Crowdfunding και Μικρομεσαίοι
MarketNews | | Απόψεις
Σε συνέχεια της ενδεχόμενης θεσμοθέτησης της Β ευκαιρίας στην Ελλάδα με βάση την απόφαση 1500final της E.E. προστίθεται, ακόμα ένα λιθαράκι, στην πολυπόθητη ενδογενή παραγωγική ανασυγκρότηση, που είναι το ζητούμενο για την επανεκκίνηση της οικονομίας.
Προχωράμε λοιπόν ένα βήμα πιο μπροστά και διαχωρίζουμε την δόλια από την συγκυριακή πτώχευση καθαρίζοντας το μητρώο ενεργών Μικρομεσαίων.
Σύμφωνα με τις πρακτικές ανάγκες της αγοράς για την επανεκκίνηση της ίδιας της αγοράς, ο πλέον πτωχευμένος Μικρομεσαίος πως θα χρηματοδοτηθεί; Aπό που θα βρει κεφάλαια για την ανάπτυξη της επιχειρηματικότητας;
Με το Τραπεζικό σύστημα να έχει κλείσει, προ πολλού τις στρόφιγγες δανεισμού, με τον οικογενειακό περίγυρο να ασφυκτιά από την αδυναμία ρευστότητας δεδομένου ότι έχουν καταναλωθεί τα υπάρχοντα μετρητά, που ήταν κάτω από το στρώμα της γιαγιάς, τώρα από που θα βρεθεί κεφάλαιο κίνησης;
Ας σημειωθεί ότι η διαφορά της επιχειρηματικότητας, που επιδιώκει κέρδος άμεσο και της επιχειρησιακής στρατηγικής που στοχεύει την παραγωγική ανασυγκρότηση της χώρας με κοινωνικά κριτήρια ισονομίας και δικαίου είναι κεφαλαιώδης παράγων προγραμματικών στόχων του κυβερνητικού σχεδιασμού.
Παραβλέποντας την προεκλογικά δηλούμενη στρατηγική της κυβέρνησης για Τράπεζα ειδικού σκοπού όπου με κριτήρια αναπτυξιακά θα χορηγηθούν δάνεια σε Μικρομεσαίους, από που αλλού θα μπορούν να αντληθούν χρήματα; Μία απάντηση σε αυτό το ερώτημα είναι το crowdfunding, ή αλλιώς σε ελεύθερη απόδοση στα Ελληνικά, χρηματοδότηση από το κοινό. Με απλά λόγια, οι αναζητούντες χρήματα , εκθέτουν την ιδέα τους σε διαδικτυακές πλατφόρμες, αναζητώντας χρηματοδότες.
Και ενώ θα μπορούσε κανείς εύκολα να πει σαν πρώτη ανάγνωση όλα καλά, ας προχωρήσουμε όμως λίγο παρακάτω. Εν πρώτοις όλοι αντιλαμβανόμαστε την μεγάλη δυσκολία που υπάρχει στο οποιοδήποτε εγχείρημα, να μετατραπεί από ιδέα σε πράξη.
Ταυτόχρονα όλοι οι Μικρομεσαίοι αντιλαμβάνονται εύκολα τα πλεονεκτήματα της αποκλειστικής διάθεσης ενός προϊόντος, ή μιας υπηρεσίας. Άρα, ο συνδυασμός crowdfunding και καινοτόμου προϊόντος ή μεθοδολογίας, πρέπει να έπεται της ευρεσιτεχνίας ή της κατά όποιο τρόπο νομικής κάλυψης του προϊόντος, ή της εφαρμογής από την ελεύθερη έκθεση στο κοινό δημόσια. Εκείνο όμως που προέχει μέσω της λειτουργίας, του crowdfunding ανεξαρτήτως επιτυχίας ή αποτυχίας της χρηματοδότησης από το κοινό, είναι ότι όλοι που έχουν μέσα σε εισαγωγικά μια ιδέα για το πως θα παράγουν ή θα προάγουν την επιχειρηματική τους ιδέα ,είναι η καταγραφή της.
Ακούμε και διαβάζουμε περί ΕΣΠΑ, περί χρηματοδοτούμενων προγραμμάτων κλπ για καινοτόμες δράσεις προιόντα, που παράγουν υπεραξία κ.α. Αυτή λοιπόν η ιδέα, που παρεμπιπτόντως “όλοι ισχυρίζονται ότι έχουν”, όταν αρχίζει και αξιολογείται τελικά ίσως και να μην είναι τόσο καλή ιδέα και πολύ περισσότερο να μην οδηγήσει σε κερδοφορία επιχειρηματική. Η αξιολόγηση της επιχειρηματικής ιδέας, χρειάζεται επιμέρους ανάλυση νομική αλλά και πραγματική, και συνάμα ρεαλιστική, από ανθρώπους της αγοράς.
Ο συνδυασμός γνώσης με πρακτική είναι ένα ιδιαίτερα δύσκολο και επίπονο εγχείρημα δεδομένου ότι η εξειδίκευση σε τομείς, εγκλωβίζει τον εξειδικευόμενο, σε αγνωσία, της πραγματικής δομής της αγοράς . Αντίστοιχα η πραγματική εμπλοκή, στην διαδικασία της αγοράς, απομονώνει από την εξειδίκευση.
Χρειάζεται λοιπόν σε αυτό το σημείο, συνδυασμός γνώσεων, και δεξιοτήτων, σε πολλαπλά επίπεδα, κάτι που γίνεται μόνο αφού μπορεί να καταγραφεί, και αποτυπωθεί μια ιδέα. Σε αυτή την κατευθυνόμενη ομάδα εξειδικευμένων στο crowdfunding με ανάλυση 40σημείων αποτυπώνει και αναλύει, πως η ιδέα γίνεται πράξη.
Το εργαλείο του crowdfunding, χωρίς να είναι πανάκεια, ωθεί προς την “εκπαίδευση”, των Μικρομεσαίων, σε αποτύπωση των σχεδίων τους , και πραγματική ανάλυση των δεδομένων με σύγχρονους χρηματοοικονομικούς όρους. Σταματάμε να λέμε χωρίς να κάνουμε, ενώ παράλληλα, εκπαιδεύεται ο επιχειρών στην σωστή μεθοδολογική προσέγγιση, ενός εν δυνάμει, αναπτυξιακού προγράμματος της Μικρομεσαίας, δικής του επιχείρησης. Μιας Μικρομεσαίας που είναι στην πράξη μικρή και αυτό το αντιλαμβάνεται κανείς εύκολα με τον καινούργιο νόμο 4308 για τα νέα λογιστικά πρότυπα τον Νοέμβρη του 2014.
Εκπαιδεύεται ο Μικρομεσαίος, να αντιλαμβάνεται, και να διαχωρίζει εννοιολογικά,την πνευματική ιδιοκτησία με την βιομηχανική πατέντα. Για δε τα Επιμελητήρια, είναι μια πολύ καλή ευκαιρία να υποστηρίξουν μέσω crowdfunding τους Mικρομεσαίους, έμπρακτα ιδιαίτερα σε μια χρονική στιγμή, με την απελευθέρωση της συνδρομής, η οποία είναι βρόγχος θανάτου.
Στο σύνολο και κάτω από το πρίσμα της ανασυγκρότησης πρακτικά της Οικονομίας, το επί δεκαετίες χρονίζων αίτημα για μια «Γενική Γραμματεία Ελληνικών Μικρομεσαίων Επιχειρήσεων» αρχίζει να παίρνει σάρκα και οστά κατά το δόγμα του ότι θεσμοθετώ πρακτικά και όχι θεωρητικά.
- See more at: http://marketnews.gr/article/21054/crowdfunding_kai_mikromesaioi#sthash.skipBhH8.qZetVzal.dpufwww.fotavgeia.blogspot.com
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου