Αrt1688 Δευτέρα 4 Απρίλη 2016
Με σύμβαση παραχώρησης το Πάτρα - Πύργος - Καλαμάτα - Σε ιδιώτες το τραίνο.
Με σύμβαση παραχώρησης σε ιδιώτες και με χρηματοδότηση μέσω του πακέτου Γιούνκερ, σχεδιάζει η κυβέρνηση να υλοποιήσει το έργο αναβάθμισης και κανονικοποίησης της γραμμής Πάτρα - Πύργος - Καλαμάτα και Κατάκολο - Αρχαία Ολυμπία.
Αυτό τόνισε ο γ.γ. Υποδομών Γιώργος Δέδες, στη χθεσινή παρουσίαση της μελέτης που οργάνωσε στην Καλαμάτα, στο ξενοδοχείο "Rex", η Περιφερειακή Ενωση Δήμων (ΠΕΔ) Πελοποννήσου.
Ο κ. Δέδες επεσήμανε ότι στην πρόταση για το πακέτο Γιούνκερ είναι και η υλοποίηση του έργου της γραμμής Πάτρα - Πύργος - Καλαμάτα και του τμήματος Κατάκολο - Αρχαία Ολυμπία, καθώς και η αναβάθμιση των λιμανιών Καλαμάτας και Κατάκολου. «Οι εξελίξεις θα είναι θετικές», εκτίμησε ο γ.γ. και διευκρίνισε πως «πακέτο Γιούνκερ σημαίνει σύμπραξη με ιδιωτικό τομέα, με νέο πλαίσιο που θα διασφαλίζει τα συμφέροντα πολιτών και δημόσιου τομέα».
Ο κ. Δέδες σημείωσε τη νέα πολιτική για συνδυασμένες μεταφορές, με στόχο την αναπτυξιακή τόνωση, μακριά από τις παθογένειες της πολιτικής. Παρατήρησε ότι «είχαμε πολύ υψηλές δημόσιες και ιδιωτικές επενδύσεις στον τομέα των μεταφορών, αλλά τα ωφελήματα στην ανάπτυξη δεν είναι ανάλογα». Μίλησε για δρόμους που δεν συνδυάζονται με λιμάνια και λιμάνια που δεν συνδυάζονται με αυτοκινητόδρομους και το σιδηρόδρομο. Ανέφερε χαρακτηριστικά ότι «η Εγνατία δεν έχει εξασφαλίσει συνδέσεις με λιμάνια, σιδηρόδρομο και αεροδρόμια. Το 2015 δεν είχαν υλοποιηθεί απαλλοτριώσεις για αυτοκινητόδρομους, για έργα που δεν θα έπρεπε να είχαν τελειώσει 5 - 6 χρόνια. Το νέο ΕΣΠΑ δεν έχει χρήματα, θεωρούμε ότι έχει κλείσει».
Ο πρόεδρος της ΠΕΔ Πελοποννήσου Δημήτρης Καμπόσος δήμαρχος Αργους - Μυκηνών, παρατήρησε ότι το τρένο θα ωφελήσει, ζητώντας την επαναλειτουργία του στην Πελοπόννησο. Ανέφερε ότι ο προαστιακός θα μπορούσε να φθάσει μέχρι Αργος και Μυκήνες και σημείωσε πως «1 εκατομμύριο άνθρωποι που επισκέπτονται κάθε χρόνο τις Μυκήνες, ταΐζουν τα λεωφορεία, ιδιαίτερες συγκοινωνίες με υψηλά κόμιστρα. Για 25 χιλιόμετρα το τρένο δεν πήγε από την Κόρινθο στις Μυκήνες».
Ο επικεφαλής της μείζονος μειοψηφίας Μανώλης Μάκαρης που πρότεινε την πραγματοποίηση της εκδήλωσης και αποδέχθηκε η ΠΕΔ, επεσήμανε ότι «ο σιδηρόδρομος μπορεί να προσφέρει πολλά στην Πελοπόννησο. Η γραμμή που αναβαθμίζεται, συνδέει 4 λιμάνια κρουαζιέρας (Καλαμάτα, Κατάκολο, Κυλλήνη, Πάτρα) και αρχαιολογικούς χώρους (Αρχαία Ολυμπία - Αρχαία Μεσσήνη)».
Η περιφερειακή σύμβουλος Δήμητρα Λυμπεροπούλου τάχθηκε υπέρ της ανάπτυξης του σιδηροδρόμου και της λειτουργίας ενός βιώσιμου και σύγχρονου σιδηροδρομικού δικτύου.
Παρουσιάζοντας τη μελέτη, ο διευθύνων σύμβουλος της ΕΡΓΟΣΕ Αθανάσιος Βούρδας στάθηκε στη νέα στρατηγική συνδυασμένων μεταφορών, παρατηρώντας ότι «ανατρέπεται μια πολιτική του κατακερματισμού, της πλιατσικολόγησης του ελληνικού σιδηροδρόμου, με την ενοικίαση - υπενοικίαση σε άλλες χρήσεις πέραν του σιδηροδρόμου. Δήλωσε ότι χρειάζεται να είναι σύμμαχοι και οι φορείς της αυτοδιοίκησης και σημείωσε πως η γραμμή Πάτρα - Πύργος - Καλαμάτα θα είναι συνέχεια της γραμμής Αθήνα - Κόρινθος - Πάτρα, του διευρωπαϊκού δικτύου, κάνοντας λόγο για Δυτικό Σιδηροδρομικό Αξονα Πελοποννήσου.
Ο Μιχάλης Αναστασάκης, στέλεχος της ΕΡΓΟΣΕ, που παρουσίασε αναλυτικά στοιχεία της μελέτης, ενημέρωσε ότι το Πάτρα - Πύργος και το Κατάκολο - Αρχαία Ολυμπία έχει εγκεκριμένες οριστικές μελέτες και τεύχη δημοπράτησης (εγκρίθηκαν στις 31 Μαρτίου). Πληροφόρησε πως το Πύργος - Καλαμάτα έχει προμελέτες και αναμένει την έγκριση των περιβαλλοντικών όρων. Διευκρίνισε ότι το έργο προβλέπει βελτίωση, κανονικοποίηση της υπάρχουσας γραμμής, (πλάτος 1,43 μέτρα), εκτός από δύο σημεία στο τμήμα Καλό Νερό - Κοπανάκι και Σκάλα - Βαλύρα, όπου προβλέπεται αλλαγή - βελτίωση της χάραξης (με κανονικό πλάτος της γραμμής), λόγω προβληματικών σημείων με μείωση ταχυτήτων.
Το συνολικό κόστος για την υλοποίηση του έργου υπολογίζεται στα 600 εκ. ευρώ.
Η διαδρομή Πάτρα - Καλαμάτα θα καλύπτεται σε 2 ώρες και 50 λεπτά. Ειδικότερα: Αθήνα - Πύργος 3 ώρες. Πάτρα -Πύργος σε 1 ώρα και 15 λεπτά. Πύργος - Καλαμάτα σε 1 ώρα και 35 λεπτά. Πάτρα - Ολυμπία σε 1,5 ώρα. Κατάκολο - Ολυμπία σε 35 λεπτά.
Ακολούθησαν τοποθετήσεις από παριστάμενους πολίτες κι εκπροσώπους φορέων. Ομως επισημάνθηκε και σχολιάστηκε η απουσία του δημάρχου Καλαμάτας, δήμων της Μεσσηνίας, του Επιμελητηρίου και άλλων φορέων, ενώ στην παρουσίαση της μελέτης στον Πύργο, ήταν σχεδόν σύσσωμοι οι δήμαρχοι της Ηλείας και 1 - 2 από την Αχαΐα, το Επιμελητήριο Ηλείας, το ΤΕΕ Δυτικής Ελλάδας και εκπρόσωποι παραγωγικών τάξεων από Ηλεία και Αχαΐα.
Στη χθεσινή εκδήλωση παρέστησαν οι βουλευτές Γιώτα Κοζομπόλη και Πέτρος Κωνσταντινέας, ο αντιδήμαρχοι Καλαμάτας Ανδρέας Καραγιάννης και Πύλου - Νέστορος Τάκης Δαρσακλής, οι περιφερειακοί σύμβουλοι Νίκος Πατσαρίνος και Παναγιώτης Αλευράς, δημοτικοί σύμβουλοι της παράταξης Μάκαρη, ο πρόεδρος του Συλλόγου Φίλων Σιδηροδρόμου Μεσσηνίας Κωνσταντίνος Τριαντάφυλλος, πολίτες - φίλοι του τρένου, πρώην και νυν εργαζόμενοι στον ΟΣΕ.
Γ.Σ.
Πηγή: eleftheriaonline.gr
www.fotavgeia.blogspot.com
Με σύμβαση παραχώρησης το Πάτρα - Πύργος - Καλαμάτα - Σε ιδιώτες το τραίνο.
Με σύμβαση παραχώρησης σε ιδιώτες και με χρηματοδότηση μέσω του πακέτου Γιούνκερ, σχεδιάζει η κυβέρνηση να υλοποιήσει το έργο αναβάθμισης και κανονικοποίησης της γραμμής Πάτρα - Πύργος - Καλαμάτα και Κατάκολο - Αρχαία Ολυμπία.
Αυτό τόνισε ο γ.γ. Υποδομών Γιώργος Δέδες, στη χθεσινή παρουσίαση της μελέτης που οργάνωσε στην Καλαμάτα, στο ξενοδοχείο "Rex", η Περιφερειακή Ενωση Δήμων (ΠΕΔ) Πελοποννήσου.
Ο κ. Δέδες επεσήμανε ότι στην πρόταση για το πακέτο Γιούνκερ είναι και η υλοποίηση του έργου της γραμμής Πάτρα - Πύργος - Καλαμάτα και του τμήματος Κατάκολο - Αρχαία Ολυμπία, καθώς και η αναβάθμιση των λιμανιών Καλαμάτας και Κατάκολου. «Οι εξελίξεις θα είναι θετικές», εκτίμησε ο γ.γ. και διευκρίνισε πως «πακέτο Γιούνκερ σημαίνει σύμπραξη με ιδιωτικό τομέα, με νέο πλαίσιο που θα διασφαλίζει τα συμφέροντα πολιτών και δημόσιου τομέα».
Ο κ. Δέδες σημείωσε τη νέα πολιτική για συνδυασμένες μεταφορές, με στόχο την αναπτυξιακή τόνωση, μακριά από τις παθογένειες της πολιτικής. Παρατήρησε ότι «είχαμε πολύ υψηλές δημόσιες και ιδιωτικές επενδύσεις στον τομέα των μεταφορών, αλλά τα ωφελήματα στην ανάπτυξη δεν είναι ανάλογα». Μίλησε για δρόμους που δεν συνδυάζονται με λιμάνια και λιμάνια που δεν συνδυάζονται με αυτοκινητόδρομους και το σιδηρόδρομο. Ανέφερε χαρακτηριστικά ότι «η Εγνατία δεν έχει εξασφαλίσει συνδέσεις με λιμάνια, σιδηρόδρομο και αεροδρόμια. Το 2015 δεν είχαν υλοποιηθεί απαλλοτριώσεις για αυτοκινητόδρομους, για έργα που δεν θα έπρεπε να είχαν τελειώσει 5 - 6 χρόνια. Το νέο ΕΣΠΑ δεν έχει χρήματα, θεωρούμε ότι έχει κλείσει».
Ο πρόεδρος της ΠΕΔ Πελοποννήσου Δημήτρης Καμπόσος δήμαρχος Αργους - Μυκηνών, παρατήρησε ότι το τρένο θα ωφελήσει, ζητώντας την επαναλειτουργία του στην Πελοπόννησο. Ανέφερε ότι ο προαστιακός θα μπορούσε να φθάσει μέχρι Αργος και Μυκήνες και σημείωσε πως «1 εκατομμύριο άνθρωποι που επισκέπτονται κάθε χρόνο τις Μυκήνες, ταΐζουν τα λεωφορεία, ιδιαίτερες συγκοινωνίες με υψηλά κόμιστρα. Για 25 χιλιόμετρα το τρένο δεν πήγε από την Κόρινθο στις Μυκήνες».
Ο επικεφαλής της μείζονος μειοψηφίας Μανώλης Μάκαρης που πρότεινε την πραγματοποίηση της εκδήλωσης και αποδέχθηκε η ΠΕΔ, επεσήμανε ότι «ο σιδηρόδρομος μπορεί να προσφέρει πολλά στην Πελοπόννησο. Η γραμμή που αναβαθμίζεται, συνδέει 4 λιμάνια κρουαζιέρας (Καλαμάτα, Κατάκολο, Κυλλήνη, Πάτρα) και αρχαιολογικούς χώρους (Αρχαία Ολυμπία - Αρχαία Μεσσήνη)».
Η περιφερειακή σύμβουλος Δήμητρα Λυμπεροπούλου τάχθηκε υπέρ της ανάπτυξης του σιδηροδρόμου και της λειτουργίας ενός βιώσιμου και σύγχρονου σιδηροδρομικού δικτύου.
Παρουσιάζοντας τη μελέτη, ο διευθύνων σύμβουλος της ΕΡΓΟΣΕ Αθανάσιος Βούρδας στάθηκε στη νέα στρατηγική συνδυασμένων μεταφορών, παρατηρώντας ότι «ανατρέπεται μια πολιτική του κατακερματισμού, της πλιατσικολόγησης του ελληνικού σιδηροδρόμου, με την ενοικίαση - υπενοικίαση σε άλλες χρήσεις πέραν του σιδηροδρόμου. Δήλωσε ότι χρειάζεται να είναι σύμμαχοι και οι φορείς της αυτοδιοίκησης και σημείωσε πως η γραμμή Πάτρα - Πύργος - Καλαμάτα θα είναι συνέχεια της γραμμής Αθήνα - Κόρινθος - Πάτρα, του διευρωπαϊκού δικτύου, κάνοντας λόγο για Δυτικό Σιδηροδρομικό Αξονα Πελοποννήσου.
Ο Μιχάλης Αναστασάκης, στέλεχος της ΕΡΓΟΣΕ, που παρουσίασε αναλυτικά στοιχεία της μελέτης, ενημέρωσε ότι το Πάτρα - Πύργος και το Κατάκολο - Αρχαία Ολυμπία έχει εγκεκριμένες οριστικές μελέτες και τεύχη δημοπράτησης (εγκρίθηκαν στις 31 Μαρτίου). Πληροφόρησε πως το Πύργος - Καλαμάτα έχει προμελέτες και αναμένει την έγκριση των περιβαλλοντικών όρων. Διευκρίνισε ότι το έργο προβλέπει βελτίωση, κανονικοποίηση της υπάρχουσας γραμμής, (πλάτος 1,43 μέτρα), εκτός από δύο σημεία στο τμήμα Καλό Νερό - Κοπανάκι και Σκάλα - Βαλύρα, όπου προβλέπεται αλλαγή - βελτίωση της χάραξης (με κανονικό πλάτος της γραμμής), λόγω προβληματικών σημείων με μείωση ταχυτήτων.
Το συνολικό κόστος για την υλοποίηση του έργου υπολογίζεται στα 600 εκ. ευρώ.
Η διαδρομή Πάτρα - Καλαμάτα θα καλύπτεται σε 2 ώρες και 50 λεπτά. Ειδικότερα: Αθήνα - Πύργος 3 ώρες. Πάτρα -Πύργος σε 1 ώρα και 15 λεπτά. Πύργος - Καλαμάτα σε 1 ώρα και 35 λεπτά. Πάτρα - Ολυμπία σε 1,5 ώρα. Κατάκολο - Ολυμπία σε 35 λεπτά.
Ακολούθησαν τοποθετήσεις από παριστάμενους πολίτες κι εκπροσώπους φορέων. Ομως επισημάνθηκε και σχολιάστηκε η απουσία του δημάρχου Καλαμάτας, δήμων της Μεσσηνίας, του Επιμελητηρίου και άλλων φορέων, ενώ στην παρουσίαση της μελέτης στον Πύργο, ήταν σχεδόν σύσσωμοι οι δήμαρχοι της Ηλείας και 1 - 2 από την Αχαΐα, το Επιμελητήριο Ηλείας, το ΤΕΕ Δυτικής Ελλάδας και εκπρόσωποι παραγωγικών τάξεων από Ηλεία και Αχαΐα.
Στη χθεσινή εκδήλωση παρέστησαν οι βουλευτές Γιώτα Κοζομπόλη και Πέτρος Κωνσταντινέας, ο αντιδήμαρχοι Καλαμάτας Ανδρέας Καραγιάννης και Πύλου - Νέστορος Τάκης Δαρσακλής, οι περιφερειακοί σύμβουλοι Νίκος Πατσαρίνος και Παναγιώτης Αλευράς, δημοτικοί σύμβουλοι της παράταξης Μάκαρη, ο πρόεδρος του Συλλόγου Φίλων Σιδηροδρόμου Μεσσηνίας Κωνσταντίνος Τριαντάφυλλος, πολίτες - φίλοι του τρένου, πρώην και νυν εργαζόμενοι στον ΟΣΕ.
Γ.Σ.
Πηγή: eleftheriaonline.gr
www.fotavgeia.blogspot.com
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου