Σάββατο 26 Οκτωβρίου 2013

"ΚΟΚΚΙΝΕΣ" ΒΕΒΑΙΩΜΕΝΕΣ ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΕΣ ΥΠΟΧΡΕΩΣΕΙΣ

Aπό Χατζηαναγνώστου Γιώργο
 
Η σημερινή κατάσταση των Ελλήνων πολιτών αποτυπώνεται εύγλωττα με την κατάσταση Βεβαιωμένων Οφειλών που έχουν 'προωθηθεί" στην αρμόδια Εφορία προς είσπραξη .
 
ΕΤΑΙΡΙΚΈΣ ΥΠΟΧΡΕΏΣΕΙΣ ΔΗΜΌΣΙΟΥ 
Σύμφωνα με το Υπουργείο Οικονομικών Υπερδιπλασιάστηκαν τα χρέη εταιρειών του Δημοσίου προς τις εφορίες παράδειγμα πχ Του ΟΣΕ από τα 1,2 στα 2,8 δισ., ενώ της Ολυμπιακής από 152 στα 733 εκατ. σε δύο χρόνια.
Αυξάνονται μήνα με τον μήνα τα ληξιπρόθεσμα χρέη προς την εφορία μεγάλων επιχειρήσεων ακόμα και εταιρειών του Δημοσίου. Τον Ιούλιο του 2011 το υπουργείο Οικονομικών είχε δημοσιοποιήσει τις ληξιπρόθεσμες οφειλές των νομικών προσώπων προς το Δημόσιο και συγκεκριμένα την εφορία και τα τελωνεία άνω των 150.000 ευρώ.
Διόγκωση Στις περισσότερες περιπτώσεις τα ποσά που είχαν δημοσιοποιηθεί τον Ιούλιο του 2011 έχουν υπερδιπλασιαστεί  Σε άλλες εταιρείες παρατηρείται απλώς αύξηση των οφειλών, ενώ σε κάποιες άλλες το χρέος παραμένει αμετάβλητο. Από την επεξεργασία των στοιχείων προκύπτει ότι τα χρέη των επιχειρήσεων ανέρχονταν τον Ιούλιο του 2011 στα 30,9 δισ. ευρώ, ενώ σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία του υπουργείου Οικονομικών τον Σεπτέμβριο του 2013 τα χρέη αυτά έχουν εκτιναχθεί στα 48,6 δισ. ευρώ.

Από τον Ιούλιο του 2011 που δημοσιοποιήθηκαν τα στοιχεία από την τότε κυβέρνηση μέχρι σήμερα ουδείς έχει αναφερθεί ξανά στα στατιστικά αυτά δεδομένα. Είναι απορίας άξιον πως το χρέος του Οργανισμού Σιδηροδρόμων Ελλάδος από τα 1,2 δισ. ευρώ εκτινάχθηκε στα 2,8 δισ. ευρώ.
Ανώτατο στέλεχος του υπουργείου Οικονομικών κάνει λόγο για οφειλές μεταξύ υπουργείων. Ωστόσο, το χρέος συνεχίζει να υπάρχει στα στατιστικά δεδομένα και διογκώνονται μήνα με τον μήνα με προσαυξήσεις. Το ίδιο στέλεχος σημειώνει ότι οι οφειλές αυτές δεν έχουν αρνητικό δημοσιονομικό αντίκτυπο, δεδομένου ότι το ένα υπουργείο τις γράφει ως οφειλές και το άλλο ως απαιτήσεις.
 Και τα χρέη της Ολυμπιακής Αεροπορίας Υπηρεσίες έχουν εκτοξευτεί. Συγκεκριμένα από 152 εκατ. ευρώ τον Ιούλιο του 2011 έφθασαν τον Σεπτέμβριο του 2013 στα 733 εκατ. ευρώ. Η ίδια εικόνα παρατηρείται και σε διάφορες άλλες επιχειρήσεις όπως για παράδειγμα στη Φωτοκυπριακή τα χρέη της οποίας ανέρχονταν το 2011 στα 551,6 εκατ. ευρώ, ενώ πλέον ανέρχονται στα 619,85 εκατ. ευρώ.
Στα στοιχεία του Σεπτεμβρίου υπάρχει και το χρέος της Ακρόπολις Χρηματιστηριακής το οποίο έχει φθάσει τα 5,6 δισ. ευρώ. Αν και το Δημόσιο γνωρίζει ότι δεν πρόκειται να πάρει «δεκάρα» δεν προχωρά έστω στην προσωρινή διαγραφή του, όπως έχει ζητήσει και το Διεθνές Νομισματικό Ταμείο για τα ανεπίδεκτα είσπραξης χρέη.

 ΟΙ ΙΔΙΩΤΕΣ

 Αύξηση κατά 588 εκατ ευρώ σημείωσαν τα νέα ληξιπρόθεσμα χρέη των ιδιωτών προς το δημόσιο τον Αύγουστο και ανήλθαν σε 5,379 δισ. ευρώ έναντι 4,791 δισ. ευρώ τον Ιούλιο. Αυτό προκύπτει από τα στοιχεία της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων που δόθηκαν  στη δημοσιότητα. Το σύνολο των παλαιών ληξιπρόθεσμων οφειλών προς το δημόσιο - δηλαδή οι οφειλές που ήταν ληξιπρόθεσμες ως τις 31 Δεκεμβρίου 2012 - ανήλθε τον Αύγουστο στα 53,590 δισ. ευρώ σημειώνοντας πτώση σε σχέση με τον Ιούλιο που ήταν 53,712 δισ. ευρώ.

Σύμφωνα με τα στοιχεία από τις νέες ληξιπρόθεσμες οφειλές - που δημιουργήθηκαν από 1.1.2013 και μετά - το υπουργείο Οικονομικών είχε εισπράξει κατά τη διάρκεια του Οκταμήνου 712 εκατ. ευρώ έναντι 679 εκατ ευρώ το επτάμηνο. Στο διάστημα αυτό εισπράχθηκαν επίσης 1,049 δισ. ευρώ από το παλαιό ληξιπρόθεσμο χρέος. Πρόκειται για έσοδα που εισέπραξε το δημόσιο από την υπαγωγή οφειλετών στις δύο ρυθμίσεις για την εξόφληση των ληξιπρόθεσμων χρεών.

Εντυπωσιακά είναι τα νούμερα που έχουν παρουσιαστή για τα φυσικά πρόσωπα (4,800 περίπου) για ποσά άνω των 150,000€ τον Αύγουστο του 2013   http://www.gsis.gr/gsis/info/gsis_site/PublicIssue/profit_fp/index.html  
Τα στοιχεία της κατάστασης αντλήθηκαν με βάση τα οριζόμενα στο αρθρ. 2 ΠΟΛ 1185/2011 με ημερομηνία εξαγωγής 20/08/2013, αφορούν σε ληξιπρόθεσμες δόσεις οφειλών με ημερομηνία λήξης έως 20/08/2012 και με προσαυξήσεις εκπρόθεσμης καταβολής έως την ημερομηνία άντλησης 20/08/2013.

ΤΟ ΔΙΑ ΤΑΥΤΑ

Σε ένα διαρκώς επιδεινούμενο λόγω ύφεσης οικονομικού περιβάλλοντος το αποτέλεσμα είναι προφανές ότι θα επιδεινώνεται στραγγαλίζοντας καθημερινά με την υπερφορολόγηση τον οιονδήποτε επιχειρηματία που επιδιώκει "'ανάπτυξη" σε ένα ασαφές και ποινικοποιημένο επαγγελματικό περιβάλλον .

Είναι επίσης προφανές ότι η "αδυναμία" των επιχειρηματιών να επιλύσουν αυτές τις βεβαιωμένες οφειλές μαζί με τις προσαυξήσεις καίτοι μπορεί να είναι προϊόν επιχειρηματικής αστοχίας από αβλεψία η ακόμα και ενδεχόμενο δόλο δημιουργεί ένα "κανόνα" που δεν μπορεί να επιλυθεί με συνεχείς μεταβολές φορολογικών σχέσεων και διαρκώς μεταβαλλόμενου νομικού περιβάλλοντος μεταξύ επιχειρηματία και Κράτους .
Είναι επίσης προφανές ότι η καταδίκη των επιχειρηματιών δεν μπορεί να είναι μονομερώς ποινικοποιήμένη από το Κράτος προς τους επιχειρηματίες.http://fotavgeia.blogspot.gr/2013/10/blog-post_6.html.

ΤΟ ΕΙΔΙΚΟ ΔΙΚΑΣΤΗΡΙΟ

Κατά καιρούς έχουμε αναφερθεί στην επιδιωκόμενη μεταβολή του Πτωχευτικού Κώδικα των επιχειρηματιών γεγονός που η πολιτεία "κωφεύει" .

 Η πρόταση ενός Πτωχευτικού εξειδικευμένου Δικαστηρίου με την συμμετοχή Τοπικών Θεσμικών φορέων σε άμεσο χρόνο και όχι με τις σημερινές διαδικασίες όπου ο επιχειρηματίας δικάζεται στο ίδιο Δικαστήριο με τον διαπράξαντα "φονικό' επιβεβλημένη .
Είναι προφανές ότι ακόμη και οι Τραπεζικοί Οργανισμοί έχουν προκαλέσει μεταβολή στον Πτωχευτικό τους Κώδικα προσφάτως καίτοι αυτό δεν έχει αναδειχθεί από τα  ΜΜΕ ως όφειλαν .
 http://estetbroker.blogspot.gr/2013/10/blog-post_1004.html
 
Οι χρονοβόρες και μη εξειδικευμένες από αρμοδίους και γνώστες του αντικειμένου πτωχευτικές διαδικασίες παρατείνουν και εμπλέκουν τα φυσικά πρόσωπα που απολήγουν οι πάσης φύσεως εταιρείες Ο.Ε. ,ΕΠΕ, ΑΕ ,ΑΕΒΕ κλπ σε ατελέσφορους νομικούς αγώνες ενώ ταυτόχρονα το Κράτος δεν μπορεί να εισπράξει και ο επιχειρηματίας εγκλωβίζεται σε αδιέξοδο ενώ η επιχειρηματική του δραστηριότητα και οντότητα καταλήγει σε ένα αγώνα επιβίωσης με πλάγιες μεθοδεύσεις που μόνο επιζήμιες είναι για το Κράτος άλλα και τα ίδια τα φυσικά πρόσωπα.

Κατά την σημερινή διαδικασία το Κράτος λειτουργεί ακριβώς όπως και στην διαδικασία έναρξης της επιχείρησης παρεμβαλλόμενο συνεχώς με μέγιστη γραφειοκρατία και σειρά πιστοποιημένων εγγράφων δημιουργώντας κανόνες επί των κανόνων με διαδικασίες οι οποίες δημιουργούν θέσεις εργασίας φοροτεχνικές ,φοροεισπρακτικής και δικονομικής φύσης ,χωρίς όμως να λύνουν τα υπαρκτά προβλήματα της γρήγορης και αποτελεσματικής πτωχευτικής διαδικασίας.

Η επιχειρηματική αναδιάρθρωση της χώρας έχει ανάγκη από υγιείς επιχειρηματίες οι οποίοι συμμετέχουν ενεργά για τον απεγκλωβισμό της Χώρας από την παρατεταμένη ύφεση και η εμπειρία τους είναι πραγματικός Θησαυρός στην σημερινή κατάσταση .

 Ενδεικτικό της σκέψης των πολιτών είναι και η πρόσφατη έρευνα της Κappa research που απεικονίζεται στις εικόνες 1-2-3 κάτωθι.
     
Διαγραφή
   Σύμφωνα με πληροφορίες τις προσεχές διάστημα και εν όψει της έκθεσης της black rock   αναμένεται να εκδοθεί η υπουργική απόφαση για τη διαγραφή των ανεπίδεκτων είσπραξης.
Ως ανεπίδεκτες είσπραξης χαρακτηρίζονται οι οφειλές για τις οποίες:
- Έχουν ολοκληρωθεί οι έρευνες και δεν διαπιστώθηκε η ύπαρξη περιουσιακών στοιχείων.
- Έχει ολοκληρωθεί η διαδικασία αναγκαστικής εκτέλεσης επί κινητών, ακινήτων ή απαιτήσεων του οφειλέτη και δεν έχουν ικανοποιηθεί πλήρως οι απαιτήσεις του Δημοσίου.
- Δεν υφίσταται πτωχευτική και μεταπτωχευτική περιουσία, ή έχει εκποιηθεί η υπάρχουσα.
Υπολογίζεται ότι περισσότερα από 20 δισ. ευρώ χρεών θα διαγραφούν - τοποθετηθούν στο αρχείο. Στην περίπτωση βέβαια που κάποιος από τους οφειλέτες εμφανίσει περιουσία ακόμα και αν έχει τοποθετηθεί στο αρχείο η υπόθεσή του, θα κατασχεθεί από τις ελεγκτικές αρχές.
lasfida

Δεν υπάρχουν σχόλια: