Πέμπτη 16 Ιανουαρίου 2025

ΝΕΟ ΚΥΡΩΤΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΚΩΔΙΚΑ ΟΔΙΚΗΣ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ

ΕΝΗΜΕΡΩΤΙΚΟ ΔΕΛΤΙΟ
Αθήνα, 15.01.2025

Δημόσια Διαβούλευση Κ.Ο.Κ. - Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών
#ΣΑΤΑ : ΜΕΡΟΣ Β’ ΝΕΟ ΚΥΡΩΤΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΚΩΔΙΚΑ ΟΔΙΚΗΣ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ (άρθρα 3-102) Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών
------------------------------------------------------------------------
15 Ιανουαρίου 2025, 13:15 | ΣΥΝΔΙΚΑΤΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΗΣΤΩΝ ΤΑΞΙ ΑΤΤΙΚΗΣ (Σ.Α.Τ.Α.)
------------------------------------------------------------------------
Παρατηρήσεις επί του ΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟΥ του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών «ΝΕΟ ΚΥΡΩΤΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΤΟΥ ΚΩΔΙΚΑ ΟΔΙΚΗΣ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΛΟΙΠΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΣΦΑΛΗ ΚΙΝΗΤΙΚΟΤΗΤΑ».

Άρθρο 34, παρ. Ι : Η χρηματική ποινή για την κατάληψη σταθμών στάθμευσης (πιάτσες) ταξί να συνοδεύεται και από αφαίρεση άδειας οδήγησης για 30 ημέρες. Επειδή το πρόστιμο είναι πολύ μικρό, πολλές φορές η πολύωρη στάθμευση ενός Ι.Χ. αυτοκινήτου ακόμη κι αν συνοδεύεται από χρηματική ποινή είναι …πιο συμφέρουσα από το κόστος ενός παρκινγκ.


Άρθρο 34, παρ. 12 : Να φύγει η περίπτωση της υποτροπής στο τέλος της παραγράφου. Θεωρούμε ότι είναι εξοντωτική η ποινή της αφαίρεσης της άδειας του ταξί για ένα αδίκημα που αφορά κυρίως συμμετοχή σε πορείες διαμαρτυρίας ή απεργίας.

Άρθρο 52, παρ. 4 : Να φύγει η λέξη ΜΑΖΙΚΗΣ στην φράση «Με κοινή απόφαση των Υπουργών Περιβάλλοντος, Χωροταξίας και Δημοσίων Έργων και Μεταφορών και Επικοινωνιών, μπορούν να καθορίζονται οδοί ή λωρίδες κυκλοφορίας, στις οποίες κυκλοφορούν μόνο μέσα δημόσιας οδικής μαζικής μεταφοράς προσώπων».

Σε όλες τις ευρωπαϊκές πρωτεύουσες τα ταξί έχουν πρόσβαση στις λωρίδες λεωφορείων. Η Αθήνα αποτελεί αρνητική εξαίρεση. Πάγια θέση του Σ.Α.Τ.Α. είναι τα Ταξί να μπορούν να κινούνται ελεύθερα όλο το 24ωρο στις Α.Λ.Λ. (Αποκλειστικές Λωρίδες Λεωφορείων), με πολλαπλά οφέλη για το επιβατικό κοινό αλλά και την κυκλοφορία των οχημάτων.

Υπενθυμίζουμε προς πάσα κατεύθυνση ότι το 2025 – πενήντα χρόνια μετά την πρώτη θεσμοθέτηση των Α.Λ.Λ. – η Αθήνα είναι η μοναδική Ευρωπαϊκή πρωτεύουσα που τα έμφορτα Ε.Δ.Χ. οχήματα Ταξί ΔΕΝ μπορούν να κάνουν ελεύθερη χρήση των λεωφορειολωρίδων ενώ θα μπορούσαν να προσφέρουν τα παρακάτω οφέλη:

• Ταχύτερη, ασφαλέστερη & οικονομικότερη μεταφορά του επιβατικού κοινού.
• Απελευθέρωση των λωρίδων κυκλοφορίας για τα υπόλοιπα οχήματα.
• Μείωση της κατανάλωσης καυσίμων.
• Βελτίωση των περιβαλλοντικών συνθηκών (μείωση αποτυπώματος άνθρακα).

* Σημειώνουμε δε, ότι η ποινή αφαίρεσης της άδειας οδήγησης για ένα μήνα συν τους πέντε βαθμούς ποινής στο Σ.Ε.Σ.Ο. για βεβαίωση παράβασης εισόδου σε λεωφορειολωρίδα θα είναι εξοντωτική για τους επαγγελματίες οδηγούς Ε.Δ.Χ. οχημάτων.
------------------------------------------------------------------------
Συνάδελφε, ανοίξε τον σύνδεσμο https://www.opengov.gr/yme/?p=5445#comments και κάτω κάτω μπορείς να δεις το σχόλιο του ΣΑΤΑ όπως και να σχολιάσεις και ο ίδιος είτε ως επαγγελματίας είτε ως επιβάτης!

Στόχος είναι να πείσουμε την ηγεσία της Κυβέρνησης & του Υπ. Μεταφορών με όλους τους δυνατούς τρόπους, ώστε το δίκαιο αίτημα του κλάδου να παραχωρηθεί η δυνατότητα της ελεύθερης διέλευσης των έμφορτων Ε.Δ.Χ. οχημάτων στις λεωφορειολωρίδες.
Είναι δίκαιο αίτημα και επιτέλους πρέπει να γίνει πράξη προς όφελος ολόκληρης της κοινωνίας.


www.fotavgeia.blogspot.com

Δεν υπάρχουν σχόλια: