Αrt2177 Παρασκευή 13 Ιανουαρίου 2017
Χατζηαναγνώστου Γιώργος
Περίεργοι καιροί με έλλειψη μετρητών οδηγούν σε πώληση κοσμημάτων είτε με την μορφή ενεχυρίασης είτε σαν λιώσιμο. Η επιλογή του σημείου πώλησης στο χέρι σας.
Όπως επίσης και η επιλογή του όποιου κοσμήματος επιλέξετε να εκποιήσετε.
Σε κάθε περίπτωση η αναγνώριση της ποιότητας κατ επέκταση και της ποσότητας ,δεν μπορεί να γίνει με αξιοπιστία χωρίς εργαλεία μέτρησης -ταυτοποίησης και έτσι η εμπιστοσύνη μεταξύ των συναλασομμένων (σύγνωστων) είναι θεμελιώδες ζήτημα για κάθε διαφορά .
Να υπολογίζετε ότι η τρέχουσα τιμή χρυσού (-) αφαιρουμένης της φθοράς (*)πολαπλασιαζόμενη με την αναλογία σε ποσοστό χρυσού προσδιορίζουν την τιμή πώλησης-αγοράς.
Όλα αυτά ένας επαγγελματίας μπορεί σε επαγγελματικό χώρο με τα κατάλληλα εργαλεία να δώση ακριβή εκτίμηση ακόμα και έγγραφη εάν χρειάζεται.
Χατζηαναγνώστου Γιώργος
Περίεργοι καιροί με έλλειψη μετρητών οδηγούν σε πώληση κοσμημάτων είτε με την μορφή ενεχυρίασης είτε σαν λιώσιμο. Η επιλογή του σημείου πώλησης στο χέρι σας.
Όπως επίσης και η επιλογή του όποιου κοσμήματος επιλέξετε να εκποιήσετε.
Ποια είναι όμως τα βασικά πεδία ελέγχου ενός κοσμήματος για τον μη γνώστη που πρέπει να προσέξουμε ;
Ρεαλιστικά θα πρέπει να ενημερωθήτε από κάποιον γνώστη, αποφεύγοντας τα παπαγαλάκια τα συγγενικά ή τους "ξερόλες". Το ποιόν θα εμπιστευτείτε και αυτό επιλογή σας.
Σε πρώτη φάση διαχωρίστε και λάβετε υπ όψιν ότι άλλο η αξία ενός προϊόντος συλλεκτικού ή καλιτεχνήματος ,και άλλο η αξία του σε μέταλλο Κ όπου αυτό αφορά αυστηρά τα γραμμάρια.
Πρακτικά αυτό σημαίνει ότι η αξία του μετάλλου σε Κ ( 14 χρυσά καράτια είναι 14/24 αναλογία ή 585.000 μέρη ανά χίλια με 415 τμήματα από άλλα μέταλλα είναι το585, αντίστοιχα 750 κ.α.) μετριέται αφού αφαιρεθούν οι πέτρες ,συνυπολογιστή η μεθοδολογία κολλήσεων πχ. τα Σμυρναϊκά βραχιόλια και τα πιθανά πρόσθετα μέρη αυτού πχ κρικάκια ,αλυσιδάκια, πεταλούδες κλπ.
Ταυτόχρονα η φθορά (απώλεια μετάλλου) κατά το λιώσιμο από τον αγοραστή συνυπολογίζεται σε όρια έως και -10% περίπου.
Ουσιαστικά αντιλαμβανόμαστε ότι άλλο ένα συλλεκτικό προιόν(μοναδικό-αντίκα κ.α.) σαν αξία και άλλο το μέταλλο όπου αυτό αφορά αυτό καθαυτό μόνο το μέταλλο. .
Ρεαλιστικά θα πρέπει να ενημερωθήτε από κάποιον γνώστη, αποφεύγοντας τα παπαγαλάκια τα συγγενικά ή τους "ξερόλες". Το ποιόν θα εμπιστευτείτε και αυτό επιλογή σας.
Σε πρώτη φάση διαχωρίστε και λάβετε υπ όψιν ότι άλλο η αξία ενός προϊόντος συλλεκτικού ή καλιτεχνήματος ,και άλλο η αξία του σε μέταλλο Κ όπου αυτό αφορά αυστηρά τα γραμμάρια.
Πρακτικά αυτό σημαίνει ότι η αξία του μετάλλου σε Κ ( 14 χρυσά καράτια είναι 14/24 αναλογία ή 585.000 μέρη ανά χίλια με 415 τμήματα από άλλα μέταλλα είναι το585, αντίστοιχα 750 κ.α.) μετριέται αφού αφαιρεθούν οι πέτρες ,συνυπολογιστή η μεθοδολογία κολλήσεων πχ. τα Σμυρναϊκά βραχιόλια και τα πιθανά πρόσθετα μέρη αυτού πχ κρικάκια ,αλυσιδάκια, πεταλούδες κλπ.
Ταυτόχρονα η φθορά (απώλεια μετάλλου) κατά το λιώσιμο από τον αγοραστή συνυπολογίζεται σε όρια έως και -10% περίπου.
Ουσιαστικά αντιλαμβανόμαστε ότι άλλο ένα συλλεκτικό προιόν(μοναδικό-αντίκα κ.α.) σαν αξία και άλλο το μέταλλο όπου αυτό αφορά αυτό καθαυτό μόνο το μέταλλο. .
Η οπτική παρατήρηση θα σας δώσει αρκετές πληροφορίες, σε ότι αφορά το χρώμα ,την κωδικοποίηση του εργοστασίου παραγωγής Hallmark (σφραγίδες) αλλά και την ποσοστιαία ποσότητα χρυσού στο κράμα είτε με την μορφή χιλιοστών είτε με την μορφή Κ όπως αυτά αναγράφονται.
*Εαν δεν έχετε εργαλεία που έχουν οι επαγγελματίες (λούπα,σπίρτο,κ.α) το χρώμα άσπρο,ξανθό,κόκκινο θα σας προσδιορίσει εν πρώτοις τις προσμίξεις σε παλλάδιο,πλατίνα,ρόδιο κ.α.
Και μπορεί αυτό να μην λέει κάτι σε πρώτη φάση,αλλά σας βάζει στο ότι αρχίζετε να παρατηρείται τις λεπτομέρειες που κάνουν την διαφορά.
*Μην λυπηθείτε το άπλετο φως,αλλά ούτε και να κρύψετε την ηλικία αποφεύγοντας τα γυαλιά.Ακόμα και εαν δεν έχετε πρόβλημα τα γυαλιά του διπλανού μας μπορεί να μεγενθύνουν-αναδείξουν αυτά που δεν φαίνονται.
*Καθαρίστε διακριτικά με ένα πανάκι .χαρτάκι. χνώτο το κόσμημα.Εναλλακτικά με βράσιμο σε σόδα ή οδοντόπαστα ,υγρό σαπούνι καθαρίζουμε για να παρατηρήσουμε.
*Χρησιμοποιήστε σαν φόντο ένα χαρτί λευκό εάν σας εξυπηρετεί γλυτώνοντας φωτοσκιάσεις.
*Ανακαλύψτε την σφραγίδα που εμφανίζει το εργαστήριο παραγωγής αλλά και την ποιότητα σε χρυσό.Μη ύπαρξη της να σας βάλει σε υποψίες.
*Εάν και πάλι δεν μπορείτε να το προσδιορίσετε λόγω απειρίας παρατηρείστε με την αφή πιθανά γδαρσίματα,ξεφλουδίσματα,διχρωμίες στην επιφάνεια του μετάλλου.
*Το γδάρσιμο ενδεχομένως προσδιορίσει την ποιότητα.(όσο πιο καθαρό προς στα 24κ είναι τόσο πιο εύκολα χαράζεται γιατί είναι μαλακό). Εαν επιδιώξετε να το ξύσετε φροντίστε να μην είναι σε εμφανή σημεία αν και το να πληγώνεις ένα κόσμημα δεν είναι πρέπον.
*Εαν έχει ξεφλουδίσει ή παρουσιάζει διχρωμίες πιθανόν να έχει επιπλατίνωμα ,κάτι που μπορεί να υποδηλώσει διαφορετικό μέταλλο κάτω από την επίστρωση.
*Παρατηρήστε την ευκαμψία του μετάλλου εάν αυτό είναι εφικτό διότι όσο πιο εύκαμπτο τόσο πιο πλησιάζει στα 24κ.
*Παρατηρήστε τις πέτρες εάν μπορείτε όσο μπορείτε που έχει το κόσμημα και ανακαλύψτε πιθανά έγκλειστα,χαρακιές,ραγίσματα,στραβά καρφώματα(θέση),λάθος έδρες (ανισόπαχες)κ.α. Κάθε "στραβό" που θα καταφέρετε να παρατηρήσετε να σας υποψιάζει.
*Ζυγίστετο στο"χέρι"σας με αντιστοίχιση σε κάτι περίπου ίδιου όγκου και βάρους που θεωρείται δεδομένο πχ συσκευασία τυποποιημένη ενός προϊόντος ζυγισμένου ή τυποποιημένου που αναγράφει τα γραμμάρια όπως η βιομηχανική ζάχαρη καφετέριας ή το πιπέρι . Ακόμα καλύτερα με την βέρα σας ή ένα κόσμημα που ήδη γνωρίζετε για να μπορέσετε να καταλάβετε.
*Να θεωρήσετε δεδομένο ότι μια ποιοτική πέτρα (διαμάντι ,ζαφείρι κλπ) δεν συνδέεται με κακή κόλληση (εμφανή) στο κόσμημα αλλά ούτε και δένεται με χαμηλής αξίας μέταλλα (χαλκός,ασήμι,ψευδάργυρος,ζινκ κ.α.)
Και μπορεί αυτό να μην λέει κάτι σε πρώτη φάση,αλλά σας βάζει στο ότι αρχίζετε να παρατηρείται τις λεπτομέρειες που κάνουν την διαφορά.
*Μην λυπηθείτε το άπλετο φως,αλλά ούτε και να κρύψετε την ηλικία αποφεύγοντας τα γυαλιά.Ακόμα και εαν δεν έχετε πρόβλημα τα γυαλιά του διπλανού μας μπορεί να μεγενθύνουν-αναδείξουν αυτά που δεν φαίνονται.
*Καθαρίστε διακριτικά με ένα πανάκι .χαρτάκι. χνώτο το κόσμημα.Εναλλακτικά με βράσιμο σε σόδα ή οδοντόπαστα ,υγρό σαπούνι καθαρίζουμε για να παρατηρήσουμε.
*Χρησιμοποιήστε σαν φόντο ένα χαρτί λευκό εάν σας εξυπηρετεί γλυτώνοντας φωτοσκιάσεις.
*Ανακαλύψτε την σφραγίδα που εμφανίζει το εργαστήριο παραγωγής αλλά και την ποιότητα σε χρυσό.Μη ύπαρξη της να σας βάλει σε υποψίες.
*Εάν και πάλι δεν μπορείτε να το προσδιορίσετε λόγω απειρίας παρατηρείστε με την αφή πιθανά γδαρσίματα,ξεφλουδίσματα,διχρωμίες στην επιφάνεια του μετάλλου.
*Το γδάρσιμο ενδεχομένως προσδιορίσει την ποιότητα.(όσο πιο καθαρό προς στα 24κ είναι τόσο πιο εύκολα χαράζεται γιατί είναι μαλακό). Εαν επιδιώξετε να το ξύσετε φροντίστε να μην είναι σε εμφανή σημεία αν και το να πληγώνεις ένα κόσμημα δεν είναι πρέπον.
*Εαν έχει ξεφλουδίσει ή παρουσιάζει διχρωμίες πιθανόν να έχει επιπλατίνωμα ,κάτι που μπορεί να υποδηλώσει διαφορετικό μέταλλο κάτω από την επίστρωση.
*Παρατηρήστε την ευκαμψία του μετάλλου εάν αυτό είναι εφικτό διότι όσο πιο εύκαμπτο τόσο πιο πλησιάζει στα 24κ.
*Παρατηρήστε τις πέτρες εάν μπορείτε όσο μπορείτε που έχει το κόσμημα και ανακαλύψτε πιθανά έγκλειστα,χαρακιές,ραγίσματα,στραβά καρφώματα(θέση),λάθος έδρες (ανισόπαχες)κ.α. Κάθε "στραβό" που θα καταφέρετε να παρατηρήσετε να σας υποψιάζει.
*Ζυγίστετο στο"χέρι"σας με αντιστοίχιση σε κάτι περίπου ίδιου όγκου και βάρους που θεωρείται δεδομένο πχ συσκευασία τυποποιημένη ενός προϊόντος ζυγισμένου ή τυποποιημένου που αναγράφει τα γραμμάρια όπως η βιομηχανική ζάχαρη καφετέριας ή το πιπέρι . Ακόμα καλύτερα με την βέρα σας ή ένα κόσμημα που ήδη γνωρίζετε για να μπορέσετε να καταλάβετε.
*Να θεωρήσετε δεδομένο ότι μια ποιοτική πέτρα (διαμάντι ,ζαφείρι κλπ) δεν συνδέεται με κακή κόλληση (εμφανή) στο κόσμημα αλλά ούτε και δένεται με χαμηλής αξίας μέταλλα (χαλκός,ασήμι,ψευδάργυρος,ζινκ κ.α.)
Σε κάθε περίπτωση η αναγνώριση της ποιότητας κατ επέκταση και της ποσότητας ,δεν μπορεί να γίνει με αξιοπιστία χωρίς εργαλεία μέτρησης -ταυτοποίησης και έτσι η εμπιστοσύνη μεταξύ των συναλασομμένων (σύγνωστων) είναι θεμελιώδες ζήτημα για κάθε διαφορά .
Να υπολογίζετε ότι η τρέχουσα τιμή χρυσού (-) αφαιρουμένης της φθοράς (*)πολαπλασιαζόμενη με την αναλογία σε ποσοστό χρυσού προσδιορίζουν την τιμή πώλησης-αγοράς.
Όλα αυτά ένας επαγγελματίας μπορεί σε επαγγελματικό χώρο με τα κατάλληλα εργαλεία να δώση ακριβή εκτίμηση ακόμα και έγγραφη εάν χρειάζεται.
*Ο Χατζηαναγνώστου Γιώργος είναι entrepreneur μικρομεσαίων επιχειρήσεων
www.fotavgeia.blogspot.com
www.fotavgeia.blogspot.com
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου