Άρση της προτεραιότητας των ΑΠΕ και για υφιστάμενες μονάδες προτείνει ο ACER στην Κομισιόν
άρης Αποσπόρης
Τις θέσεις του σχετικά με το «χειμερινό πακέτο» προτάσεων της Κομισιόν και συγκεκριμένα σε ότι έχει να κάνει με τη θέση των ΑΠΕ στη χονδρεμπορική αγορά ενέργειας, παρουσίασε χθες ο ευρωπαϊκός ρυθμιστής, ACER.
Σύμφωνα με κείμενο που δημοσίευσε, προτείνει τρεις βασικές αλλαγές σε σχέση με τα όσα έχει προτείνει η Κομισιόν:
1. Άρση της προτεραιότητας και για υφιστάμενες μονάδες ΑΠΕ
Ο ACER ζητά να αρθεί η προτεραιότητα πρόσβασης στο σύστημα της παραγωγής ΑΠΕ όχι μόνο για τις νέες μονάδες, αλλά και για τις υφιστάμενες. Θυμίζουμε ότι η Κομισιόν πρότεινε να αρθεί η προτεραιότητα (priority dispatch) μόνο για τις νέες μονάδες. Με τον τρόπο αυτό, εκτιμά ότι όλες οι τεχνολογίες θα μπορούν να ανταγωνίζονται ελεύθερα στην αγορά και θα προσφέρουν το χαμηλότερο δυνατό κόστος στους καταναλωτές.
Ο ευρωπαϊκός ρυθμιστής τόνισε σχετικά ότι «οι φθηνότερες μονάδες πρέπει να καλύπτουν τη ζήτηση ανεξαρτήτως του τύπου τους». Μέσω της άρσης της προτεραιότητας, ο ACER εκτιμά ότι θα δοθεί τέλος στο φαινόμενο των παραγωγών ΑΠΕ που δεν αναβαθμίζουν πεπαλαιωμένα συστήματα, αυξάνοντας έτσι το κόστος του συστήματος.
2. Να μη λαμβάνουν οι ΑΠΕ ελάχιστη αποζημίωση για το curtailment
Παράλληλα, ο ACER προτείνει να απομακρυνθεί το ποσοστό 90% στην αποζημίωση για το λεγόμενο curtailment των ΑΠΕ, δηλαδή τον περιορισμό της παραγωγής τους όταν χρειάζεται να προστατευτεί το δίκτυο. Επίσης, ο ACER τάσσεται υπέρ των αγορών επανακατανομής (redispatch), ώστε να γίνεται ο περιορισμός με βάση την αγορά.
Σχετικά με τα παραπάνω, ο ACER σχολίασε τα εξής:
«Καλωσορίζουμε τις προτάσεις του χειμερινού πακέτου που επιδιώκουν μια διαφανή και επίπεδη αγορά για το redispatching, με βάση τα οικονομικά οφέλη, όπου οι ΑΠΕ θα ανταγωνίζονται με τις άλλες πηγές. Συμφωνούμε ότι σε τέτοιες περιπτώσεις οι τιμές της αγοράς πρέπει να καθορίζουν τη βάση της αποζημίωσης που παρέχεται στις μονάδες ΑΠΕ που μειώνουν την παραγωγή τους.
Οι ευρωπαϊκοί ρυθμιστές επίσης στηρίζουν τις προτάσεις για περιορισμό της ανάγκης επανακατανομής, όμως μια αγορά για αυτές τις μονάδες δεν είναι πάντα εφικτή και οι τιμές για το curtailment ίσως να μη στέλνουν πάντα τα κατάλληλα σήματα. Στο πλαίσιο αυτό, οι ρυθμιστές ανησυχούν ιδιαίτερα για την πρόταση που θέτει κατώτατο όριο στην αποζημίωση στο 90% της προημερήσιας τιμής. Προτείνουν να απομακρυνθεί το όριο αυτό».
3. Να αναλάβουν οι prosumers τα τέλη δικτύου που τους αναλογούν
Τρίτον, ο ACER προτείνει οι αυτοκαταναλωτές (net metering) να πληρώνουν «το δίκαιο μέρος του κόστους δικτύου και συστήματος που τους αναλογεί.
Αναλυτικότερα, σημειώνει τα εξής:
«Οι ευρωπαϊκοί ρυθμιστές στηρίζουν τις προτάσεις που δίνουν τη δυνατότητα για παραγωγή, αποθήκευση, κατανάλωση και πώληση της αυτοπαραγόμενης ηλεκτρικής ενέργειας σε οργανωμένες αγορές. Όμως, είναι σημαντικό να εξασφαλιστεί ότι οι καταναλωτές που αυτοπαράγουν (prosumers), θα πληρώνουν το μερίδιο που τους αναλογεί σε τέλη δικτύου και άλλα σχετικά κόστη. Διαφορετικά, τα κόστη αυτά τα επωμίζονται άλλοι, πιθανώς φτωχότεροι καταναλωτές. Αυτή η άδικη επιδότηση του κόστους πρέπει να αποφευχθεί.
Κατ’ επέκταση, το net metering πρέπει να αποφευχθεί διότι μπορεί να περιλαμβάνει συμμετέχοντες που δεν πληρώνουν το δίκαιο μερίδιό τους. Εν μέσω ενεργής συμμετοχής στις ενεργειακές αγορές των prosumers και της διανεμόμενης παραγωγής, είναι σημαντικό να είναι διαθέσιμα σε όλους τα σήματα για τη χρονική αξία της ενέργειας και της χωρητικότητας του δικτύου. Το net metering περιορίζει την ευαισθησία των καταναλωτών σε αυτό το σύστημα, γεγονός που υπονομεύει τις προσπάθειες ενίσχυσης της ευελιξίας του συστήματος. Μπορεί να οδηγήσει σε συμμετέχοντες που δεν πληρώνουν το δίκαιο μερίδιό τους στα κόστη δικτύου και συστήματος και να αμβλύνει τα οφέλη όσων μπορούν να προσφέρουν ευελιξία στο σύστημα.
Κατ’ επέκταση, οι ευρωπαϊκοί ρυθμιστές προτείνουν να αποκλειστεί η περίπτωση του net metering από την αναφορά του άρθρου 15 της οδηγίας για την αγορά ηλεκτρισμού, στις «οικονομικές, διαφανείς και μη μεροληπτικές αλλαγές στο δίκτυο, οι οποίες λογαριάζονται ξεχωριστά για τον ηλεκτρισμό που μπαίνει στο δίκτυο και τον ηλεκτρισμό που καταναλώνεται από το δίκτυο» σχετικά με τους prosumers.
www.fotavgeia.blogspot.com
άρης Αποσπόρης
Τις θέσεις του σχετικά με το «χειμερινό πακέτο» προτάσεων της Κομισιόν και συγκεκριμένα σε ότι έχει να κάνει με τη θέση των ΑΠΕ στη χονδρεμπορική αγορά ενέργειας, παρουσίασε χθες ο ευρωπαϊκός ρυθμιστής, ACER.
Σύμφωνα με κείμενο που δημοσίευσε, προτείνει τρεις βασικές αλλαγές σε σχέση με τα όσα έχει προτείνει η Κομισιόν:
1. Άρση της προτεραιότητας και για υφιστάμενες μονάδες ΑΠΕ
Ο ACER ζητά να αρθεί η προτεραιότητα πρόσβασης στο σύστημα της παραγωγής ΑΠΕ όχι μόνο για τις νέες μονάδες, αλλά και για τις υφιστάμενες. Θυμίζουμε ότι η Κομισιόν πρότεινε να αρθεί η προτεραιότητα (priority dispatch) μόνο για τις νέες μονάδες. Με τον τρόπο αυτό, εκτιμά ότι όλες οι τεχνολογίες θα μπορούν να ανταγωνίζονται ελεύθερα στην αγορά και θα προσφέρουν το χαμηλότερο δυνατό κόστος στους καταναλωτές.
Ο ευρωπαϊκός ρυθμιστής τόνισε σχετικά ότι «οι φθηνότερες μονάδες πρέπει να καλύπτουν τη ζήτηση ανεξαρτήτως του τύπου τους». Μέσω της άρσης της προτεραιότητας, ο ACER εκτιμά ότι θα δοθεί τέλος στο φαινόμενο των παραγωγών ΑΠΕ που δεν αναβαθμίζουν πεπαλαιωμένα συστήματα, αυξάνοντας έτσι το κόστος του συστήματος.
2. Να μη λαμβάνουν οι ΑΠΕ ελάχιστη αποζημίωση για το curtailment
Παράλληλα, ο ACER προτείνει να απομακρυνθεί το ποσοστό 90% στην αποζημίωση για το λεγόμενο curtailment των ΑΠΕ, δηλαδή τον περιορισμό της παραγωγής τους όταν χρειάζεται να προστατευτεί το δίκτυο. Επίσης, ο ACER τάσσεται υπέρ των αγορών επανακατανομής (redispatch), ώστε να γίνεται ο περιορισμός με βάση την αγορά.
Σχετικά με τα παραπάνω, ο ACER σχολίασε τα εξής:
«Καλωσορίζουμε τις προτάσεις του χειμερινού πακέτου που επιδιώκουν μια διαφανή και επίπεδη αγορά για το redispatching, με βάση τα οικονομικά οφέλη, όπου οι ΑΠΕ θα ανταγωνίζονται με τις άλλες πηγές. Συμφωνούμε ότι σε τέτοιες περιπτώσεις οι τιμές της αγοράς πρέπει να καθορίζουν τη βάση της αποζημίωσης που παρέχεται στις μονάδες ΑΠΕ που μειώνουν την παραγωγή τους.
Οι ευρωπαϊκοί ρυθμιστές επίσης στηρίζουν τις προτάσεις για περιορισμό της ανάγκης επανακατανομής, όμως μια αγορά για αυτές τις μονάδες δεν είναι πάντα εφικτή και οι τιμές για το curtailment ίσως να μη στέλνουν πάντα τα κατάλληλα σήματα. Στο πλαίσιο αυτό, οι ρυθμιστές ανησυχούν ιδιαίτερα για την πρόταση που θέτει κατώτατο όριο στην αποζημίωση στο 90% της προημερήσιας τιμής. Προτείνουν να απομακρυνθεί το όριο αυτό».
3. Να αναλάβουν οι prosumers τα τέλη δικτύου που τους αναλογούν
Τρίτον, ο ACER προτείνει οι αυτοκαταναλωτές (net metering) να πληρώνουν «το δίκαιο μέρος του κόστους δικτύου και συστήματος που τους αναλογεί.
Αναλυτικότερα, σημειώνει τα εξής:
«Οι ευρωπαϊκοί ρυθμιστές στηρίζουν τις προτάσεις που δίνουν τη δυνατότητα για παραγωγή, αποθήκευση, κατανάλωση και πώληση της αυτοπαραγόμενης ηλεκτρικής ενέργειας σε οργανωμένες αγορές. Όμως, είναι σημαντικό να εξασφαλιστεί ότι οι καταναλωτές που αυτοπαράγουν (prosumers), θα πληρώνουν το μερίδιο που τους αναλογεί σε τέλη δικτύου και άλλα σχετικά κόστη. Διαφορετικά, τα κόστη αυτά τα επωμίζονται άλλοι, πιθανώς φτωχότεροι καταναλωτές. Αυτή η άδικη επιδότηση του κόστους πρέπει να αποφευχθεί.
Κατ’ επέκταση, το net metering πρέπει να αποφευχθεί διότι μπορεί να περιλαμβάνει συμμετέχοντες που δεν πληρώνουν το δίκαιο μερίδιό τους. Εν μέσω ενεργής συμμετοχής στις ενεργειακές αγορές των prosumers και της διανεμόμενης παραγωγής, είναι σημαντικό να είναι διαθέσιμα σε όλους τα σήματα για τη χρονική αξία της ενέργειας και της χωρητικότητας του δικτύου. Το net metering περιορίζει την ευαισθησία των καταναλωτών σε αυτό το σύστημα, γεγονός που υπονομεύει τις προσπάθειες ενίσχυσης της ευελιξίας του συστήματος. Μπορεί να οδηγήσει σε συμμετέχοντες που δεν πληρώνουν το δίκαιο μερίδιό τους στα κόστη δικτύου και συστήματος και να αμβλύνει τα οφέλη όσων μπορούν να προσφέρουν ευελιξία στο σύστημα.
Κατ’ επέκταση, οι ευρωπαϊκοί ρυθμιστές προτείνουν να αποκλειστεί η περίπτωση του net metering από την αναφορά του άρθρου 15 της οδηγίας για την αγορά ηλεκτρισμού, στις «οικονομικές, διαφανείς και μη μεροληπτικές αλλαγές στο δίκτυο, οι οποίες λογαριάζονται ξεχωριστά για τον ηλεκτρισμό που μπαίνει στο δίκτυο και τον ηλεκτρισμό που καταναλώνεται από το δίκτυο» σχετικά με τους prosumers.
www.fotavgeia.blogspot.com
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου