την ΓΑΙΑΟΣΕ στην κοινοπραξία του Διαδρατικού αγωγούπροκειμένου να μετατραπεί σε κέντρο διανομής σωλήνων για όλο το έργο.
Αλλωστε η υπόλοιπη έκταση του πρώην στρατοπέδου, προορίζεται για τη δημιουργία του εμπορευματικού κέντρου που θα εξυπηρετεί μελλοντικά το λιμάνι του ΟΛΘ (κατ' αντιστοιχία δηλαδή με το ρόλο που θα διαδραματίσει το Θριάσειο για τον ΟΛΠ), σύμφωνα με τα σχέδια της ΓΑΙΑΟΣΕ, σε συννεόηση με το ΤΑΙΠΕΔ και τη διοίκηση του λιμανιού.
Το πρώην στρατόπεδο Γκόνου επελέγη για το σκοπό αυτό έναντι του πρώην στρατοπέδου Κακιούση, καθώς έχει το πλεονέκτημα ότι διαθέτει σιδηροδρομική σύνδεση με το λιμάνι της Θεσσαλονίκης.
Παλαιότερα το στρατόπεδο αποτελούσε αποθήκη υλικού και μέσα σε αυτό υπάρχουν ακόμη αρκετά πυρομαχικά. Απαραίτητη επομένως προυπόθεση προκειμένου να δρομολογηθεί η παραχώρηση των 100 στρεμμάτων στην κοινοπραξία του TAP είναι να καθαρισθεί πρώτα ο χώρος από τα πολλά παλαιά βλήματα που βρίσκονται στη περιοχή.
Σε πρώτη φάση θα καθαριστεί μόνο ένα τμήμα του, 200 περίπου στρεμμάτων, εκ των οποίων τα 100 στρέμματα θα διατεθούν στην κοινοπραξία του ΤΑΡ.
Ο καθαρισμός ολόκληρης της έκτασης των 600 στρεμμάτων τοποθετείται μέσα στο 2016. Υπενθυμίζουμε ότι για τη δημιουργία ενός Logistics Center στη Θεσσαλονίκη έχουν εκδηλώσει ενδιαφέρον αμερικανικά κεφάλαια, όπως αποκάλυψε προ ημερών και ο πρόεδρος του Ελληνοαμερικανικού Εμπορικού Επιμελητηρίου Σίμος Αναστασόπουλος.
Οπως και στον Πειραιά, έτσι και στη Θεσσαλονίκη, η δημιουργία Logistics Center είναι μια πονεμένη ιστορία που συζητείται εδώ και πάνω από... 10 χρόνια. Μελέτες επί μελετών έχουν γίνει, τόσο το 2006, όσο και το 2010, χωρίς κανένα μέχρι σήμερα αποτέλεσμα.
Δύο από τις τρεις εργολαβίες του αγωγού φυσικού αερίου ΤΑΡ εντός του ελληνικού εδάφους αναμένεται, σύμφωνα με πληροφορίες, να αναλάβει η κοινοπραξία της ΕΛΛΑΚΤΩΡ με τη γαλλική Spiecapag, ενώ η τρίτη εργολαβία φαίνεται πως οδεύει προς την κοινοπραξία της J&P ΑΒΑΞ με την ιταλική Bonatti.
Κατά τις ίδιες πληροφορίες, παρά την ανάθεση του πρώτου τμήματος για προμήθεια σωλήνων στη γερμανική Mannesmann, τα Ελληνικά Σωληνουργεία του ομίλου Βιοχάλκο βρίσκονται κοντά στην ανάληψη των 2 εκat. των τριών τμημάτων στα οποία έχει χωριστεί το ελληνικό κομματι του αγωγου.
Στελέχη του κατασκευαστικού κλάδου υποστηρίζουν πως η κοινοπραξία των Γάλλων με την ΕΛΛΑΚΤΩΡ διεκδικεί και τμήμα εντός της Αλβανίας, ενώ ο όμιλος ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ φέρεται να διεκδικεί την κατασκευή σταθμών συμπίεσης.
Καθεμία από τις τρεις εργολαβίες για την κατασκευή του ελληνικού τμήματος του αγωγού, συνολικού μήκους 550 χιλιομέτρων, είναι αξίας περί τα 230 εκατ. ευρώ.
Εκτός από τις δύο κοινοπραξίες, στον διαγωνισμό συμμετείχαν ο όμιλος ΓΕΚ/ΤΕΡΝΑ σε κοινοπραξία με τη γερμανική Max Streicher GmbH και τη βελγική Denys, καθώς και η ΜΕΤΚΑ του ομίλου Μυτιληναίου με τις ιταλικές Nuova Ghizzoni SpA και Sicilsaldo SpA. Σχεδόν αντίστοιχη σύνθεση έχουν και οι κοινοπραξίες που διεκδικούν τμήματα του αγωγού ΤΑΡ στην Αλβανία.
Όπως έχει ήδη ανακοινώσει η εταιρία διαχείρισης του TAP, οι εργασίες κατασκευής έχουν ξεκινήσει, με την κατασκευή και αποκατάσταση οδών και γεφυρών στην Αλβανία, προκειμένου να εξασφαλιστεί η πρόσβαση στα μελλοντικά εργοτάξια εγκατάστασης του αγωγού.
Η κατασκευή του κεντρικού αγωγού αναμένεται να ξεκινήσει το 2016. Τα χερσαία τμήματα του TAP θα έχουν συνολικό μήκος περίπου 765 χλμ. (Ελλάδα 550 χλμ., Αλβανία 211 χλμ., Ιταλία 8 χλμ.).
Η εταιρία διαχείρισης προβλέπει πως θα λειτουργούν ταυτόχρονα περίπου 15 εργοτάξια κατά μήκος της συνολικής διαδρομής του αγωγού, με 150 έως 200 εργαζόμενους έκα
WWW.fotavgeia.blogspot.com
Κατά τις ίδιες πληροφορίες, παρά την ανάθεση του πρώτου τμήματος για προμήθεια σωλήνων στη γερμανική Mannesmann, τα Ελληνικά Σωληνουργεία του ομίλου Βιοχάλκο βρίσκονται κοντά στην ανάληψη των 2 εκat. των τριών τμημάτων στα οποία έχει χωριστεί το ελληνικό κομματι του αγωγου.
Στελέχη του κατασκευαστικού κλάδου υποστηρίζουν πως η κοινοπραξία των Γάλλων με την ΕΛΛΑΚΤΩΡ διεκδικεί και τμήμα εντός της Αλβανίας, ενώ ο όμιλος ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ φέρεται να διεκδικεί την κατασκευή σταθμών συμπίεσης.
Καθεμία από τις τρεις εργολαβίες για την κατασκευή του ελληνικού τμήματος του αγωγού, συνολικού μήκους 550 χιλιομέτρων, είναι αξίας περί τα 230 εκατ. ευρώ.
Εκτός από τις δύο κοινοπραξίες, στον διαγωνισμό συμμετείχαν ο όμιλος ΓΕΚ/ΤΕΡΝΑ σε κοινοπραξία με τη γερμανική Max Streicher GmbH και τη βελγική Denys, καθώς και η ΜΕΤΚΑ του ομίλου Μυτιληναίου με τις ιταλικές Nuova Ghizzoni SpA και Sicilsaldo SpA. Σχεδόν αντίστοιχη σύνθεση έχουν και οι κοινοπραξίες που διεκδικούν τμήματα του αγωγού ΤΑΡ στην Αλβανία.
Όπως έχει ήδη ανακοινώσει η εταιρία διαχείρισης του TAP, οι εργασίες κατασκευής έχουν ξεκινήσει, με την κατασκευή και αποκατάσταση οδών και γεφυρών στην Αλβανία, προκειμένου να εξασφαλιστεί η πρόσβαση στα μελλοντικά εργοτάξια εγκατάστασης του αγωγού.
Η κατασκευή του κεντρικού αγωγού αναμένεται να ξεκινήσει το 2016. Τα χερσαία τμήματα του TAP θα έχουν συνολικό μήκος περίπου 765 χλμ. (Ελλάδα 550 χλμ., Αλβανία 211 χλμ., Ιταλία 8 χλμ.).
Η εταιρία διαχείρισης προβλέπει πως θα λειτουργούν ταυτόχρονα περίπου 15 εργοτάξια κατά μήκος της συνολικής διαδρομής του αγωγού, με 150 έως 200 εργαζόμενους έκα
WWW.fotavgeia.blogspot.com
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου