Χατζηαναγνώστου Γιώργος
Έχοντας στο πίσω μέρος την αναδιανομή του πλούτου σε εξέλιξη ,το σχεδιαζόμενο πλιάτσικο σε βάρος του λαού έρχεται στην επιφάνεια και το επί χρόνια σχεδιαζόμενο πλιάτσικο στα σκουπίδια .
Σκουπίδια που ανήκουν στους πολίτες και που τα έχουν πληρώσει σαν υλικό συσκευασίας στα αγοραζόμενα καταναλωτικά προϊόντα και δεν έχουν ακόμα βρή τον τρόπο να τα αξιοποιήσουν προς όφελος τους. .
Σημειωτέον ότι ο εκτιμώμενος κύκλος εργασιών που περιλαμ΄βανει όλα όσα εμπλεκονται (αυτοκίνητα-εργοστάσια-ανακύκλωση -κάδοι-βιομηχανίες κλπ) στην ένοια σκουπίδια σε ετήσια βάση στην Ελλάδα υπολογίζεται περίπου στα 95δις € !!!!!!
Από την αρχή του 2014 καθιερώνεται νέο τέλος για τα σκουπίδια, το λεγόμενο «τέλος ταφής απορριμμάτων», που υπολογίζεται ότι θα ανέρχεται από 50 έως 100 ευρώ το χρόνο για κάθε νοικοκυριό και θα πληρώσουν οι πολίτες, μέσω των δημοτικών τελών. Το ειδικό τέλος ταφής θα εφαρμοστεί σε όλη τη χώρα.
Ο λογαριασμός έρχεται στους οικονομικά εξασθενημένους Έλληνες πολίτες, εξαιτίας της διαχρονικής κακοδιαχείρισης των σκουπιδιών, ενώ συνεχίζεται το σίριαλ της μετάθεσης ευθυνών μεταξύ κεντρικής διοίκησης και αυτοδιοίκησης για τις μεγάλες καθυστερήσεις εφαρμογής του σχεδιασμού διαχείρισης των απορριμμάτων και το άγος των παράνομων χωματερών.
Παράλληλα, βρίσκεται σε πλήρη εξέλιξη η δικαστική διαδικασία και το Δικαστήριο των Ευρωπαϊκών Κοινοτήτων ετοιμάζει «καμπάνα» εις βάρος της Ελλάδας με επιβολή εφάπαξ προστίμου ύψους 28 εκατ. ευρώ και δεκαπλασιασμό του ημερήσιου προστίμου σε ύψος 71.193 ευρώ για κάθε ημέρα καθυστέρησης εφαρμογής της απόφασης του 2005, που καταδίκασε τη χώρα μας για τις παράνομες χωματερές.
Το πρόστιμο θα πληρωθεί από τον κρατικό προϋπολογισμό ή στην καλύτερη περίπτωση έπειτα από διαπραγματεύσεις με τις Βρυξέλλες, θα περικοπεί από κοινοτικές χρηματοδοτήσεις. Δηλαδή σε κάθε περίπτωση θα επιβαρύνει αμέσως ή εμμέσως τους φορολογούμενους πολίτες.
Το εντυπωσιακό σε αυτό τον καταιγιστικό ρυθμό εξελίξεων είναι ότι υπάρχει πλήρης σιωπή από μεριάς ΜΜΕ για οτιδήποτε μπορεί να αναμοχλέυσει ερωτηματικά για την διαχείριση και την μεθοδολογία όπου σε "κλειστές" συζητήσεις δρομολογούνται εξελίξεις .
;
Πρόσφατα ..ξεκίνησε την λειτουργία μια Μονάδα επεξεργασίας απορριμμάτων στις Σέρρες – Επένδυση 30 εκατ. ευρώ στα χαρτιά και "σιωπηρά" υπουργοί κλπ το επισκέυτηκαν .
Το έργο κατασκευάζεται με τη μέθοδο ΣΔΙΤ (Σύμπραξη Δημοσίου και Ιδιωτικού Τομέα) και ανάδοχος του έργου ανακηρύχθηκε η ένωση εταιρειών ARCHIRODON-ΙΝΤΡΑΚΑΤ-ENVITEC.
διευθύνων σύμβουλος της Archirodon, Νίκος Θεοδωρίδης
ΔΙΕΥΘΥΝΩΝ ΣΥΜΒΟΥΛΟs Σωκράτης Π. Kόκκαλης Πρόεδρος Δ.Σ.
ΔΙΕΥΘΥΝΩΝ ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ : Παναγιώτης Ξεν. Καλογερόπουλος
Ο χρόνος κατασκευής είναι 22 μήνες, ώστε μέχρι το τέλος του 2015 να είναι πλήρως λειτουργικό και λέγεται ότι θα επιλύσει μόνιμα πλέον το ζήτημα της διαχείρισης των απορριμμάτων στις Σέρρες.
Η μάχη τής σιωπής είναι τόσο μεγάλη προκειμένου να μην αφυπνισθούν συνειδήσεις και εμφανιστούν νέοι ανάδοχοι πέραν της γνωστής dream team των καναλοεργολάβων που ακόμα τίποτα η κοινωνία δεν γνωρίζει πέραν εκείνων που ασχολούνται με το αντικείμενο .
Σημειωτέον ότι Υπάρχει νόμος στην Ελλάδα από τον Ιούνιο του 2011 που επιτρέπει στους δημάρχους να αναθέτουν με σύμβαση τη διαχείριση των αποβλήτων σε ιδιώτες.
Ο νόμος 3979 και το άρθρο 61 που επιτρέπει στους δήμους να συνεργάζονται με επιχειρήσεις καθαριότητας και να καθαρίζουν κτίρια, κοινόχρηστους χώρους και δρόμους.
Ήδη σήμερα αρκετοί δήμοι συνεργάζονται με ιδιώτες για την αποκομιδή των σκουπιδιών στους μπλέ κάδους.
Ήδη ο δήμος Θεσσαλονίκης συνεργάζεται με εργοστάσιο διαλογής ΚΔΑΥ στη Σίνδο και μεταφέρονται εκεί υλικά ανακύκλωσης από τους μπλέ κάδους.
Επίσης σήμερα οι 19 από τους 42 ΧΥΤΑ που λειτουργούν σε όλη την Ελλάδα διαχειρίζονται από ιδιωτικές επιχειρήσεις ή κοινοπραξίες.
Επίσης ιδιώτες διαχειρίζονται τον αποτεφρωτήρα νοσοκομειακών αποβλήτων και τη μονάδα βιοαερίου στην παλιά χωματερή των Άνω Λιοσίων.
Δείτε τι αναφέρει το άρθρο 61 του νόμου 3979
"Για την παροχή συγκεκριµένων υπηρεσιών συλλογής και µεταφοράς στερεών αποβλήτων και ανακυκλώσιµων υλικών, καθαριότητας κοινόχρηστων χώρων και δηµοτικών κτιρίων, ακολουθείται η διαδικασία για τη σύναψη δηµόσιων συµβάσεων παροχής υπηρεσιών, που προβλέπεται στις διατάξεις του π.δ. 60/2007 (Α΄ 64), σε συνδυασµό µε τις διατάξεις των άρθρων 209 και 273 του Κ.Δ.Κ. (ν. 3463/2006).
Με αιτιολογηµένη απόφαση του δηµοτικού συµβουλίου, η οποία λαµβάνεται µε την απόλυτη πλειοψηφία του συνόλου των µελών, τεκµηριώνεται η αδυναµία εκτέλεσης συγκεκριµένων υπηρεσιών µε ίδια µέσα του δήµου και καθορίζονται, ιδίως, το αντικείµενο των παρεχόµενων υπηρεσιών, η διάρκεια και η περιοχή, εντός της οποίας αυτές παρέχονται.
2. Συµβάσεις που έχουν καταρτισθεί από δήµους, µέχρι τη δηµοσίευση του παρόντος, µε τις οποίες έχει ανατεθεί σε φυσικά ή νοµικά πρόσωπα ιδιωτικού δικαίου η καθαριότητα κοινόχρηστων χώρων και η αποκοµιδή και διαχείριση αποβλήτων, θεωρούνται νόµιµες µέχρι τη λήξη τους".
Ο Εθνικός Σχεδιασμός του 2000 (Κ.Υ.Α. 14312/1302 ΦΕΚ 723 Β’/9.6.2000 και 26469/1501/Ε103 ΦΕΚ 864 Β’/1.7.2003), που διαμορφώθηκε από τη σύνθεση των νομαρχιακών, προέβλεπε τη δημιουργία 124 ΧΥΤΑ (70 στην Ηπειρωτική Ελλάδα, 11στην Κρήτη και 43 στα υπόλοιπα νησιά). Η υλοποίηση των έργων που προέβλεπαν οι Νομαρχιακοί σχεδιασμοί κρίθηκε στην πράξη μη αποδοτική και προωθήθηκε η διαμόρφωση νέων σχεδιασμών σε Περιφερειακό επίπεδο, αρχικά με εγκυκλίους του ΥΠΕΧΩΔΕ και στη συνέχεια νομοθετικά (Κ.Υ.Α. 50910/2727 ΦΕΚ 1909/22.12.2003).
Θεσμοθετήθηκε έτσι η υποχρέωση σύνταξης Περιφερειακών Σχεδίων Διαχείρισης Στερεών Αποβλήτων (ΠΕΣΔΑ) μέχρι το τέλος του 2005.
Οι ΠΕΣΔΑ εξειδικεύουν τους στόχους του Εθνικού Σχεδιασμού, θέτουν στόχους σε περιφερειακό επίπεδο και προβλέπουν τα έργα ΔΣΑ για τα επόμενη έτη. Οι ΠΕΣΔΑ καθορίζουν τις Διαχειριστικές Ενότητες στις οποίες θα κληθούν οι αρμόδιοι φορείς (ΦοΔΣΑ και ΟΤΑ) να μεριμνήσουν για τα έργα συλλογής και ολοκληρωμένης διαχείρισης των απορριμμάτων. Συνολικά οι προβλεπόμενες ΔΕ σε επίπεδο χώρας ανέρχονται σε 81. Από το 2005 ορισμένα ΠΕΣΔΑ αναθεωρήθηκαν, αλλά η εφαρμογή
τους αντιμετώπισε στο σύνολό της προβλήματα τόσο σε επίπεδο χρηματοδότησης όσο και σε επίπεδο κοινωνικών αντιδράσεων και προσφυγών.
Αναφορικά με τη διάθεση των αποβλήτων, σήμερα σε λειτουργία βρίσκονται 65 XYTA σε όλη την Eλλάδα, εκ των οποίων η συντριπτική πλειοψηφία από το 2012 και μετά θα είναι παράνομοι, αφού δεν μπορούν να μετατραπούν σε XYTY (Xώροι Yγειονομικής Tαφής Yπολειμμάτων) ενώ 32 κατασκευάζονται και 41 βρίσκονται υπό μελέτη.
Ο Εθνικός σχεδιασμός στόχευε στο κλείσιμο όλων των παράνομων χώρων διάθεσης και την κάλυψη του συνόλου του πληθυσμού με σύγχρονους ΧΥΤΑ μέχρι και τις 21/12/2008, οπότε και έληγε η προθεσμία που είχε δώσει η καταδικαστική απόφαση του Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου για τις ανεξέλεγκτες χωματερές΄, αλλά αυτός ο στόχος δεν επετεύχθη.
Η αρμόδια Διυπουργική Επιτροπή εκτιμά ότι από τις 1102 χωματερές για τις οποίες καταδικάστηκε η Ελλάδα στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο το 2005, το 2008 είχαν κλείσει οι 806, εκτελούνταν έργα αποκατάστασης σε 280 και στο τέλος του έτους θα ήταν ενεργές «μόνο» 16.
Για καθένα από αυτούς τους 16 ΧΑΔΑ επικρέμεται από 1η Ιανουαρίου 2010 η επιβολή ημερήσιου προστίμου 34.000 ευρώ, δηλαδή συνολικά 544.000 ευρώ τηνημέρα.
Από το 2005 όμως φαίνεται ότι έχουν προκύψει και άλλες παράνομες χωματερές, καθώς το έτος 2006 υπήρχαν περίπου 3.000, το 2007 περίπου 2.000 και 492 στο τέλος του 2008 (σύμφωνα με στοιχεία του υπουργείου Εσωτερικών).
Σήμερα σύμφωνα με τα στοιχεία του υπουργείου, σήμερα υπάρχουν 70 ενεργοί ΧΑΔΑ (παράνομες χωματερές) και είναι υπό αποκατάσταση 326, εκ των οποίων οι 70 έχουν ήδη αποκατασταθεί.
Σύμφωνα με στοιχεία της Ευρωπαϊκής Υπηρεσίας Περιβάλλοντος στην Ελλάδα καταγράφεται
σταδιακή αύξηση των παραγόμενων απορριμμάτων: από 302 κιλά ανά άτομο το 1995 στα 408 το 2000 και στα 437 το 2005. Στο στενό πυρήνα της Ευρώπης των «15» ο παραγόμενος όγκος σκουπιδιών ανά άτομο κάθε χρόνο εκτοξεύεται στα 580 κιλά, ενώ οι πολίτες των νέων μελών από την Κεντρική και τη Νοτιοανατολική Ευρώπη παράγουν πολύ μικρότερο όγκο σκουπιδιών, ο οποίος μόλις αγγίζει τα 350 κιλά ανά κάτοικο. Σε κάθε Ευρωπαίο αναλογούν 490 κιλά σκουπίδια στην Ευρώπη των «27» από την
κατανάλωση τροφών, τις συσκευασίες των προϊόντων και τις εν γένει καταναλωτικές δραστηριότητες της καθημερινότητας.
Από την υπόθεση σκουπίδια και μάλιστα από την υπόθεση πολλά σκουπίδια και ελάχιστη διαχείρισή τους προκύπτουν πολλά κέρδη και δημιουργούνται μεγάλα συμφέροντα. Υπάρχουν πολλοί εργολάβοι και εταιρείες σε όλη την Ελλάδα που αυτό το ξέρουν καλά και αφού από αυτό κερδίζουν το επιθυμούν και το διατηρούν. Μια μείωση του όγκου τους θα σήμαινε μείωση των κερδών τους ενώ η διαχείριση (η παράνομη ή ημινόμιμη) των σκουπιδιών έχει πολύ χρήμα. Μείωση του όγκου των σκουπιδιών
σημαίνει όμως και μείωση της πίεσης για διάθεση τους και συνακόλουθα μικρότερη πίεση για εναπόθεση σε ΧΑΔΑ.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
Το συνολικό κόστος αποκομιδής των σκουπιδιών στην Ελλάδα υπολογίζεται ότι ξεπερνάει το ένα δισεκατομμύριο ευρώ το χρόνο (στοιχεία από το ΟΙΚΟ 2/2007).
Το 40% - 45% ξοδεύεται στο νομό Αττικής. Γύρω στα 200 εκατομμύρια ευρώ κοστίζει ετησίως η συλλογή, μεταφορά και ταφή των οικιακών απορριμμάτων της Αττικής.
Η διαχείριση κάθε τόνου απαιτεί 70 - 110 ευρώ, ανάλογα με το δήμο, εκ των οποίων τα 20 είναι εισφορά στον Ενιαίο Σύνδεσμο Δήμων και Κοινοτήτων Αττικής (ΕΣΔΚΝΑ) για την ταφή στα Άνω Λιόσια ή στη Φυλή, 15 - 25 ευρώ το κόστος μεταφοράς και 30 - 70 ευρώ τα έξοδα συλλογής και συντήρησης του στόλου των απορριμματοφόρων.
Από τα 35 - 40εκατομμύρια ευρώ που παίρνει ετησίως ο ΕΣΔΚΝΑ, το 75% πηγαίνει ως αντισταθμιστικά οφέλη στο δήμο που φιλοξενεί τον Χ.Υ.Τ.Α. (Άνω Λιόσια ή Φυλή).
Πρόκειται για τεράστια ποσά, η διαχείριση των οποίων έχει προκαλέσει υποψίες, αλλά και μαύρες τρύπες. Μπορεί οι περιοχές που φιλοξενούν χωματερές να είναι υποβαθμισμένες, όμως, οι αντίστοιχοι δήμοι είναι οι πλουσιότεροι πανελλαδικά.
Σημαντικά ποσά κερδίζουν και οι διάφοροι εργολάβοι, που αναλαμβάνουν π.χ. τη μεταφορά των σκουπιδιών, αλλά και ιδιωτικές εταιρείες που αναλαμβάνουν την αποκομιδή.
Υπολογίζεται ότι μια τετραμελής οικογένεια καταβάλλει 200 ευρώ ετησίως για οικιακά σκουπίδια, ποσό διόλου ευκαταφρόνητο, αν υπολογίσει κανείς και το αποτέλεσμα, που είναι ξεχειλισμένοι κάδοι και μια απαράδεκτη χωματερή (δήθεν Χ.Υ.Τ.Α.) που έχει μολύνει τη Δυτική Αττική.
Θα πρέπει όμως να ειπωθεί ότι η υπόθεση σκουπίδια μπορεί να σημαίνει και σημαίνει και με πολλούς άλλους τρόπους μεγάλες θετικές οικονομικές αξίες. Ήδη σε χώρες του εξωτερικού οι ΧΥΤΑ θεωρούνται πηγές χρήσιμων υλικών, όπως του πλαστικού το οποίο παραμένει και αναλλοίωτο επί μακρότατο χρονικό διάστημα.
Φυσικά αυτό που ισχύει για τους ΧΥΤΑ του εξωτερικού, ισχύει και για τις χιλιάδες χωματερές της Ελλάδας (και μάλιστα σε μάλλον ενισχυμένη εκδοχή αν συνυπολογίσουμε ότι στην χώρα μας σχεδόν μέχρι προ ελάχιστου χρόνου δεν υπήρχε ανακύκλωση).
ΣΥΜΦΕΡΕΙ Η ΟΧΙ ΗΑ ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗ
Στο ερώτημα αν συμφέρει τελικώς οικονομικά η ανακύκλωση υπάρχουνμελέτες που αποδεικνύουν ότι συμφέρει, παρά τους σημαντικούς πόρους που απαιτεί.
Απαραίτητη προϋπόθεση είναι η μεγάλη (υποχρεωτική) συνεισφορά των επιχειρήσεων που ρίχνουν προϊόντα στην αγορά, ανάλογα με τις ποσότητες και τις συσκευασίες τους.
Γνωρίζοντας ότι για λόγους προστασίας του περιβάλλοντος και της υγείας, το κόστος διαχείρισης των απορριμμάτων θα αυξηθεί σημαντικά στο άμεσο μέλλον, και αναλογιζόμενοι ότι, το κόστος αντιμετώπισης ενός περιβαλλοντικού προβλήματος ελαχιστοποιείται, όσο πιο νωρίς και όσο πιο κοντά στην αιτία του αυτό αντιμετωπίζεται, είναι φανερό ότι συμφέρει να μειωθεί η ποσότητα των απορριμμάτων που παράγεται.
Σε όλες τις προηγμένες χώρες που αντιμετώπισαν ανάλογα προβλήματα πριν από δεκαετίες, στις λύσεις που επιλέχτηκαν περιλαμβανόταν η μείωση των απορριμμάτων ως κύρια πολιτική κατεύθυνση για τη διαχείρισή τους με σημαντικά περιβαλλοντικά, αλλά και οικονομικά οφέλη, ενώ οι ΧΥΤΥ αποτελούσαν την βασικότερη συμπληρωματική λύση για την ταφή των υπολοίπων.
Σήμερα, η μείωση των απορριμμάτων σε όλα τα στάδια της παραγωγής τους αποτελεί τη βασική επιλογή πολιτικής, που προτείνεται από την Ε.Ε. και υλοποιείται πλέον στο σύνολο σχεδόν των μελών της Ε.Ε. Όπου έχει εφαρμοσθεί η πολιτική της μείωσης των απορριμμάτων και ανάκτησης χρήσιμων υλικών από αυτά, αποδείχθηκε ότι ανάμεσα στα άλλα εκπαιδεύει και ενεργοποιεί τους πολίτες στην κατεύθυνση της προστασίας και του σεβασμού γενικότερα του περιβάλλοντος.
Αντιληπτό έυκολα με βάση την αριθμητική απεικόνηση των δεομένων να προσδιορίσουμε το γεγονός της αποσιώπησης του γεγονότος της διαχέιρησης των σκουπιδιών και των επερχόμενων χαρατσιών .. Απο τα ΜΜΕ .
Και βέβαια πως θα γίνει μια οποαδήποτε αναφορά όταν τα ΜΜΕ έχουν ολους τους τηλεοπτικούς σταθμούς .
Το σημαντικό είναι να αντιληφθή η κοινωνία ότι η διαχέιρηση των σκουπιδιών είναι μια τεράστια υπόθεση και υγειονμικού ενδιαφέροντος αλλα και οικονομικού ενδιαφέροντος .
Τα δε διαχειριζόμενα σκουπίδια μπορούν να μην είναι τόσο "σκουπίδια" αλλα περιουσιακό στοιχέιο του πολίτη που το έχει πληρώσει κατά την διάρκεια αγοράς του προιόντος και πολύ πιθανόν με μια μικρή διαδιακασία κατ οίκον διαχωρισμόυ να αποφέρει έσοδα και να μειώσει δραστικά τα έξοδα του κράτους και για τα οποία καθημερινά "χαρατσώνεται"...
Συγκεκριμένα, από την αρχή του 2014 καθιερώνεται νέο τέλος για τα σκουπίδια, το λεγόμενο «τέλος ταφής απορριμμάτων», που υπολογίζεται ότι θα ανέρχεται από 50 έως 100 ευρώ το χρόνο για κάθε νοικοκυριό και θα πληρώσουν οι πολίτες, μέσω των δημοτικών τελών. Το ειδικό τέλος ταφής θα εφαρμοστεί σε όλη τη χώρα.
Παράλληλα, βρίσκεται σε πλήρη εξέλιξη η δικαστική διαδικασία και το Δικαστήριο των Ευρωπαϊκών Κοινοτήτων ετοιμάζει «καμπάνα» εις βάρος της Ελλάδας με επιβολή εφάπαξ προστίμου ύψους 28 εκατ. ευρώ και δεκαπλασιασμό του ημερήσιου προστίμου σε ύψος 71.193 ευρώ για κάθε ημέρα καθυστέρησης εφαρμογής της απόφασης του 2005, που καταδίκασε τη χώρα μας για τις παράνομες χωματερές.
Το πρόστιμο θα πληρωθεί από τον κρατικό προϋπολογισμό ή στην καλύτερη περίπτωση έπειτα από διαπραγματεύσεις με τις Βρυξέλλες, θα περικοπεί από κοινοτικές χρηματοδοτήσεις. Δηλαδή σε κάθε περίπτωση θα επιβαρύνει αμέσως ή εμμέσως τους φορολογούμενους πολίτες.
- See more at: http://www.toxwni.gr/ellada/item/10325-kai-neo-xaratsi-sok-sta-noikokiria-gia-ta-skoupidia#.Us7V4PvcB2o
Συγκεκριμένα, από την αρχή του 2014 καθιερώνεται νέο τέλος για τα σκουπίδια, το λεγόμενο «τέλος ταφής απορριμμάτων», που υπολογίζεται ότι θα ανέρχεται από 50 έως 100 ευρώ το χρόνο για κάθε νοικοκυριό και θα πληρώσουν οι πολίτες, μέσω των δημοτικών τελών. Το ειδικό τέλος ταφής θα εφαρμοστεί σε όλη τη χώρα.
Παράλληλα, βρίσκεται σε πλήρη εξέλιξη η δικαστική διαδικασία και το Δικαστήριο των Ευρωπαϊκών Κοινοτήτων ετοιμάζει «καμπάνα» εις βάρος της Ελλάδας με επιβολή εφάπαξ προστίμου ύψους 28 εκατ. ευρώ και δεκαπλασιασμό του ημερήσιου προστίμου σε ύψος 71.193 ευρώ για κάθε ημέρα καθυστέρησης εφαρμογής της απόφασης του 2005, που καταδίκασε τη χώρα μας για τις παράνομες χωματερές.
Το πρόστιμο θα πληρωθεί από τον κρατικό προϋπολογισμό ή στην καλύτερη περίπτωση έπειτα από διαπραγματεύσεις με τις Βρυξέλλες, θα περικοπεί από κοινοτικές χρηματοδοτήσεις. Δηλαδή σε κάθε περίπτωση θα επιβαρύνει αμέσως ή εμμέσως τους φορολογούμενους πολίτες.
- See more at: http://www.toxwni.gr/ellada/item/10325-kai-neo-xaratsi-sok-sta-noikokiria-gia-ta-skoupidia#.Us7V4PvcB2o
Συγκεκριμένα, από την αρχή του 2014 καθιερώνεται νέο τέλος για τα σκουπίδια, το λεγόμενο «τέλος ταφής απορριμμάτων», που υπολογίζεται ότι θα ανέρχεται από 50 έως 100 ευρώ το χρόνο για κάθε νοικοκυριό και θα πληρώσουν οι πολίτες, μέσω των δημοτικών τελών. Το ειδικό τέλος ταφής θα εφαρμοστεί σε όλη τη χώρα.
Παράλληλα, βρίσκεται σε πλήρη εξέλιξη η δικαστική διαδικασία και το Δικαστήριο των Ευρωπαϊκών Κοινοτήτων ετοιμάζει «καμπάνα» εις βάρος της Ελλάδας με επιβολή εφάπαξ προστίμου ύψους 28 εκατ. ευρώ και δεκαπλασιασμό του ημερήσιου προστίμου σε ύψος 71.193 ευρώ για κάθε ημέρα καθυστέρησης εφαρμογής της απόφασης του 2005, που καταδίκασε τη χώρα μας για τις παράνομες χωματερές.
Το πρόστιμο θα πληρωθεί από τον κρατικό προϋπολογισμό ή στην καλύτερη περίπτωση έπειτα από διαπραγματεύσεις με τις Βρυξέλλες, θα περικοπεί από κοινοτικές χρηματοδοτήσεις. Δηλαδή σε κάθε περίπτωση θα επιβαρύνει αμέσως ή εμμέσως τους φορολογούμενους πολίτες.
- See more at: http://www.toxwni.gr/ellada/item/10325-kai-neo-xaratsi-sok-sta-noikokiria-gia-ta-skoupidia#.Us7V4PvcB2o
Έχοντας στο πίσω μέρος την αναδιανομή του πλούτου σε εξέλιξη ,το σχεδιαζόμενο πλιάτσικο σε βάρος του λαού έρχεται στην επιφάνεια και το επί χρόνια σχεδιαζόμενο πλιάτσικο στα σκουπίδια .
Σκουπίδια που ανήκουν στους πολίτες και που τα έχουν πληρώσει σαν υλικό συσκευασίας στα αγοραζόμενα καταναλωτικά προϊόντα και δεν έχουν ακόμα βρή τον τρόπο να τα αξιοποιήσουν προς όφελος τους. .
Σημειωτέον ότι ο εκτιμώμενος κύκλος εργασιών που περιλαμ΄βανει όλα όσα εμπλεκονται (αυτοκίνητα-εργοστάσια-ανακύκλωση -κάδοι-βιομηχανίες κλπ) στην ένοια σκουπίδια σε ετήσια βάση στην Ελλάδα υπολογίζεται περίπου στα 95δις € !!!!!!
Από την αρχή του 2014 καθιερώνεται νέο τέλος για τα σκουπίδια, το λεγόμενο «τέλος ταφής απορριμμάτων», που υπολογίζεται ότι θα ανέρχεται από 50 έως 100 ευρώ το χρόνο για κάθε νοικοκυριό και θα πληρώσουν οι πολίτες, μέσω των δημοτικών τελών. Το ειδικό τέλος ταφής θα εφαρμοστεί σε όλη τη χώρα.
Ο λογαριασμός έρχεται στους οικονομικά εξασθενημένους Έλληνες πολίτες, εξαιτίας της διαχρονικής κακοδιαχείρισης των σκουπιδιών, ενώ συνεχίζεται το σίριαλ της μετάθεσης ευθυνών μεταξύ κεντρικής διοίκησης και αυτοδιοίκησης για τις μεγάλες καθυστερήσεις εφαρμογής του σχεδιασμού διαχείρισης των απορριμμάτων και το άγος των παράνομων χωματερών.
Παράλληλα, βρίσκεται σε πλήρη εξέλιξη η δικαστική διαδικασία και το Δικαστήριο των Ευρωπαϊκών Κοινοτήτων ετοιμάζει «καμπάνα» εις βάρος της Ελλάδας με επιβολή εφάπαξ προστίμου ύψους 28 εκατ. ευρώ και δεκαπλασιασμό του ημερήσιου προστίμου σε ύψος 71.193 ευρώ για κάθε ημέρα καθυστέρησης εφαρμογής της απόφασης του 2005, που καταδίκασε τη χώρα μας για τις παράνομες χωματερές.
Το πρόστιμο θα πληρωθεί από τον κρατικό προϋπολογισμό ή στην καλύτερη περίπτωση έπειτα από διαπραγματεύσεις με τις Βρυξέλλες, θα περικοπεί από κοινοτικές χρηματοδοτήσεις. Δηλαδή σε κάθε περίπτωση θα επιβαρύνει αμέσως ή εμμέσως τους φορολογούμενους πολίτες.
Το εντυπωσιακό σε αυτό τον καταιγιστικό ρυθμό εξελίξεων είναι ότι υπάρχει πλήρης σιωπή από μεριάς ΜΜΕ για οτιδήποτε μπορεί να αναμοχλέυσει ερωτηματικά για την διαχείριση και την μεθοδολογία όπου σε "κλειστές" συζητήσεις δρομολογούνται εξελίξεις .
Πρόσφατα ..ξεκίνησε την λειτουργία μια Μονάδα επεξεργασίας απορριμμάτων στις Σέρρες – Επένδυση 30 εκατ. ευρώ στα χαρτιά και "σιωπηρά" υπουργοί κλπ το επισκέυτηκαν .
Το έργο κατασκευάζεται με τη μέθοδο ΣΔΙΤ (Σύμπραξη Δημοσίου και Ιδιωτικού Τομέα) και ανάδοχος του έργου ανακηρύχθηκε η ένωση εταιρειών ARCHIRODON-ΙΝΤΡΑΚΑΤ-ENVITEC.
διευθύνων σύμβουλος της Archirodon, Νίκος Θεοδωρίδης
ΔΙΕΥΘΥΝΩΝ ΣΥΜΒΟΥΛΟs Σωκράτης Π. Kόκκαλης Πρόεδρος Δ.Σ.
ΔΙΕΥΘΥΝΩΝ ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ : Παναγιώτης Ξεν. Καλογερόπουλος
Ο χρόνος κατασκευής είναι 22 μήνες, ώστε μέχρι το τέλος του 2015 να είναι πλήρως λειτουργικό και λέγεται ότι θα επιλύσει μόνιμα πλέον το ζήτημα της διαχείρισης των απορριμμάτων στις Σέρρες.
Η μάχη τής σιωπής είναι τόσο μεγάλη προκειμένου να μην αφυπνισθούν συνειδήσεις και εμφανιστούν νέοι ανάδοχοι πέραν της γνωστής dream team των καναλοεργολάβων που ακόμα τίποτα η κοινωνία δεν γνωρίζει πέραν εκείνων που ασχολούνται με το αντικείμενο .
Σημειωτέον ότι Υπάρχει νόμος στην Ελλάδα από τον Ιούνιο του 2011 που επιτρέπει στους δημάρχους να αναθέτουν με σύμβαση τη διαχείριση των αποβλήτων σε ιδιώτες.
Ο νόμος 3979 και το άρθρο 61 που επιτρέπει στους δήμους να συνεργάζονται με επιχειρήσεις καθαριότητας και να καθαρίζουν κτίρια, κοινόχρηστους χώρους και δρόμους.
Ήδη σήμερα αρκετοί δήμοι συνεργάζονται με ιδιώτες για την αποκομιδή των σκουπιδιών στους μπλέ κάδους.
Ήδη ο δήμος Θεσσαλονίκης συνεργάζεται με εργοστάσιο διαλογής ΚΔΑΥ στη Σίνδο και μεταφέρονται εκεί υλικά ανακύκλωσης από τους μπλέ κάδους.
Επίσης σήμερα οι 19 από τους 42 ΧΥΤΑ που λειτουργούν σε όλη την Ελλάδα διαχειρίζονται από ιδιωτικές επιχειρήσεις ή κοινοπραξίες.
Επίσης ιδιώτες διαχειρίζονται τον αποτεφρωτήρα νοσοκομειακών αποβλήτων και τη μονάδα βιοαερίου στην παλιά χωματερή των Άνω Λιοσίων.
Δείτε τι αναφέρει το άρθρο 61 του νόμου 3979
"Για την παροχή συγκεκριµένων υπηρεσιών συλλογής και µεταφοράς στερεών αποβλήτων και ανακυκλώσιµων υλικών, καθαριότητας κοινόχρηστων χώρων και δηµοτικών κτιρίων, ακολουθείται η διαδικασία για τη σύναψη δηµόσιων συµβάσεων παροχής υπηρεσιών, που προβλέπεται στις διατάξεις του π.δ. 60/2007 (Α΄ 64), σε συνδυασµό µε τις διατάξεις των άρθρων 209 και 273 του Κ.Δ.Κ. (ν. 3463/2006).
Με αιτιολογηµένη απόφαση του δηµοτικού συµβουλίου, η οποία λαµβάνεται µε την απόλυτη πλειοψηφία του συνόλου των µελών, τεκµηριώνεται η αδυναµία εκτέλεσης συγκεκριµένων υπηρεσιών µε ίδια µέσα του δήµου και καθορίζονται, ιδίως, το αντικείµενο των παρεχόµενων υπηρεσιών, η διάρκεια και η περιοχή, εντός της οποίας αυτές παρέχονται.
2. Συµβάσεις που έχουν καταρτισθεί από δήµους, µέχρι τη δηµοσίευση του παρόντος, µε τις οποίες έχει ανατεθεί σε φυσικά ή νοµικά πρόσωπα ιδιωτικού δικαίου η καθαριότητα κοινόχρηστων χώρων και η αποκοµιδή και διαχείριση αποβλήτων, θεωρούνται νόµιµες µέχρι τη λήξη τους".
Ο Εθνικός Σχεδιασμός του 2000 (Κ.Υ.Α. 14312/1302 ΦΕΚ 723 Β’/9.6.2000 και 26469/1501/Ε103 ΦΕΚ 864 Β’/1.7.2003), που διαμορφώθηκε από τη σύνθεση των νομαρχιακών, προέβλεπε τη δημιουργία 124 ΧΥΤΑ (70 στην Ηπειρωτική Ελλάδα, 11στην Κρήτη και 43 στα υπόλοιπα νησιά). Η υλοποίηση των έργων που προέβλεπαν οι Νομαρχιακοί σχεδιασμοί κρίθηκε στην πράξη μη αποδοτική και προωθήθηκε η διαμόρφωση νέων σχεδιασμών σε Περιφερειακό επίπεδο, αρχικά με εγκυκλίους του ΥΠΕΧΩΔΕ και στη συνέχεια νομοθετικά (Κ.Υ.Α. 50910/2727 ΦΕΚ 1909/22.12.2003).
Θεσμοθετήθηκε έτσι η υποχρέωση σύνταξης Περιφερειακών Σχεδίων Διαχείρισης Στερεών Αποβλήτων (ΠΕΣΔΑ) μέχρι το τέλος του 2005.
Οι ΠΕΣΔΑ εξειδικεύουν τους στόχους του Εθνικού Σχεδιασμού, θέτουν στόχους σε περιφερειακό επίπεδο και προβλέπουν τα έργα ΔΣΑ για τα επόμενη έτη. Οι ΠΕΣΔΑ καθορίζουν τις Διαχειριστικές Ενότητες στις οποίες θα κληθούν οι αρμόδιοι φορείς (ΦοΔΣΑ και ΟΤΑ) να μεριμνήσουν για τα έργα συλλογής και ολοκληρωμένης διαχείρισης των απορριμμάτων. Συνολικά οι προβλεπόμενες ΔΕ σε επίπεδο χώρας ανέρχονται σε 81. Από το 2005 ορισμένα ΠΕΣΔΑ αναθεωρήθηκαν, αλλά η εφαρμογή
τους αντιμετώπισε στο σύνολό της προβλήματα τόσο σε επίπεδο χρηματοδότησης όσο και σε επίπεδο κοινωνικών αντιδράσεων και προσφυγών.
Αναφορικά με τη διάθεση των αποβλήτων, σήμερα σε λειτουργία βρίσκονται 65 XYTA σε όλη την Eλλάδα, εκ των οποίων η συντριπτική πλειοψηφία από το 2012 και μετά θα είναι παράνομοι, αφού δεν μπορούν να μετατραπούν σε XYTY (Xώροι Yγειονομικής Tαφής Yπολειμμάτων) ενώ 32 κατασκευάζονται και 41 βρίσκονται υπό μελέτη.
Ο Εθνικός σχεδιασμός στόχευε στο κλείσιμο όλων των παράνομων χώρων διάθεσης και την κάλυψη του συνόλου του πληθυσμού με σύγχρονους ΧΥΤΑ μέχρι και τις 21/12/2008, οπότε και έληγε η προθεσμία που είχε δώσει η καταδικαστική απόφαση του Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου για τις ανεξέλεγκτες χωματερές΄, αλλά αυτός ο στόχος δεν επετεύχθη.
Η αρμόδια Διυπουργική Επιτροπή εκτιμά ότι από τις 1102 χωματερές για τις οποίες καταδικάστηκε η Ελλάδα στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο το 2005, το 2008 είχαν κλείσει οι 806, εκτελούνταν έργα αποκατάστασης σε 280 και στο τέλος του έτους θα ήταν ενεργές «μόνο» 16.
Για καθένα από αυτούς τους 16 ΧΑΔΑ επικρέμεται από 1η Ιανουαρίου 2010 η επιβολή ημερήσιου προστίμου 34.000 ευρώ, δηλαδή συνολικά 544.000 ευρώ τηνημέρα.
Από το 2005 όμως φαίνεται ότι έχουν προκύψει και άλλες παράνομες χωματερές, καθώς το έτος 2006 υπήρχαν περίπου 3.000, το 2007 περίπου 2.000 και 492 στο τέλος του 2008 (σύμφωνα με στοιχεία του υπουργείου Εσωτερικών).
Σήμερα σύμφωνα με τα στοιχεία του υπουργείου, σήμερα υπάρχουν 70 ενεργοί ΧΑΔΑ (παράνομες χωματερές) και είναι υπό αποκατάσταση 326, εκ των οποίων οι 70 έχουν ήδη αποκατασταθεί.
Σύμφωνα με στοιχεία της Ευρωπαϊκής Υπηρεσίας Περιβάλλοντος στην Ελλάδα καταγράφεται
σταδιακή αύξηση των παραγόμενων απορριμμάτων: από 302 κιλά ανά άτομο το 1995 στα 408 το 2000 και στα 437 το 2005. Στο στενό πυρήνα της Ευρώπης των «15» ο παραγόμενος όγκος σκουπιδιών ανά άτομο κάθε χρόνο εκτοξεύεται στα 580 κιλά, ενώ οι πολίτες των νέων μελών από την Κεντρική και τη Νοτιοανατολική Ευρώπη παράγουν πολύ μικρότερο όγκο σκουπιδιών, ο οποίος μόλις αγγίζει τα 350 κιλά ανά κάτοικο. Σε κάθε Ευρωπαίο αναλογούν 490 κιλά σκουπίδια στην Ευρώπη των «27» από την
κατανάλωση τροφών, τις συσκευασίες των προϊόντων και τις εν γένει καταναλωτικές δραστηριότητες της καθημερινότητας.
Από την υπόθεση σκουπίδια και μάλιστα από την υπόθεση πολλά σκουπίδια και ελάχιστη διαχείρισή τους προκύπτουν πολλά κέρδη και δημιουργούνται μεγάλα συμφέροντα. Υπάρχουν πολλοί εργολάβοι και εταιρείες σε όλη την Ελλάδα που αυτό το ξέρουν καλά και αφού από αυτό κερδίζουν το επιθυμούν και το διατηρούν. Μια μείωση του όγκου τους θα σήμαινε μείωση των κερδών τους ενώ η διαχείριση (η παράνομη ή ημινόμιμη) των σκουπιδιών έχει πολύ χρήμα. Μείωση του όγκου των σκουπιδιών
σημαίνει όμως και μείωση της πίεσης για διάθεση τους και συνακόλουθα μικρότερη πίεση για εναπόθεση σε ΧΑΔΑ.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
Το συνολικό κόστος αποκομιδής των σκουπιδιών στην Ελλάδα υπολογίζεται ότι ξεπερνάει το ένα δισεκατομμύριο ευρώ το χρόνο (στοιχεία από το ΟΙΚΟ 2/2007).
Το 40% - 45% ξοδεύεται στο νομό Αττικής. Γύρω στα 200 εκατομμύρια ευρώ κοστίζει ετησίως η συλλογή, μεταφορά και ταφή των οικιακών απορριμμάτων της Αττικής.
Η διαχείριση κάθε τόνου απαιτεί 70 - 110 ευρώ, ανάλογα με το δήμο, εκ των οποίων τα 20 είναι εισφορά στον Ενιαίο Σύνδεσμο Δήμων και Κοινοτήτων Αττικής (ΕΣΔΚΝΑ) για την ταφή στα Άνω Λιόσια ή στη Φυλή, 15 - 25 ευρώ το κόστος μεταφοράς και 30 - 70 ευρώ τα έξοδα συλλογής και συντήρησης του στόλου των απορριμματοφόρων.
Από τα 35 - 40εκατομμύρια ευρώ που παίρνει ετησίως ο ΕΣΔΚΝΑ, το 75% πηγαίνει ως αντισταθμιστικά οφέλη στο δήμο που φιλοξενεί τον Χ.Υ.Τ.Α. (Άνω Λιόσια ή Φυλή).
Πρόκειται για τεράστια ποσά, η διαχείριση των οποίων έχει προκαλέσει υποψίες, αλλά και μαύρες τρύπες. Μπορεί οι περιοχές που φιλοξενούν χωματερές να είναι υποβαθμισμένες, όμως, οι αντίστοιχοι δήμοι είναι οι πλουσιότεροι πανελλαδικά.
Σημαντικά ποσά κερδίζουν και οι διάφοροι εργολάβοι, που αναλαμβάνουν π.χ. τη μεταφορά των σκουπιδιών, αλλά και ιδιωτικές εταιρείες που αναλαμβάνουν την αποκομιδή.
Υπολογίζεται ότι μια τετραμελής οικογένεια καταβάλλει 200 ευρώ ετησίως για οικιακά σκουπίδια, ποσό διόλου ευκαταφρόνητο, αν υπολογίσει κανείς και το αποτέλεσμα, που είναι ξεχειλισμένοι κάδοι και μια απαράδεκτη χωματερή (δήθεν Χ.Υ.Τ.Α.) που έχει μολύνει τη Δυτική Αττική.
Θα πρέπει όμως να ειπωθεί ότι η υπόθεση σκουπίδια μπορεί να σημαίνει και σημαίνει και με πολλούς άλλους τρόπους μεγάλες θετικές οικονομικές αξίες. Ήδη σε χώρες του εξωτερικού οι ΧΥΤΑ θεωρούνται πηγές χρήσιμων υλικών, όπως του πλαστικού το οποίο παραμένει και αναλλοίωτο επί μακρότατο χρονικό διάστημα.
Φυσικά αυτό που ισχύει για τους ΧΥΤΑ του εξωτερικού, ισχύει και για τις χιλιάδες χωματερές της Ελλάδας (και μάλιστα σε μάλλον ενισχυμένη εκδοχή αν συνυπολογίσουμε ότι στην χώρα μας σχεδόν μέχρι προ ελάχιστου χρόνου δεν υπήρχε ανακύκλωση).
ΣΥΜΦΕΡΕΙ Η ΟΧΙ ΗΑ ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗ
Στο ερώτημα αν συμφέρει τελικώς οικονομικά η ανακύκλωση υπάρχουνμελέτες που αποδεικνύουν ότι συμφέρει, παρά τους σημαντικούς πόρους που απαιτεί.
Απαραίτητη προϋπόθεση είναι η μεγάλη (υποχρεωτική) συνεισφορά των επιχειρήσεων που ρίχνουν προϊόντα στην αγορά, ανάλογα με τις ποσότητες και τις συσκευασίες τους.
Γνωρίζοντας ότι για λόγους προστασίας του περιβάλλοντος και της υγείας, το κόστος διαχείρισης των απορριμμάτων θα αυξηθεί σημαντικά στο άμεσο μέλλον, και αναλογιζόμενοι ότι, το κόστος αντιμετώπισης ενός περιβαλλοντικού προβλήματος ελαχιστοποιείται, όσο πιο νωρίς και όσο πιο κοντά στην αιτία του αυτό αντιμετωπίζεται, είναι φανερό ότι συμφέρει να μειωθεί η ποσότητα των απορριμμάτων που παράγεται.
Σε όλες τις προηγμένες χώρες που αντιμετώπισαν ανάλογα προβλήματα πριν από δεκαετίες, στις λύσεις που επιλέχτηκαν περιλαμβανόταν η μείωση των απορριμμάτων ως κύρια πολιτική κατεύθυνση για τη διαχείρισή τους με σημαντικά περιβαλλοντικά, αλλά και οικονομικά οφέλη, ενώ οι ΧΥΤΥ αποτελούσαν την βασικότερη συμπληρωματική λύση για την ταφή των υπολοίπων.
Σήμερα, η μείωση των απορριμμάτων σε όλα τα στάδια της παραγωγής τους αποτελεί τη βασική επιλογή πολιτικής, που προτείνεται από την Ε.Ε. και υλοποιείται πλέον στο σύνολο σχεδόν των μελών της Ε.Ε. Όπου έχει εφαρμοσθεί η πολιτική της μείωσης των απορριμμάτων και ανάκτησης χρήσιμων υλικών από αυτά, αποδείχθηκε ότι ανάμεσα στα άλλα εκπαιδεύει και ενεργοποιεί τους πολίτες στην κατεύθυνση της προστασίας και του σεβασμού γενικότερα του περιβάλλοντος.
Αντιληπτό έυκολα με βάση την αριθμητική απεικόνηση των δεομένων να προσδιορίσουμε το γεγονός της αποσιώπησης του γεγονότος της διαχέιρησης των σκουπιδιών και των επερχόμενων χαρατσιών .. Απο τα ΜΜΕ .
Και βέβαια πως θα γίνει μια οποαδήποτε αναφορά όταν τα ΜΜΕ έχουν ολους τους τηλεοπτικούς σταθμούς .
Το σημαντικό είναι να αντιληφθή η κοινωνία ότι η διαχέιρηση των σκουπιδιών είναι μια τεράστια υπόθεση και υγειονμικού ενδιαφέροντος αλλα και οικονομικού ενδιαφέροντος .
Τα δε διαχειριζόμενα σκουπίδια μπορούν να μην είναι τόσο "σκουπίδια" αλλα περιουσιακό στοιχέιο του πολίτη που το έχει πληρώσει κατά την διάρκεια αγοράς του προιόντος και πολύ πιθανόν με μια μικρή διαδιακασία κατ οίκον διαχωρισμόυ να αποφέρει έσοδα και να μειώσει δραστικά τα έξοδα του κράτους και για τα οποία καθημερινά "χαρατσώνεται"...
Το πρόστιμο θα πληρωθεί από τον κρατικό προϋπολογισμό ή στην καλύτερη
περίπτωση έπειτα από διαπραγματεύσεις με τις Βρυξέλλες, θα περικοπεί
από κοινοτικές χρηματοδοτήσεις. Δηλαδή σε κάθε περίπτωση θα επιβαρύνει
αμέσως ή εμμέσως τους φορολογούμενους πολίτες.
- See more at: http://www.toxwni.gr/ellada/item/10325-kai-neo-xaratsi-sok-sta-noikokiria-gia-ta-skoupidia#.Us7V4PvcB2o
Διπλός
λογαριασμός έρχεται στους οικονομικά εξασθενημένους Ελληνες πολίτες,
εξαιτίας της διαχρονικής κακοδιαχείρισης των σκουπιδιών, ενώ συνεχίζεται
το σίριαλ της μετάθεσης ευθυνών μεταξύ κεντρικής διοίκησης και
αυτοδιοίκησης για τις μεγάλες καθυστερήσεις εφαρμογής του σχεδιασμού
διαχείρισης των απορριμμάτων και το άγος των παράνομων χωματερών.
Συγκεκριμένα, από την αρχή του 2014 καθιερώνεται νέο τέλος για τα σκουπίδια, το λεγόμενο «τέλος ταφής απορριμμάτων», που υπολογίζεται ότι θα ανέρχεται από 50 έως 100 ευρώ το χρόνο για κάθε νοικοκυριό και θα πληρώσουν οι πολίτες, μέσω των δημοτικών τελών. Το ειδικό τέλος ταφής θα εφαρμοστεί σε όλη τη χώρα.
Παράλληλα, βρίσκεται σε πλήρη εξέλιξη η δικαστική διαδικασία και το Δικαστήριο των Ευρωπαϊκών Κοινοτήτων ετοιμάζει «καμπάνα» εις βάρος της Ελλάδας με επιβολή εφάπαξ προστίμου ύψους 28 εκατ. ευρώ και δεκαπλασιασμό του ημερήσιου προστίμου σε ύψος 71.193 ευρώ για κάθε ημέρα καθυστέρησης εφαρμογής της απόφασης του 2005, που καταδίκασε τη χώρα μας για τις παράνομες χωματερές.
Το πρόστιμο θα πληρωθεί από τον κρατικό προϋπολογισμό ή στην καλύτερη περίπτωση έπειτα από διαπραγματεύσεις με τις Βρυξέλλες, θα περικοπεί από κοινοτικές χρηματοδοτήσεις. Δηλαδή σε κάθε περίπτωση θα επιβαρύνει αμέσως ή εμμέσως τους φορολογούμενους πολίτες.
Διπλός
λογαριασμός έρχεται στους οικονομικά εξασθενημένους Ελληνες πολίτες,
εξαιτίας της διαχρονικής κακοδιαχείρισης των σκουπιδιών, ενώ συνεχίζεται
το σίριαλ της μετάθεσης ευθυνών μεταξύ κεντρικής διοίκησης και
αυτοδιοίκησης για τις μεγάλες καθυστερήσεις εφαρμογής του σχεδιασμού
διαχείρισης των απορριμμάτων και το άγος των παράνομων χωματερών.
Συγκεκριμένα, από την αρχή του 2014 καθιερώνεται νέο τέλος για τα σκουπίδια, το λεγόμενο «τέλος ταφής απορριμμάτων», που υπολογίζεται ότι θα ανέρχεται από 50 έως 100 ευρώ το χρόνο για κάθε νοικοκυριό και θα πληρώσουν οι πολίτες, μέσω των δημοτικών τελών. Το ειδικό τέλος ταφής θα εφαρμοστεί σε όλη τη χώρα.
Παράλληλα, βρίσκεται σε πλήρη εξέλιξη η δικαστική διαδικασία και το Δικαστήριο των Ευρωπαϊκών Κοινοτήτων ετοιμάζει «καμπάνα» εις βάρος της Ελλάδας με επιβολή εφάπαξ προστίμου ύψους 28 εκατ. ευρώ και δεκαπλασιασμό του ημερήσιου προστίμου σε ύψος 71.193 ευρώ για κάθε ημέρα καθυστέρησης εφαρμογής της απόφασης του 2005, που καταδίκασε τη χώρα μας για τις παράνομες χωματερές.
Το πρόστιμο θα πληρωθεί από τον κρατικό προϋπολογισμό ή στην καλύτερη περίπτωση έπειτα από διαπραγματεύσεις με τις Βρυξέλλες, θα περικοπεί από κοινοτικές χρηματοδοτήσεις. Δηλαδή σε κάθε περίπτωση θα επιβαρύνει αμέσως ή εμμέσως τους φορολογούμενους πολίτες.
Διπλός
λογαριασμός έρχεται στους οικονομικά εξασθενημένους Ελληνες πολίτες,
εξαιτίας της διαχρονικής κακοδιαχείρισης των σκουπιδιών, ενώ συνεχίζεται
το σίριαλ της μετάθεσης ευθυνών μεταξύ κεντρικής διοίκησης και
αυτοδιοίκησης για τις μεγάλες καθυστερήσεις εφαρμογής του σχεδιασμού
διαχείρισης των απορριμμάτων και το άγος των παράνομων χωματερών.
Συγκεκριμένα, από την αρχή του 2014 καθιερώνεται νέο τέλος για τα σκουπίδια, το λεγόμενο «τέλος ταφής απορριμμάτων», που υπολογίζεται ότι θα ανέρχεται από 50 έως 100 ευρώ το χρόνο για κάθε νοικοκυριό και θα πληρώσουν οι πολίτες, μέσω των δημοτικών τελών. Το ειδικό τέλος ταφής θα εφαρμοστεί σε όλη τη χώρα.
Παράλληλα, βρίσκεται σε πλήρη εξέλιξη η δικαστική διαδικασία και το Δικαστήριο των Ευρωπαϊκών Κοινοτήτων ετοιμάζει «καμπάνα» εις βάρος της Ελλάδας με επιβολή εφάπαξ προστίμου ύψους 28 εκατ. ευρώ και δεκαπλασιασμό του ημερήσιου προστίμου σε ύψος 71.193 ευρώ για κάθε ημέρα καθυστέρησης εφαρμογής της απόφασης του 2005, που καταδίκασε τη χώρα μας για τις παράνομες χωματερές.
Το πρόστιμο θα πληρωθεί από τον κρατικό προϋπολογισμό ή στην καλύτερη περίπτωση έπειτα από διαπραγματεύσεις με τις Βρυξέλλες, θα περικοπεί από κοινοτικές χρηματοδοτήσεις. Δηλαδή σε κάθε περίπτωση θα επιβαρύνει αμέσως ή εμμέσως τους φορολογούμενους πολίτες.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου