Xατζηαναγνώστου Γιώργος
Eίδε κανείς τον Πρόεδρο Κο Παπούλια ;
Διαπιστώσε κανείς ότι έβαλε πάγο σε νομοσχέδιο άδικο σε βάρος του Ελληνικού Λαού ;
Άσκησε ποτέ τον ρόλο του ρυθμιστή του πολιτεύματος καταγγέλλοντας την αναντιστοιχία προεκλογικών υποσχέσεων της σημερινής τρικοματικής με τα σημερινά νομοθετούμενα μέσω πράξεων νομοθετικού περιεχομένου επαχθή μέτρα;
Εδώ και χρόνια υπάρχει για εμάς τους πολίτες μια βουβή προσπάθεια που προσπαθούν να επαναφέρουν το ζήτημα της αλλαγής πολιτεύματος σε Προεδρική Δημοκρατία ,αλλά εντέχνως αποσιωπείται από τα ΜΜΕ,και "διώκεται" από το πολιτικό κομματοκεντρικό σύστημα ως απευκτέα εξέλιξη.
Υπάρχουν θεμελιώδεις διαφορές που μπορούν να επιτρέψουν στην Δημοκρατία να λειτουργήσει απρόσκοπτα και χωρίς διαπλοκή στην Προεδρική Δημοκρατία ,με σαφή διαχωρισμό Νομοθετικής και Εκτελεστικής εξουσίας γεγονός που δεν εξυπηρετεί το σημερινό κοματοκεντρικό σύστημα εξουσίας
Η συστηματική μεθόδευση των κέντρων εξουσίας (Παγκόσμια Τράπεζα , ΔΝΤ ,Ευρωπαική Τράπεζα , G20 κλπ) είναι βέβαιο ότι ανεξαρτήτως πολιτικού συστήματος διακυβέρνησης θα μεριμνούν για την εξυπηρέτηση των ιδίων συμφερόντων. Κατ επέκταση ανεξαρτήτως του γεγονότος της μετάβασης από το ένα σύστημα στο άλλο πέραν της πολιτικής απόφασης έχει την ανάγκη εκπαίδευσης της κοινωνίας σε δημοκρατικές αξίες και μεθόδους μέσω της παιδείας η οποία σταθερά και γοργά υποβαθμίζεται αντί να μεγαλώσει .
Σημαντική παρατήρηση : Η οποιαδήποτε νομοθετική ρύθμιση και εάν γίνει ,εάν βρει στο διάβα της "απαίδευτους" πολίτες θα καταντήσει εκ νέου σε απολυταρχικά καλυμμένο καθεστώς παρά τους όποιους τίτλους.
Ας δούμε μερικές διαφορές :
Η Προεδρική Δημοκρατία έχει αρκετά πλεονεκτήματα έναντι της Προεδρευόμενης:
1)Για να μπορέσει να υπάρξει μονοκομματική κυβέρνηση στην Προεδρευόμενη δημοκρατία, χρησιμοποιείται αναγκαστικά η ενισχυμένη αναλογική.
Έτσι κυβερνούν τη χώρα πάντοτε λαϊκές μειοψηφίες.
2) Στην Προεδρική υπάρχει ασυμβίβαστο μεταξύ της ιδιότητας του βουλευτή και εκείνης του υπουργού.
Ο βουλευτής είναι μόνο βουλευτής, εκπροσωπώντας τον λαό στο Κοινοβούλιο και δεν γίνεται ταυτόχρονα και υπουργός, ενώ ο Πρόεδρος συγκροτεί την κυβέρνηση από ικανότατα στελέχη μόνο με βάση την αξία τους και την ικανότητά τους για παραγωγή έργου.Ταυτόχρονα καταπολεμείται αποτελεσματικά το ρουσφέτι, αφού κόβεται η ενιαία αλυσίδα της εξουσίας και της αλληλεξάρτησης μεταξύ του βουλευτή και του υπουργού.
3) Στην Προεδρευόμενη δεν υπάρχει βεβαιότητα για τον χρόνο των εκλογών. Έτσι υπάρχει πάντα πολιτική αστάθεια και η κυβέρνηση διατρέχει πάντα τον κίνδυνο της πτώσης. Αποτέλεσμα είναι ο πρωθυπουργός να φοβάται πάντα το πολιτικό κόστος και να αναζητεί στηρίγματα σε εξωθεσμικά κέντρα εξουσίας, όπως π.χ. τα ΜΜΕ κ.λ.π.
Αντίθετα στην Προεδρική υπάρχει πάντα προκαθορισμένος χρόνος εκλογών στο τέλος κάθε τετραετίας και έτσι ο Πρόεδρος απαλλάσσεται από το άγχος της πτώσης και της αναζήτησης εξωθεσμικών στηριγμάτων.
7) Στην Προεδρευόμενη (ή το ίδιο βασιλευόμενη) υπάρχει πάντα ένας τυπικός ανώτατος άρχων (πρόεδρος ή βασιλιάς) και ένας πρωθυπουργός.
8) Στην Προεδρευόμενη δεν υπάρχει στην ουσία διάκριση των εξουσιών αφού οι υπουργοί είναι ταυτόχρονα και βουλευτές και ο πρωθυπουργός, αναγκαστικά διορίζει υπουργούς με εντελώς αναξιοκρατικά κριτήρια, κυρίως με βάση επηρεασμούς από ισχυρούς παράγοντες, την γεωγραφική κατανομή, τους σταυρούς προτίμησης κ.λ.π.
9) Στην Προεδρευόμενη δεν υπάρχει περιορισμός θητειών του πρωθυπουργού. Η έπαρση λοιπόν της ισοβιότητας κάνει τον κάθε πρωθυπουργό ευάλωτο σε κολακείες και στηρίξεις εξωθεσμικές, αλλά και στο φόβο του πολιτικού κόστους.
10) Στην Προεδρευόμενη είναι παντελώς αδύνατο να υπάρξει συμφωνία μεταξύ των κομμάτων και νόμος που να ρυθμίζει την ενιαία δημοκρατική οργάνωση και λειτουργία των κομμάτων (π.χ. εκλογή αρχηγού, υποψηφίων βουλευτών, υποψηφίων τοπικών αρχόντων κ.λ.π. από τη βάση των κομμάτων), τον έλεγχο των οικονομικών των κομμάτων κ.λ.π.
11) Στην Προεδρευόμενη, για να μπορεί να διατηρηθεί αλώβητη η κατεστημένη ολιγαρχία που καλύπτεται πίσω από αυτό το πολιτικό σύστημα και να προστατεύσει αποτελεσματικά τα μέλη της, είναι αναγκαίο να ελέγχει και τη Δικαιοσύνη.
είναι τύπος κοινοβουλευτικής δημοκρατίας, όπου η εκλεγμένη από τον λαό κυβέρνηση παίρνει τις πολιτικές αποφάσεις. Αρχηγός του κράτους είναι ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας, ο οποίος είναι αιρετός και δεν έχει ουσιαστικές πολιτικές αρμοδιότητες.
Τη νομοθετική εξουσία ασκεί το κοινοβούλιο, την εκτελεστική η κυβέρνηση. Η τελευταία πρέπει πάντοτε να απολαμβάνει της εμπιστοσύνης του κοινοβουλίου.
Ιστορικά είναι συνέχεια της βασιλευόμενης κοινοβουλευτικής δημοκρατίας και της συνταγματικής μοναρχίας, αφού η μόνη διαφορά τους είναι ότι στη μεν βασιλευόμενη ο αρχηγός του κράτους είναι κληρονομικός, στη δε προεδρευόμενη είναι αιρετός. Σε όλες τις περιπτώσεις πρόκειται για παράδειγμα αντιπροσωπευτικής και φιλελεύθερης δημοκρατίας.
Το πολίτευμα της προεδρευόμενης συναντάται συνήθως σε χώρες που κατάργησαν τον θεσμό της βασιλείας, είτε είχαν δική τους μοναρχία (π.χ. Αυστρία), είτε είχαν μοναρχία σε πλαίσιο κοινοπολιτείας (π.χ. Ινδία, Μπαγκλαντές, Μαυρίκιος, Ιρλανδία), είτε ήταν τμήματα αυτοκρατοριών ή βασιλείων (π.χ. Ρωσική Αυτοκρατορία, Γιουγκοσλαβία).
Στις περισσότερες χώρες ο πρόεδρος της κοινοβουλευτικής δημοκρατίας εκλέγεται από το κοινοβούλιο, αλλά σε λίγες εκλέγεται κατευθείαν από το εκλογικό σώμα (π.χ. Ιρλανδία,Βουλγαρία,Πορτογαλία).
Στην Ελβετία δεν υπάρχει θέση ούτε πρωθυπουργού, ούτε προέδρου. Υπάρχει ο Πρόεδρος της Ελβετικής Συνομοσπονδίας, ο οποίος ορίζεται ως πρώτος μεταξύ ίσων στο επταμελές Ελβετικό Ομοσπονδιακό Συμβούλιο. Το Συμβούλιο είναι ταυτόχρονα κυβέρνηση και αρχηγός του κράτους.
****************************************************************************
Η WIKIPEDIA αναφορά στην Προεδρική δημοκρατία
Προεδρική Δημοκρατία είναι ένας τύπος Αντιπροσωπευτικής Δημοκρατίας στην οποία ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας είναι όχι μόνο Αρχηγός του Κράτους αλλά και Αρχηγός της Κυβέρνησης. Υπάρχει Κοινοβούλιο που νομοθετεί αλλά δεν μπορεί να ανατρέψει συνήθως τον Πρόεδρο πριν λήξει η θητεία του.
Η διαφορά με τις Κοινοβουλευτικές Δημοκρατίες (Βασιλευόμενες ή Προεδρευόμενες) είναι ότι δεν υπάρχει η θέση του Πρωθυπουργού. Ο Πρόεδρος εκλέγεται άμεσα από τον λαό π.χ. Γαλλία, Κύπρος, Ρωσία, Κεντρική Αμερική και Νότια Αμερική και οι περισσότερες αφρικανικές χώρες, περιλαμβανομένης της Νότιας Αφρικής είτε από ειδικό σώμα εκλεκτόρων που εκλέγονται από τον λαό (π.χ. Η.Π.Α.) και έχει ουσιαστικές πολιτικές αρμοδιότητες .
Στη Νότια Αφρική και την Μποτσουάνα ο Πρόεδρος εκλέγεται από το Κοινοβούλιο και κατέχει βουλευτική έδρα. Είναι ταυτόχρονα Αρχηγός του Κράτους και της Κυβέρνησης.
Το Προεδρικό σύστημα συχνά αποκαλείται από πολλούς και ως εκλεγμένη συνταγματική μοναρχία , είναι όμως το σύστημα που έχουν οι περισσότερες χώρες του κόσμου και σύμφωνα με δημοσκόπηση είναι δημοφιλές και στην Ελλάδα. [1]
Παραλλαγή του συστήματος αυτού είναι το Ημιπροεδρικό σύστημα, στο οποίο υπάρχει και Πρωθυπουργός (Γαλλία, Ρωσία κ.α.).
*****************************************************************************
Η WIKIPEDIA αναφορά στην κοινοβουλευτική δημοκρατία .
Η κοινοβουλευτική δημοκρατία είναι τύπος της αντιπροσωπευτικής δημοκρατίας.
Υπάρχουν δύο τύποι κοινοβουλευτικής δημοκρατίας.
Και στους δύο τύπους το κοινοβούλιο έχει τη νομοθετική και, εμμέσως, την εκτελεστική (πρωθυπουργός, κυβέρνηση) εξουσία. Η διαφορά τους είναι ότι ο αρχηγός του κράτους στη βασιλευόμενη είναι κληρονομικός, ενώ στην προεδρευόμενη είναι αιρετός. Και στους δύο τύπους έχει ελάχιστες αρμοδιότητες.
Η σύγχρονη κοινοβουλευτική δημοκρατία προέρχεται από το Σύστημα Γουεστμίνστερ.
Η προεδρική δημοκρατία δεν είναι κοινοβουλευτική δημοκρατία, είναι ένας άλλος τύπος αντιπροσωπευτικής δημοκρατίας.
*Ο Χατζηαναγνώστου Γιώργος ειναι Εntrepreneur MικρομεσαίωνΕπιχειρήσεων.
www.fotavgeia.blogspot.com
Eίδε κανείς τον Πρόεδρο Κο Παπούλια ;
Διαπιστώσε κανείς ότι έβαλε πάγο σε νομοσχέδιο άδικο σε βάρος του Ελληνικού Λαού ;
Άσκησε ποτέ τον ρόλο του ρυθμιστή του πολιτεύματος καταγγέλλοντας την αναντιστοιχία προεκλογικών υποσχέσεων της σημερινής τρικοματικής με τα σημερινά νομοθετούμενα μέσω πράξεων νομοθετικού περιεχομένου επαχθή μέτρα;
Εδώ και χρόνια υπάρχει για εμάς τους πολίτες μια βουβή προσπάθεια που προσπαθούν να επαναφέρουν το ζήτημα της αλλαγής πολιτεύματος σε Προεδρική Δημοκρατία ,αλλά εντέχνως αποσιωπείται από τα ΜΜΕ,και "διώκεται" από το πολιτικό κομματοκεντρικό σύστημα ως απευκτέα εξέλιξη.
Υπάρχουν θεμελιώδεις διαφορές που μπορούν να επιτρέψουν στην Δημοκρατία να λειτουργήσει απρόσκοπτα και χωρίς διαπλοκή στην Προεδρική Δημοκρατία ,με σαφή διαχωρισμό Νομοθετικής και Εκτελεστικής εξουσίας γεγονός που δεν εξυπηρετεί το σημερινό κοματοκεντρικό σύστημα εξουσίας
Η συστηματική μεθόδευση των κέντρων εξουσίας (Παγκόσμια Τράπεζα , ΔΝΤ ,Ευρωπαική Τράπεζα , G20 κλπ) είναι βέβαιο ότι ανεξαρτήτως πολιτικού συστήματος διακυβέρνησης θα μεριμνούν για την εξυπηρέτηση των ιδίων συμφερόντων. Κατ επέκταση ανεξαρτήτως του γεγονότος της μετάβασης από το ένα σύστημα στο άλλο πέραν της πολιτικής απόφασης έχει την ανάγκη εκπαίδευσης της κοινωνίας σε δημοκρατικές αξίες και μεθόδους μέσω της παιδείας η οποία σταθερά και γοργά υποβαθμίζεται αντί να μεγαλώσει .
Σημαντική παρατήρηση : Η οποιαδήποτε νομοθετική ρύθμιση και εάν γίνει ,εάν βρει στο διάβα της "απαίδευτους" πολίτες θα καταντήσει εκ νέου σε απολυταρχικά καλυμμένο καθεστώς παρά τους όποιους τίτλους.
Ας δούμε μερικές διαφορές :
Η Προεδρική Δημοκρατία έχει αρκετά πλεονεκτήματα έναντι της Προεδρευόμενης:
1)Για να μπορέσει να υπάρξει μονοκομματική κυβέρνηση στην Προεδρευόμενη δημοκρατία, χρησιμοποιείται αναγκαστικά η ενισχυμένη αναλογική.
Έτσι κυβερνούν τη χώρα πάντοτε λαϊκές μειοψηφίες.
Αντίθετα στην Προεδρική δημοκρατία ισχύει η απλή αναλογική
και αφενός εκλέγεται πάντα άμεσα κυβέρνηση με 50%+1, έστω και αν
χρειαστεί δεύτερη Κυριακή, αφετέρου και οι βουλευτές ταυτόχρονα
εκλέγονται με απλή αναλογική, χωρίς αυτό να επηρεάζει την κυβέρνηση αφού
δεν απαιτείται ψήφος εμπιστοσύνης. Επομένως τη χώρα κυβερνάει πάντα η
λαϊκή πλειοψηφία και οι νόμοι είναι πάντα γνήσια πλειοψηφικοί, χωρίς
τροπολογίες και φωτογραφικά νομοσχέδια προς εξυπηρέτηση συμφερόντων,
απλά γιατί αυτό είναι πρακτικά αδύνατο.
2) Στην Προεδρική υπάρχει ασυμβίβαστο μεταξύ της ιδιότητας του βουλευτή και εκείνης του υπουργού.
Ο βουλευτής είναι μόνο βουλευτής, εκπροσωπώντας τον λαό στο Κοινοβούλιο και δεν γίνεται ταυτόχρονα και υπουργός, ενώ ο Πρόεδρος συγκροτεί την κυβέρνηση από ικανότατα στελέχη μόνο με βάση την αξία τους και την ικανότητά τους για παραγωγή έργου.Ταυτόχρονα καταπολεμείται αποτελεσματικά το ρουσφέτι, αφού κόβεται η ενιαία αλυσίδα της εξουσίας και της αλληλεξάρτησης μεταξύ του βουλευτή και του υπουργού.
3) Στην Προεδρευόμενη δεν υπάρχει βεβαιότητα για τον χρόνο των εκλογών. Έτσι υπάρχει πάντα πολιτική αστάθεια και η κυβέρνηση διατρέχει πάντα τον κίνδυνο της πτώσης. Αποτέλεσμα είναι ο πρωθυπουργός να φοβάται πάντα το πολιτικό κόστος και να αναζητεί στηρίγματα σε εξωθεσμικά κέντρα εξουσίας, όπως π.χ. τα ΜΜΕ κ.λ.π.
Αντίθετα στην Προεδρική υπάρχει πάντα προκαθορισμένος χρόνος εκλογών στο τέλος κάθε τετραετίας και έτσι ο Πρόεδρος απαλλάσσεται από το άγχος της πτώσης και της αναζήτησης εξωθεσμικών στηριγμάτων.
4) Η Προεδρευόμενη είναι ένα καθαρά ολιγαρχικό
πολιτικό σύστημα το οποίο βασίζεται απόλυτα στην αντιπροσώπευση του
λαού από μια κλειστή (στη χώρα μας μάλιστα και κληρονομική) πολιτική
ελίτ.
Αντίθετα
η Προεδρική δημοκρατία είναι πιο δημοκρατικό σύστημα, το οποίο σπάζει
τα πολιτικά στεγανά με αμεσότερη συμμετοχή του λαού στη διακυβέρνηση της
χώρας.
Είναι δηλαδή κάπου ανάμεσα στην καθαρά Αντιπροσωπευτική δημοκρατία και στην Άμεση δημοκρατία.
5) Στην Προεδρευόμενη η εκλογή του Κυβερνήτη (πρωθυπουργού), γίνεται έμμεσα μέσω
των βουλευτών. Δηλαδή η κυβέρνηση είναι στην εξουσία μόνο αν το θέλει η
πλειοψηφία των βουλευτών (Αρχή της δεδηλωμένης ή Ψήφος εμπιστοσύνης).
Επομένως ο εκάστοτε πρωθυπουργός είναι δέσμιος των βουλευτών και των ισορροπιών που πρέπει να κρατά.
Επομένως ο εκάστοτε πρωθυπουργός είναι δέσμιος των βουλευτών και των ισορροπιών που πρέπει να κρατά.
Αντίθετα
στην Προεδρική, η εκλογή του Κυβερνήτη (προέδρου) γίνεται απ’ ευθείας
από τους ίδιους τους πολίτες με την ψήφο τους, χωρίς τη μεσολάβηση ή τη
βούληση των αντιπροσώπων βουλευτών και επομένως ο εκλεγείς Πρόεδρος δεν
είναι δέσμιος κανενός.
6) Για να μπορέσει να υπάρξει μονοκομματική κυβέρνηση στην Προεδρευόμενη δημοκρατία, χρησιμοποιείται αναγκαστικά η ενισχυμένη αναλογική. Έτσι κυβερνούν τη χώρα πάντοτε λαϊκές μειοψηφίες.
Αντίθετα στην Προεδρική δημοκρατία ισχύει η απλή αναλογική
και αφενός εκλέγεται πάντα άμεσα κυβέρνηση με 50%+1, έστω και αν
χρειαστεί δεύτερη Κυριακή, αφετέρου και οι βουλευτές ταυτόχρονα
εκλέγονται με απλή αναλογική, χωρίς αυτό να επηρεάζει την κυβέρνηση αφού
δεν απαιτείται ψήφος εμπιστοσύνης. Επομένως τη χώρα κυβερνάει πάντα η
λαϊκή πλειοψηφία και οι νόμοι είναι πάντα γνήσια πλειοψηφικοί, χωρίς
τροπολογίες και φωτογραφικά νομοσχέδια προς εξυπηρέτηση συμφερόντων,
απλά γιατί αυτό είναι πρακτικά αδύνατο.
7) Στην Προεδρευόμενη (ή το ίδιο βασιλευόμενη) υπάρχει πάντα ένας τυπικός ανώτατος άρχων (πρόεδρος ή βασιλιάς) και ένας πρωθυπουργός.
Αντίθετα στην Προεδρική υπάρχει μόνο ο άμεσα εκλεγμένος από το λαό Πρόεδρος.
Δεν υπάρχουν δικέφαλα χωρίς ουσία σχήματα.
Δεν υπάρχουν δικέφαλα χωρίς ουσία σχήματα.
8) Στην Προεδρευόμενη δεν υπάρχει στην ουσία διάκριση των εξουσιών αφού οι υπουργοί είναι ταυτόχρονα και βουλευτές και ο πρωθυπουργός, αναγκαστικά διορίζει υπουργούς με εντελώς αναξιοκρατικά κριτήρια, κυρίως με βάση επηρεασμούς από ισχυρούς παράγοντες, την γεωγραφική κατανομή, τους σταυρούς προτίμησης κ.λ.π.
Στην Προεδρική υπάρχει ασυμβίβαστο μεταξύ της ιδιότητας του βουλευτή
και εκείνης του υπουργού.
Ο βουλευτής είναι μόνο βουλευτής, εκπροσωπώντας τον λαό στο Κοινοβούλιο και δεν γίνεται ταυτόχρονα και υπουργός, ενώ ο Πρόεδρος συγκροτεί την κυβέρνηση από ικανότατα στελέχη μόνο με βάση την αξία τους και την ικανότητά τους για παραγωγή έργου.Ταυτόχρονα καταπολεμείται αποτελεσματικά το ρουσφέτι, αφού κόβεται η ενιαία αλυσίδα της εξουσίας και της αλληλεξάρτησης μεταξύ του βουλευτή και του υπουργού.
Ο βουλευτής είναι μόνο βουλευτής, εκπροσωπώντας τον λαό στο Κοινοβούλιο και δεν γίνεται ταυτόχρονα και υπουργός, ενώ ο Πρόεδρος συγκροτεί την κυβέρνηση από ικανότατα στελέχη μόνο με βάση την αξία τους και την ικανότητά τους για παραγωγή έργου.Ταυτόχρονα καταπολεμείται αποτελεσματικά το ρουσφέτι, αφού κόβεται η ενιαία αλυσίδα της εξουσίας και της αλληλεξάρτησης μεταξύ του βουλευτή και του υπουργού.
9) Στην Προεδρευόμενη δεν υπάρχει περιορισμός θητειών του πρωθυπουργού. Η έπαρση λοιπόν της ισοβιότητας κάνει τον κάθε πρωθυπουργό ευάλωτο σε κολακείες και στηρίξεις εξωθεσμικές, αλλά και στο φόβο του πολιτικού κόστους.
Αντίθετα
στην Προεδρική προβλέπεται πάντα περιορισμένος αριθμός θητειών, συνήθως
δύο τετραετίες, με αποτέλεσμα ο Πρόεδρος να έχει απελευθερωθεί εντελώς
(κυρίως στη δεύτερη τετραετία) από το άγχος της επανεκλογής και να
αφοσιώνεται στη λήψη μέτρων για το καλό του λαού, χωρίς κανένα φόβο για
πολιτικό κόστος.
10) Στην Προεδρευόμενη είναι παντελώς αδύνατο να υπάρξει συμφωνία μεταξύ των κομμάτων και νόμος που να ρυθμίζει την ενιαία δημοκρατική οργάνωση και λειτουργία των κομμάτων (π.χ. εκλογή αρχηγού, υποψηφίων βουλευτών, υποψηφίων τοπικών αρχόντων κ.λ.π. από τη βάση των κομμάτων), τον έλεγχο των οικονομικών των κομμάτων κ.λ.π.
Αντίθετα
στην Προεδρική, ακόμα και αν δεν συμφωνούν όλα τα κόμματα στην
δημοκρατική οργάνωση και οικονομική διαφάνεια, είναι τέτοια η πιο πάνω
λειτουργία και η δυναμική αυτού του πολιτικού συστήματος, που εκ των
πραγμάτων οδηγεί σε ενιαίο τρόπο δημοκρατικής οργάνωσης και λειτουργίας
των κομμάτων.
Για
παράδειγμα, εκ των πραγμάτων ούτε ο αρχηγός του κόμματος εξαρτάται από
τους βουλευτές του, ούτε οι βουλευτές εξαρτώνται από τον αρχηγό, αφού
και οι δύο εκλέγονται από την βάση του κόμματος και δεν διορίζει ο ένας
τον άλλο.
Επομένως οι βουλευτές είναι ανεξάρτητοι να ελέγχουν ακόμα και την ίδια την κυβέρνηση του κόμματός τους ή να καταψηφίζουν νομοσχέδια της κυβέρνησης, χωρίς να τίθεται θέμα κομματικής πειθαρχίας ή να κινδυνεύει να πέσει η κυβέρνηση ή να κινδυνεύουν να διαγραφούν οι βουλευτές ή να μην γίνουν υπουργοί.
Επομένως οι βουλευτές είναι ανεξάρτητοι να ελέγχουν ακόμα και την ίδια την κυβέρνηση του κόμματός τους ή να καταψηφίζουν νομοσχέδια της κυβέρνησης, χωρίς να τίθεται θέμα κομματικής πειθαρχίας ή να κινδυνεύει να πέσει η κυβέρνηση ή να κινδυνεύουν να διαγραφούν οι βουλευτές ή να μην γίνουν υπουργοί.
11) Στην Προεδρευόμενη, για να μπορεί να διατηρηθεί αλώβητη η κατεστημένη ολιγαρχία που καλύπτεται πίσω από αυτό το πολιτικό σύστημα και να προστατεύσει αποτελεσματικά τα μέλη της, είναι αναγκαίο να ελέγχει και τη Δικαιοσύνη.
Αντίθετα
στη Προεδρική, η Δικαιοσύνη είναι πραγματικά ανεξάρτητη για να
επιτελέσει την αποστολή της, ανεξάρτητα από το πρόσωπο εναντίον του
οποίου στρέφεται.
Υπάρχουν
φυσικά και άλλες μικρότερες διαφορές υπέρ του πολιτικού συστήματος, της
Προεδρικής Δημοκρατίας και φυσικά η συντριπτική πλειοψηφία των κρατών
του κόσμου, εφαρμόζουν αυτό το πολιτικό σύστημα.
Ίσως
τώρα να αντιλαμβάνεστε γιατί η δική μας κρατικοδίαιτη
πολιτικοοικονομική ολιγαρχία δεν μιλάει καθόλου για αλλαγή του πολιτικού
συστήματος, ούτε φυσικά γίνεται καμία σχετική δημοσκόπηση.
Απλά γιατί κάτι τέτοιο θα οδηγούσε αυτόματα σε κατάρρευσή της.
Εμείς θα επιμένουμε μέχρι να επιτευχθεί ο στόχος της εφαρμογής του πολιτεύματος της Προεδρικής Δημοκρατίας και όχι της Άμεσης πολιτικής καπηλείας ψήφων .
la sfida
Απλά γιατί κάτι τέτοιο θα οδηγούσε αυτόματα σε κατάρρευσή της.
Εμείς θα επιμένουμε μέχρι να επιτευχθεί ο στόχος της εφαρμογής του πολιτεύματος της Προεδρικής Δημοκρατίας και όχι της Άμεσης πολιτικής καπηλείας ψήφων .
la sfida
*****************************************************************************
Η WIKIPEDIA αναφορά στην Προεδρευόμενη κοινοβουλευτική δημοκρατία είναι τύπος κοινοβουλευτικής δημοκρατίας, όπου η εκλεγμένη από τον λαό κυβέρνηση παίρνει τις πολιτικές αποφάσεις. Αρχηγός του κράτους είναι ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας, ο οποίος είναι αιρετός και δεν έχει ουσιαστικές πολιτικές αρμοδιότητες.
Τη νομοθετική εξουσία ασκεί το κοινοβούλιο, την εκτελεστική η κυβέρνηση. Η τελευταία πρέπει πάντοτε να απολαμβάνει της εμπιστοσύνης του κοινοβουλίου.
Ιστορικά είναι συνέχεια της βασιλευόμενης κοινοβουλευτικής δημοκρατίας και της συνταγματικής μοναρχίας, αφού η μόνη διαφορά τους είναι ότι στη μεν βασιλευόμενη ο αρχηγός του κράτους είναι κληρονομικός, στη δε προεδρευόμενη είναι αιρετός. Σε όλες τις περιπτώσεις πρόκειται για παράδειγμα αντιπροσωπευτικής και φιλελεύθερης δημοκρατίας.
Το πολίτευμα της προεδρευόμενης συναντάται συνήθως σε χώρες που κατάργησαν τον θεσμό της βασιλείας, είτε είχαν δική τους μοναρχία (π.χ. Αυστρία), είτε είχαν μοναρχία σε πλαίσιο κοινοπολιτείας (π.χ. Ινδία, Μπαγκλαντές, Μαυρίκιος, Ιρλανδία), είτε ήταν τμήματα αυτοκρατοριών ή βασιλείων (π.χ. Ρωσική Αυτοκρατορία, Γιουγκοσλαβία).
Στις περισσότερες χώρες ο πρόεδρος της κοινοβουλευτικής δημοκρατίας εκλέγεται από το κοινοβούλιο, αλλά σε λίγες εκλέγεται κατευθείαν από το εκλογικό σώμα (π.χ. Ιρλανδία,Βουλγαρία,Πορτογαλία).
Στην Ελβετία δεν υπάρχει θέση ούτε πρωθυπουργού, ούτε προέδρου. Υπάρχει ο Πρόεδρος της Ελβετικής Συνομοσπονδίας, ο οποίος ορίζεται ως πρώτος μεταξύ ίσων στο επταμελές Ελβετικό Ομοσπονδιακό Συμβούλιο. Το Συμβούλιο είναι ταυτόχρονα κυβέρνηση και αρχηγός του κράτους.
****************************************************************************
Η WIKIPEDIA αναφορά στην Προεδρική δημοκρατία
Προεδρική Δημοκρατία
Από τη Βικιπαίδεια, την ελεύθερη εγκυκλοπαίδεια
Προεδρική Δημοκρατία είναι ένας τύπος Αντιπροσωπευτικής Δημοκρατίας στην οποία ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας είναι όχι μόνο Αρχηγός του Κράτους αλλά και Αρχηγός της Κυβέρνησης. Υπάρχει Κοινοβούλιο που νομοθετεί αλλά δεν μπορεί να ανατρέψει συνήθως τον Πρόεδρο πριν λήξει η θητεία του.
Η διαφορά με τις Κοινοβουλευτικές Δημοκρατίες (Βασιλευόμενες ή Προεδρευόμενες) είναι ότι δεν υπάρχει η θέση του Πρωθυπουργού. Ο Πρόεδρος εκλέγεται άμεσα από τον λαό π.χ. Γαλλία, Κύπρος, Ρωσία, Κεντρική Αμερική και Νότια Αμερική και οι περισσότερες αφρικανικές χώρες, περιλαμβανομένης της Νότιας Αφρικής είτε από ειδικό σώμα εκλεκτόρων που εκλέγονται από τον λαό (π.χ. Η.Π.Α.) και έχει ουσιαστικές πολιτικές αρμοδιότητες .
Στη Νότια Αφρική και την Μποτσουάνα ο Πρόεδρος εκλέγεται από το Κοινοβούλιο και κατέχει βουλευτική έδρα. Είναι ταυτόχρονα Αρχηγός του Κράτους και της Κυβέρνησης.
Το Προεδρικό σύστημα συχνά αποκαλείται από πολλούς και ως εκλεγμένη συνταγματική μοναρχία , είναι όμως το σύστημα που έχουν οι περισσότερες χώρες του κόσμου και σύμφωνα με δημοσκόπηση είναι δημοφιλές και στην Ελλάδα. [1]
Παραλλαγή του συστήματος αυτού είναι το Ημιπροεδρικό σύστημα, στο οποίο υπάρχει και Πρωθυπουργός (Γαλλία, Ρωσία κ.α.).
*****************************************************************************
Η WIKIPEDIA αναφορά στην κοινοβουλευτική δημοκρατία .
Η κοινοβουλευτική δημοκρατία είναι τύπος της αντιπροσωπευτικής δημοκρατίας.
Υπάρχουν δύο τύποι κοινοβουλευτικής δημοκρατίας.
Και στους δύο τύπους το κοινοβούλιο έχει τη νομοθετική και, εμμέσως, την εκτελεστική (πρωθυπουργός, κυβέρνηση) εξουσία. Η διαφορά τους είναι ότι ο αρχηγός του κράτους στη βασιλευόμενη είναι κληρονομικός, ενώ στην προεδρευόμενη είναι αιρετός. Και στους δύο τύπους έχει ελάχιστες αρμοδιότητες.
Η σύγχρονη κοινοβουλευτική δημοκρατία προέρχεται από το Σύστημα Γουεστμίνστερ.
Η προεδρική δημοκρατία δεν είναι κοινοβουλευτική δημοκρατία, είναι ένας άλλος τύπος αντιπροσωπευτικής δημοκρατίας.
*Ο Χατζηαναγνώστου Γιώργος ειναι Εntrepreneur MικρομεσαίωνΕπιχειρήσεων.
www.fotavgeia.blogspot.com
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου