H ΜΥΣΤΙΚΗ
ΑΤΖΕΝΤΑ
Χατζηαναγνώστου Γιώργος
Περπατώντας στους φιλότιμα στολισμένους γιορτινούς εμπορικούς
δρόμους βλέπει κανείς τα βλέμματα των
περαστικών χαμηλά και ανήσυχα. Οι
καταστηματάρχες πασχίζουν να πάρουν ένα
βηματισμό παραπάνω του πολίτη προς την είσοδο του καταστήματος χωρίς όμως ιδιαίτερη θα λέγαμε επιτυχία. Τι και αν κατεβάζουν τιμές , τι και εάν στολίζουν
βιτρίνες ,βάζουν μουσική το αποτέλεσμα πτωτικό .
40% πτώση στα Αρτοποιεία
μόλις εχθές έλεγε ο πρόεδρος των αρτοποιών κ. Χαρίλαος Μάνος αναδεικνύοντας εύγλωττα το
υφιστάμενο πρόβλημα. Και βέβαια πώς να μην
είναι όταν σε κάθε γωνία μόνο μια νέα επιχειρηματική δραστηριότητα η λεγόμενη
δραστηριότητα ανάγκης ,με στόχο τα
προϊόντα που έχουν ευρεία κατανάλωση στήνεται .
Εκατοντάδες αρτοποιεία μεταπρατικά αλλά και καφεκοπτεία
ξεφυτρώνουν σε κάθε εμπορικό σημείο «φιλέτο».
Αναγκαστικά από πού θα πάρουν κομμάτι ;Αποκλειστικά και μόνο από τη υφιστάμενη αγορά, όταν λόγω παρατεταμένης
ύφεσης, η ζήτηση δεν μπορεί αντικειμενικά να αυξηθεί . Ακόμα και οι ανοικτές Κυριακές το
μόνο που κάνουν μεταφέρουν την είσπραξη της Δευτέρας και της Τρίτης την ανοικτή
Κυριακή.
Το κακό βέβαια είναι
ότι ακόμα και αυτή η επιχειρηματικότητα ανάγκης , χρειάζεται πλέον κεφαλαιακή επάρκεια υψηλή αναλογικά με τον
μισθό των στέιτζ .
Άρα και αυτά τα καταστήματα των παραδοσιακά οικογενειακών μικρών επιχειρήσεων, αργά αλλά σταθερά μετακυλούν στις πολυεθνικές εντάσεως κεφαλαίου μαζεύοντας το κυκλοφορούν κεφάλαιο . Κατ αυτόν τον τρόπο ο απόλυτος λοιπόν εγκλωβισμός των ΜμΕ ,συνεχίζεται αμείωτος βυθίζοντας όλο και πιο κάτω την συνολική Οικονομία..
Άρα και αυτά τα καταστήματα των παραδοσιακά οικογενειακών μικρών επιχειρήσεων, αργά αλλά σταθερά μετακυλούν στις πολυεθνικές εντάσεως κεφαλαίου μαζεύοντας το κυκλοφορούν κεφάλαιο . Κατ αυτόν τον τρόπο ο απόλυτος λοιπόν εγκλωβισμός των ΜμΕ ,συνεχίζεται αμείωτος βυθίζοντας όλο και πιο κάτω την συνολική Οικονομία..
Και βέβαια πώς να μην συνεχίζεται αμείωτος όταν όλοι μιλούν θεωρητικά
για προγράμματα χρηματοδότησης ΕΣΠΑ ,προς μικρομεσαίους προκλητικά αγνοώντας ότι το 70% των ΜμΕ δεν
έχουν φορολογική και ασφαλιστική ενημερότητα ,άρα πρακτικά αποκλείονται από το
οποιοδήποτε ΕΣΠΑ .
Για τους ανθρώπους της επικοινωνίας αυτό καθεαυτό το γεγονός
του αποκλεισμού δεν είναι κάτι άγνωστο. Η
μεταφορά της επικοινωνιακής ατζέντας σε άλλου είδους θέματα όταν κάτι δεν βγαίνει, είναι
γνωστό σε όλους και συχνά εφαρμοζόμενο στην πράξη .
Εκείνο όμως που δεν είναι εύκολα αντιληπτό και αναγνωρίσιμο είναι η Μυστική ατζέντα..
Η Μυστική ατζέντα . Κλασικό παράδειγμα η πρόσφατη «ξαφνική» πρόταση του Κου Σαμαρά για εκλογή προέδρου της Δημοκρατίας πρόταση που την μαθαίνει πρώτα ο Γερμανός Μάρτιν Σουλτζ , και μετά οι Έλληνες βουλευτές κατ εντολή και υπόδειξη του πρωθυπουργού .
Εκείνο όμως που δεν είναι εύκολα αντιληπτό και αναγνωρίσιμο είναι η Μυστική ατζέντα..
Η Μυστική ατζέντα . Κλασικό παράδειγμα η πρόσφατη «ξαφνική» πρόταση του Κου Σαμαρά για εκλογή προέδρου της Δημοκρατίας πρόταση που την μαθαίνει πρώτα ο Γερμανός Μάρτιν Σουλτζ , και μετά οι Έλληνες βουλευτές κατ εντολή και υπόδειξη του πρωθυπουργού .
Ακριβώς όπως και τα βαθιά μας μυστικά που όλοι κρύβουμε,
ακόμα και από τον εαυτό μας, έτσι και ο πολιτικός σχεδιασμός έχει plan b αλλά και plan c το όποιο ποτέ δεν κοινοποιείται ,και
χρησιμοποιείται σαν εφεδρεία όταν τα όπλα στην φαρέτρα τελειώνουν. Η Μυστική ατζέντα δεν είναι κατ ανάγκη
διαμορφωμένη έχει όμως μια βασική και καθοριστική αρχή . Ότι είναι μυστική .
Ακόμα και οι άνθρωποι του προέδρου ,την μαθαίνουν μετά την
ανακοίνωση της, και είναι επεξεργασμένη από ανθρώπους που είναι πίσω από την
κουρτίνα, και εργάζονται μόνο για αυτή .
Πολλές φορές ούτε οι ίδιοι ξέρουν ότι εργάζονται για αυτό το θέμα, αλλά και δεν έχει τόσο σημασία για αυτούς ,ούτε τους αφορά, δεδομένου ότι απλά αμείβονται χωρίς να γνωρίζουν εάν και κατά πόσο η μυστική ατζέντα θα εφαρμοστή ποτέ αλλά και πότε.
Πολλές φορές ούτε οι ίδιοι ξέρουν ότι εργάζονται για αυτό το θέμα, αλλά και δεν έχει τόσο σημασία για αυτούς ,ούτε τους αφορά, δεδομένου ότι απλά αμείβονται χωρίς να γνωρίζουν εάν και κατά πόσο η μυστική ατζέντα θα εφαρμοστή ποτέ αλλά και πότε.
Για τους πολίτες που καθημερινά αγωνιούν για το αύριο τους και
αθροίζονται-στριμώχνονται στις τηλεοπτικές οθόνες μέσω των ΜΜΕ για να μάθουν τι συμβαίνει, αυτή η Μυστική ατζέντα δεν υπάρχει
.
Και πως άραγε μπορεί κανείς να εξηγήσει την ύπαρξη της Μυστικής
ατζέντας , την ώρα που οι πολίτες περιμένουν
ένα λόγο των πολιτικών, όπου πρέπει να είναι καθαρός ,λιτός, και κατανοητός
; Κάτι που στην πράξη δεν είναι εφικτό ικανοποιητικά
λόγω των διαφορετικών επιπέδων γνώσεως που έχει ο καθένας για το εκάστοτε θέμα
. Αναλόγως της γνώσης και της εμπειρίας
ο καθένας μας εξάγει διαφορετικό αξιολογικό αποτέλεσμα .
Εκείνο που έχει
σημασία είναι να μπορούμε να διαβάσουμε τα συφραζόμενα πίσω από τα
προπαγανδιστικά διλήμματα ,τα εύηχα λογοπαίγνια και τα εκάστοτε ευφυολογήματα.
Σε λίγες ώρες-ημέρες θα έχουμε το αποτέλεσμα περί της εκλογής ή όχι
του προέδρου της Δημοκρατίας .Όσα λόγια και εάν ακουστούν,τρομοκρατικά ή
ευχολόγια το δίλημμα είναι ένα ..
Αυτός ο τόπος μπορεί
να αναγεννηθεί ; Οι άνθρωποι σε αυτόν το τόπο μπορούν να έχουν όραμα ελπίδα και
προοπτική;Η θα παραμένουμε εγκλωβισμένοι αναμένοντας εκείνα που ποτέ δεν έρχονται;
Όπως και να έχει η αποκωδικοποίηση
της Μυστικής ατζέντας θα φανεί με το πέρασμα του χρόνου .
Όμως δεν μπορούμε να περιμένουμε 30 χρόνια για να απελευθερωθούν
τα διακινούμενα εμπιστευτικά έγγραφα όπως στο foreign office.
Γιατί τότε θα είναι ήδη αργά ..Η προδοσία θα έχει ήδη γίνει …
Και πολίτης είναι ο ενεργός
πολίτης . Αυτός που παίρνει την τύχη στα χέρια του που συναποφασίζει
,διαβουλεύεται και συμμετέχει στην πράξη .
Καλή χρονιά και καλή Λευτεριά το 2015.
www.fotavgeia.blogspot.com
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου