Τρίτη 13 Οκτωβρίου 2015

ΕΦΟΔΙΑΣΤΙΚΗ ΑΛΥΣΙΔΑ ΠΕΙΡΑΙΑ ΚΑΙ Arkhangelsk Oblast, Russia

Xατζηαναγνώστου Γιώργος


Από τα πολύ σοβαρά θέματα που ευχάριστα ακούγονται το τελευταίο διάστημα είναι οι συζητήσεις για την υποστήριξη του Δρόμου του Μεταξιού διακίνησης εμπορευμάτων . Το θέμα βέβαια εμπλέκει άμεσα τον ΟΛΠ με όλη την πολυπλοκότητα του οικονομικού μακροσχεδιασμού του προς όφελος της πατρίδας. 

Στα σημαντικά της συζήτησης είναι το ότι πλέον έχουμε αντιληφθεί σαν χώρα την έννοια των logistiks και το ότι το λιμάνι δεν είναι ένα απλό διακομεταμιστικό κέντρο αλλά ένας κρίκος στην εφοδιαστική αλυσίδα .H δε διαχείριση της εφοδιαστικής αλυσίδας,με το σύννομο νομικό καθεστώς λειτουργίας τους ,την αξιολόγηση των "πράσινων" εφοδιαστικών επιχειρήσεων αλλά και άλλα μπορούν να συνεισφέρουν θετικά στο ΑΕΠ της χώρας. 

Το ενδιαφέρον όμως δεν υπάρχει μόνο στην Ελλάδα που επιδιώκει την επαύξηση του δικτύου διακίνησης εμπορευμάτων μέσω Σουέζ και Πειραιά αλλά και την Ρωσία.Η Ρωσία ή οποία καλεί την Κίνα για την ανάπτυξη της Βόρειας Θαλάσσιας Οδού, μέσω της οποίας θα  μειώσει σημαντικά το χρόνο παράδοσης των κινεζικών προϊόντων στην Ευρώπη, αναφέρει το China Radio International .


Σε μακροπρόθεσμο ορίζοντα, αυτή η διαδρομή μπορεί να συμπεριληφθεί στο σύστημα μεταφορών  της εφοδιαστικής  οικονομικής ζώνης του Δρόμου του Μεταξιού. Αυτό ανακοινώθηκε από τον αναπληρωτή πρωθυπουργό Ντμίτρι Rogozin, στη ρωσική, κινεζική Expo στο Χαρμπίν .

- Μας αρέσει η ιδέα της οικονομικής ζώνης Silk Road  (ο δρόμος του μεταξιού) , η οποία θα φέρει μαζί της υποδομές  μεταφορών της Ρωσίας και της Κίνας, - δήλωσε ο αναπληρωτής επικεφαλής της ρωσικής κυβέρνησης. - Στον τομέα αυτό, η Ρωσία έχει δύο μεγάλα έργα .

Πρώτον, μιλάμε για το ενδεχόμενο της δημιουργίας της σιδηροδρομικής γραμμής που συνδέει τα Ουράλια και το λιμάνι της Αρχάγγελσκ. δεύτερον, την μεγάλη βόρεια Θαλάσσια Οδό, την  οποία ονομάζουμε « κρύο Δρόμου του Μεταξιού ». ανοίγει μεγάλες προοπτικές για την ρωσο- κινεζική  συνεργασία, - δήλωσε ο Rogozin .

Σύμφωνα με τον ίδιο, αυτά  είναι  εξαιρετικά ελπιδοφόρα έργα στα οποία μπορούν να συμμετέχουν οι  Κινέζοι συνάδελφοι, όχι μόνο στην άμεση δημιουργία μιας υποδομής των μεταφορών και στην παράδοση των εμπορευμάτων στα λιμάνια, αλλά και στον τομέα των ναυπηγείων, στην  δημιουργία των υπεράκτιων και  στον εξοπλισμό των πλοίων .

Δηλαδή προαναγγέλλεται ναυπηγοεπισκευαστική ζώνη ,αλλά και παράλληλοι κόμβοι αξιοποίησης του κόμβου μεταφοράς με διάφορες offshore εταιρείες εμπορικών δραστηριοτήτων.

Με την παγκόσμια ύφεση λόγω υφεσιακών μέτρων και μείωση της παγκόσμιας κατανάλωσης είναι λογικό να επιδιωχθούν παγκοσμίως συμπίεσης κοστολογίων της τελικής τιμής διάθεσης των προϊόντων με όλες τις δυνατές και νομικά κατοχυρωμένες τακτικές .

Στην Ελλάδα του 2015 με μια σειρά από υφεσιακά μέτρα ελέω μνημονίου η αποδυνάμωση του ΑΕΠ επιτρέπει την παραχώρηση των εν δυνάμει αναπτυξιακών πόρων σε κυρίαρχες δυνάμεις .

Σε μια εποχή όπου παρατηρούμε την ευρεία αλλαγή σε γεωπολιτικές στρατηγικές των 'συμμάχων" αλλά και των μη φίλιων χωρών το τραίνο της παγκόσμιας αλλαγής δεδομένων είναι σημαντικό να έχει κανείς τις δικές του ράγες για να εφοδιάση τους πολίτες της πατρίδας του.

Ο μακρόπνοος σχεδιασμός είναι καλύτερος από τον σχεδιασμό του σήμερα για το σήμερα.
Το οφείλουμε στα παιδιά μας .και σε αυτούς που τίμησαν με το αίμα τους τον τόπο καταγωγής τους.     

Μητρός τε και πατρὸς και των άλλων προγόνων απάντων τιμιώτερόν εστιν η Πατρὶς και σεμνότερον και αγιώτερον και εν μείζονι μοίρα και παρα θεοίς και παρ᾿ ανθρώποις τοις νουν έχουσι.
Σωκράτης, 469-399 π.Χ., Φιλόσοφος

www.fotavgeia.blogspot.com


Δεν υπάρχουν σχόλια: