Τρίτη 14 Μαρτίου 2017

ΥΨΗΛΕΣ ΤΙΜΕΣ ΣΕ ΒΡΕΦΙΚΑ ΠΡΟΙΟΝΤΑ

Αrt2758 Τριτη 14 Μαρτίου 2017
ΙΕΛΚΑ: Κέρδος 3 εκατ. ευρώ τον χρόνο για τον καταναλωτή

Τέτοιας κλίμακας εξοικονόμηση αποδίδει στους καταναλωτές η απελευθέρωση των καναλιών διάθεσης του γάλακτος πρώτης βρεφικής ηλικίας (0-6 μηνών), σύμφωνα με τα αποτελέσματα σχετικής έρευνας τιμών του προϊόντος, που διενέργησε το ΙΕΛΚΑ τον προηγούμενο Δεκέμβριο. Οι νέες οικογένειες με παιδί εξοικονομούν έως και 120 ευρώ το χρόνο, υποστηρίζουν οι ερευνητές του Ινστιτούτου.

Τα αποτελέσματα της έρευνας τιμών του ΙΕΛΚΑ για πέντε διαφορετικά προϊόντα της σχετικής κατηγορίας δείχνουν ότι η απελευθέρωση της διανομής τους επέδρασε πτωτικά στις τιμές τους. Συγκεκριμένα, διαπιστώθηκε ότι αυτά διατίθενται κατά μέσο όρο προς 24,74 ευρώ το κιλό και κατά 9,40% φθηνότερα από τα καταστήματα των μεγάλων αλυσίδων σούπερ μάρκετ σε σχέση με το 2011, και αντίστοιχα προς 26,78 ευρώ το κιλό από τα online καταστήματα κατά 1,94% φθηνότερα κατά μέσο όρο σε σχέση με το 2011. Οι ερευνητές επισημαίνουν ότι οι ελάχιστες τιμές που εντόπισαν ήταν ακόμα χαμηλότερες, πράγμα που σημαίνει ότι η εξοικονόμηση χρημάτων του καταναλωτή είναι ακόμα μεγαλύτερη. Στο ίδιο πλαίσιο, σχολιάζουν ότι οι τιμές των ηλεκτρονικών καταστημάτων δεν επηρεάζονται από το μεταφορικό κόστη, εφόσον για πωλήσεις άνω των 50 ευρώ προσφέρουν δωρεάν τη φυσική διανομή στον πελάτη τους. Αντίθετα, τονίζουν οι ερευνητές, η έρευνα έδειξε ότι μέση τιμή του προϊόντος στα εξειδικευμένα καταστήματα τον προηγούμενο Δεκέμβριο ήταν 29,27 το κιλό. Η μείωση στις τιμές του προϊόντος υπό το καθεστώς απελευθέρωσης της διανομής του εκτιμάται από το ΙΕΛΚΑ ότι αντιστοιχεί σε εξοικονόμηση της τάξης των 3 εκατ. ευρώ για το σύνολο της εγχώριας ζήτησης. «Πρακτικά εκτιμάται ότι ένα νοικοκυριό που θα χρησιμοποιήσει γάλα πρώτης βρεφικής ηλικίας για το πρώτο εξάμηνο της ζωής του μωρού, η απελευθέρωση της διανομής θα του αποδώσει εξοικονόμηση περίπου 120 ευρώ», αναφέρεται στη σχετική ανακοίνωση.

Εξάλλου, όπως παρατηρείται, πέρα από το αμιγώς οικονομικό όφελος η απελευθέρωση της διανομής παρέχει ποιοτικά οφέλη στον καταναλωτή, που σχετίζονται με τη διευκόλυνσή του συνεπεία του διευρυμένου είτε ωραρίου λειτουργίας είτε και δικτύου καταστημάτων, αλλά και της δυνατότητας εξ αποστάσεως online αγοράς.

Σύγκριση τιμών προϊόντων ανάμεσα στα διαφορετικά κανάλια πώλησης 2011-2016
Ιούλιος 2011 Δεκέμβριος 2016
Φαρμακεία Online κανάλι Σούπερ μάρκετ
Μ.Ο. Μ.Ο.+ μεταφορικά Ελάχιστο Μ.Ο.
Προϊόν Α (800 gr.) 27.00 24.86 27.17 22.26 22.48
Προϊόν Β (400 gr.) 11.37 10.74 13.47 10.13   9.90
Προϊόν Γ (400 gr.)   8.51   9.83 12.06   8.79   8.65
Προϊόν Δ (400 gr.) 10.23 10.31 12.81   9.39 10.24
Προϊόν Ε (800 gr.) 22.00 20.48 22.98 18.42 18.90
Μέση τιμή 1 kgr    27.31 26.78 € 31.71 € 24.33 € 24.74 €
Διαφορά με 2011   -1.94% 16.12% -10.91% -9.40%

28-32 εκατ. ευρώ ο τζίρος της εγχώριας αγοράς
Σύμφωνα με στοιχεία της εγχώριας αγοράς γάλατος πρώτης βρεφικής ηλικίας, το μηνιαίο κόστος του προϊόντος για το νοικοκυριό που ανατρέφει ένα βρέφος υπερβαίνει ενδεχομένως τα 120 ευρώ. Η παγκόσμια ετήσια αγορά του προϊόντος εκτιμάται ότι ανέρχεται στα 7,9 δισ. δολάρια, ενώ η ευρωπαϊκή υπερβαίνει τα 1,5 δισ. ευρώ και η αντίστοιχη ελληνική τα 28-32 εκατ. ευρώ, σύμφωνα με τη μελέτη.

Έως 2011 το βρεφικό γάλα πρώτης βρεφικής πωλείτο αποκλειστικά από τα φαρμακεία, ενώ για τα προϊόντα γάλακτος δεύτερης βρεφικής ηλικίας δεν υπήρχε αντίστοιχος περιορισμός, καθώς διατίθεντο και μέσω των σούπερ μάρκετ. Από το 2012, οπότε απελευθερώθηκε η σχετική αγορά, άρχισε η διάθεσή τους από τα λοιπά κανάλια, δηλαδή από τα σούπερ μάρκετ όπως και από τα ηλεκτρονικά καταστήματα. Όπως σημειώνουν οι ερευνητές, στη σχετική έρευνα του 2012 όχι μόνο δεν εντόπισαν σε άλλη χώρα της ΕΕ αποκλεισμούς καναλιών διανομής από την πώληση του προϊόντος, αλλά διαπίστωσαν ότι το βασικότερο για τη διανομή του ήταν τα σούπερ μάρκετ.
http://www.selfservice.gr
www.fotavgeia.blogspot.com

Δεν υπάρχουν σχόλια: