Σάββατο 11 Οκτωβρίου 2014

ΑΔΕΙΑ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΜΕΤΑΦΟΡΑ ΜΗ ΕΠΙΚΙΝΔΥΝΩΝ ΑΠΟΒΛΗΤΩΝ

 Χατζηαναγνώστου Γιώργος
 Σε συνέχεια της εφαρμοζόμενης πολιτικής για τη διαχείριση των αποβλήτων του ΥΠΕΚΑ, ο πρόσφατος νόμος 4042/2012 θέτει ως βασική προτεραιότητα: 
  1. την ολοκληρωμένη διαχείριση των αποβλήτων που στοχεύει, ιεραρχικά:
    • στην πρόληψη παραγωγής αποβλήτων,με την κατάρτιση προγραμμάτων πρόληψης, τη θέσπιση κινήτρων και αντικινήτρων και την παραγωγή προϊόντων κατάλληλων για επαναχρησιμοποίηση και αξιοποίηση
    • στην προετοιμασία για επαναχρησιμοποίηση των αποβλήτων
    • στη μεγιστοποίηση της ανακύκλωσης
    • στην άλλου είδους ανάκτηση, όπως ανάκτηση ενέργειας από απόβλητα.
    •  στην ασφαλή τελική διάθεση των αποβλήτων, που δεν υπόκεινται σε διεργασίες αξιοποίησης, κατά τρόπο περιβαλλοντικά αποδεκτό.
  2. τη διευρυμένη ευθύνη του παραγωγού
 Σε συνέχεια του Ν.4042/2012 προχωρά η κατάρτιση του νέου εθνικού σχεδίου διαχείρισης αποβλήτων ενώ θα δρομολογηθούν προγράμματα πρόληψης παραγωγής αποβλήτων.

Ειδικότερα, για τα Βιομηχανικά Μη Επικίνδυνα Στερεά Απόβλητα, υπεύθυνος διαχείρισης είναι ο παραγωγός και ο κάτοχος και εφαρμόζεται πλήρως η αρχή «ο ρυπαίνων πληρώνει» μέσω της έγκρισης των περιβαλλοντικών όρων λειτουργίας των διαφόρων εγκαταστάσεων και δραστηριοτήτων.


Οι μέθοδοι που εφαρμόζονται είναι οι πλέον δόκιμες, σε κάθε περίπτωση επιλογής βέβαια του παραγωγού ή κατόχου, αλλά μετά από έγκριση των αρμόδιων υπηρεσιών.
 Εξάλειψη ανεξέλεγκτης Διάθεσης Αποβλήτων
Η εξάλειψη του φαινομένου της ανεξέλεγκτης διάθεσης αποβλήτων και η παύση της παραβατικής συμπεριφοράς στη διάθεση των αποβλήτων αποτελεί απαρέγκλιτο στόχο που απελευθερώνει οικονομικούς πόρους και δυνάμεις, ώστε να προχωρήσει η χώρα στην ολοκληρωμένη διαχείριση των απορριμμάτων με πρόληψη, ανακύκλωση και αξιοποίηση που αποτελεί βασική αναπτυξιακή παράμετρο.
Για την επίτευξη του στόχου πραγματοποιούνται παρεμβάσεις που οδηγούν στη δραστική μείωση των περιβαλλοντικών επιπτώσεων από την ανεξέλεγκτη διάθεση μέσω της παύσης λειτουργίας τους και της περιβαλλοντικής αποκατάστασης τους και στη δημιουργία προϋποθέσεων για τη φυσική επανένταξη των χώρων στο γειτονικό τους περιβάλλον.
 Βασικά στοιχεία προγράμματος παύσης λειτουργίας και αποκατάστασης Χώρων Ανεξέλεγκτης Διάθεσης Απορριμμάτων (ΧΑΔΑ) - Φεβρουάριος 2014
  • Τέσσερις περιφέρειες, η Δυτική Μακεδονία, η Θεσσαλία, η Ήπειρος και η Κεντρική Μακεδονία, έχουν εξαλείψει οριστικά την ανεξέλεγκτη διάθεση. Στην Κρήτη καταγράφεται μόνο ο ΧΑΔΑ στη Γαύδο, που εξυπηρετεί 98 κατοίκους, για τον οποίο έχουν ήδη δρομολογηθεί οι διαδικασίες παύσης λειτουργίας και αποκατάστασής του.
  • Από τους 69 ενεργούς ΧΑΔΑ, οι 27, δηλαδή το 39% του αριθμού των ενεργών ΧΑΔΑ, βρίσκονται σε νησιά 5 περιφερειών της χώρας (Νότιο Αιγαίο, Βόρειο Αιγαίο, Αττική, Ιόνια Νησιά, Κρήτη), εξυπηρετώντας συνολικά περίπου 60.000 κατοίκους δηλαδή μόλις το 0,56% του πληθυσμού της χώρας.
  • Για την πλειονότητα των ενεργών ΧΑΔΑ, πλην 4 περιπτώσεων, έχει εγκριθεί η συγχρηματοδότηση, έχουν ληφθεί διοικητικές αποφάσεις παύσης λειτουργίας και έχει εκδοθεί άδεια αποκατάστασης και βαθμιαία διακόπτεται η λειτουργία τους.
  • Για την υλοποίηση του προγράμματος αποκατάστασης των ΧΑΔΑ έχει διασφαλισθεί χρηματοδότηση από το ΕΣΠΑ ύψους άνω των 200 εκατομμυρίων ευρώ.
  • Από τις αρχές του 2013 έχουν αποκατασταθεί 94 ΧΑΔΑ και απομένουν προς αποκατάσταση 202 ΧΑΔΑ, εκ των οποίων εκτελούνται ή έχουν δημοπρατηθεί έργα αποκατάστασης για ακόμα 89 ΧΑΔΑ. Εκτιμάται ότι το σύνολο των ΧΑΔΑ θα έχει αποκατασταθεί μέχρι το τέλος του 2015.
  • Παράλληλα, προχωρά η υλοποίηση υποδομών διάθεσης και μεταφόρτωσης, ενώ υπάρχει πλέον σημαντική δυναμική και ως προς την ενεργοποίηση εγκαταστάσεων επεξεργασίας αποβλήτων των Περιφερειακών Σχεδιασμών, που αναμένεται να συμβάλουν σε πολύ μεγάλο βαθμό στην επίτευξη των περιβαλλοντικών στόχων εκτροπής βιοαποδομησίμων αποβλήτων από την ταφή και γενικά στη μείωση ποσοτήτων αποβλήτων που οδηγούνται προς τελική διάθεση.
Υπόδειγμα Αδειας

ΘΕΜΑ: Άδεια, για τη διαχείριση (συλλογή-μεταφορά) μη επικινδύνων αποβλήτων, όπως
αυτά ορίζονται στην Κ.Υ.Α. Η.Π. 50910/2727 (ΦΕΚ 1909Β/22-12-03), για την Περιφέρεια
Κεντρικής Μακεδονίας, της  επιχείρησης ********* (ΑΦΜ **********, ΔΟΥ ********) που εδρεύει  **************.
Α Π Ο Φ Α Σ Η
Ο ΓΕΝΙΚΟΣ ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ
ΑΠΟΚΕΝΤΡΩΜΕΝΗΣ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ***************
Έχοντας υπόψη:
1. Το Ν. 1650/1986 (ΦΕΚ 160Α/18-10-86) «Για την προστασία του περιβάλλοντος», όπως
τροποποιήθηκε και συμπληρώθηκε με το Ν. 3010/02 (ΦΕΚ 91Α/25-4-02).
2. Το Ν. 4042/2012 (ΦΕΚ 24Α/13-02-12) «Ποινική προστασία του περιβάλλοντος –
Εναρμόνιση με την Οδηγία 2008/99ΕΚ – Πλαίσιο παραγωγής και διαχείρισης αποβλήτων –
Εναρμόνιση με την Οδηγία 2008/98ΕΚ …».
3. Την ΚΥΑ Η.Π. 50910/2727/2003 (ΦΕΚ 1909Β/22-12-03) «Μέτρα και Όροι για τη Διαχείριση
Στερεών Αποβλήτων. Εθνικός και Περιφερειακός Σχεδιασμός Διαχείρισης».
4. Την ΚΥΑ 114218/1997 (ΦΕΚ 1016Β/17-11-97) «Κατάρτιση πλαισίου Προδιαγραφών και
γενικών προγραμμάτων διαχείρισης στερεών αποβλήτων».
5. Το Ν.2939/2001 (ΦΕΚ 179Α/06-08-01) «Συσκευασίες και εναλλακτική διαχείριση των
συσκευασιών και άλλων προϊόντων– Ίδρυση Εθνικού Οργανισμού Εναλλακτικής Διαχείρισης
Συσκευασιών και Άλλων Προϊόντων (Ε.Ο.Ε.∆.Σ.Α.Π.) και άλλες διατάξεις», όπως
τροποποιήθηκε με την Κ.Υ.Α. αρ. 9268/469/2007 (ΦΕΚ 286Β/02-03-07) «Τροποποίηση των
ποσοτικών στόχων για την ανάκτηση και ανακύκλωση των αποβλήτων των συσκευασιών… »
και το Ν.3854/2010 (ΦΕΚ 94Α/23-06-10) «Τροποποίηση της νομοθεσίας για την
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ
ΑΠΟΚΕΝΤΡΩΜΕΝΗ ΔΙΟΙΚΗΣΗ
ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ-ΘΡΑΚΗΣ
ΓΕΝΙΚΗ Δ/ΝΣΗ XΩΡΟΤΑΞΙΚΗΣ ΚΑΙ
ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗΣ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ
Δ/ΝΣΗ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ KAI ΧΩΡΙΚΟΥ
ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΥ ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ
ΤΜΗΜΑ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΟΥ ΚΑΙ ΧΩΡΙΚΟΥ
ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΥ
ΠΙΝΑΚΑΣ ΔΙΑΝΟΜΗΣ. Το Π.Δ. υπ’ αριθ. 117/2004 (ΦΕΚ 82Α/05-03-04) «Μέτρα, όροι και πρόγραμμα για την εναλλακτική διαχείριση των αποβλήτων ειδών ηλεκτρικού και ηλεκτρονικού εξοπλισμού…», το οποίο τροποποιήθηκε με το υπ’ αριθ. Π.Δ. 15/06 (ΦΕΚ 12Α/3-02-06).
9. Την ΚΥΑ 36259/1757/Ε103/10 (ΦΕΚ 1312Β/24-08-10) «Μέτρα, όροι και πρόγραμμα για την εναλλακτική διαχείριση των αποβλήτων από εκσκαφές, κατασκευές και κατεδαφίσεις
(ΑΕΚΚ)».
10. Την Εγκύκλιο της Δ/νσης Περιβαλλοντικού Σχεδιασμού του Υ.ΠΕ.Κ.Α. με αριθ. πρωτ.
129043/4345/08-07-11 «Εφαρμογή νομοθεσίας για τη διαχείριση μη επικινδύνων στερεών
αποβλήτων».
11. Το Ν.3861/2010 (ΦΕΚ 112Α/13-07-10) «Ενίσχυση της διαφάνειας με την υποχρεωτική
ανάρτηση νόμων και πράξεων των κυβερνητικών, διοικητικών και αυτοδιοικητικών οργάνων στο διαδίκτυο "Πρόγραμμα Διαύγεια" και άλλες διατάξεις».
12. Τη με αριθ. οικ. 53844/2013 (ΦΕΚ 2017Β/16-08-13) Απόφαση του Γενικού Γραμματέα της Αποκεντρωμένης Διοίκησης Μακεδονίας – Θράκης «Ανάθεση άσκησης αρμοδιοτήτων σε οργανικές μονάδες της Αποκεντρωμένης Διοίκησης Μακεδονίας − Θράκης και παροχή
εξουσιοδότησης υπογραφής πράξεων και εγγράφων “Με εντολή Γενικού Γραμματέα” στους
προϊστάμενους των οργανικών μονάδων της Αποκεντρωμένης Διοίκησης Μακεδονίας −
Θράκης».
13. Τη με αριθ. πρωτ. ΔΙ.ΠΕ.ΧΩ.Σ. Κ.Μ. 7951/15-9-2014 αίτηση για άδεια συλλογής και
μεταφοράς στερεών μη επικίνδυνων αποβλήτων, με συνημμένη μελέτη διαχείρισης.
Α π ο φ α σ ί ζ ο υ μ ε
Τη χορήγηση Άδειας, για τη διαχείριση (συλλογή-μεταφορά) μη επικινδύνων αποβλήτων, όπως
αυτά ορίζονται στην Κ.Υ.Α. Η.Π. 50910/2727 (ΦΕΚ 1909Β/22-12-03), για την Περιφέρεια
Κεντρικής Μακεδονίας, της ********************************, με τους ακόλουθους όρους και περιορισμούς:
1. Γενικοί όροι
1.1 Η παρούσα άδεια: αφορά εργασίες συλλογής και μεταφοράς αποβλήτων που
περιλαμβάνονται στα Παραρτήματα ΙΑ και IB της ΚΥΑ 50910/2727/2003, με κωδικούς
ΕΚΑ:
16 ΑΠΟΒΛΗΤΑ ΜΗ ΠΡΟΔΙΑΓΡΑΦΟΜEΝΑ ΑΛΛΩΣ ΣΤΟΝ ΚΑΤΑΛΟΓΟ16 01 οχήματα στο τέλος του κύκλου ζωής τους από διάφορα μέσα μεταφοράς (περιλαμβανομένων μηχανισμών παντός εδάφους) και απόβλητα από τη διάλυση 5 Η σύμβαση της επιχείρησης με φορείς ή/και εταιρίες διάθεσης, ανακύκλωσης, επεξεργασίας και αξιοποίησης στερεών αποβλήτων πρέπει να είναι σε ισχύ, οι μονάδες διαχείρισης αποβλήτων (αποδέκτες αποβλήτων) να είναι κατάλληλα αδειδοδοτημένες και η διαχείριση των προαναφερθέντων κωδικών ΕΚΑ να προβλέπεται στις σχετικές Αποφάσεις των αρμοδίων Υπηρεσιών.
1.6 Αν κατά τις εργασίες συλλογής και μεταφοράς μη επικινδύνων αποβλήτων προκληθεί
ρύπανση ή υποβάθμιση του περιβάλλοντος, θα εφαρμοστεί το άρθρο 15 της ΚΥΑ
50910/2727/2003 σε συνδυασμό με τις διατάξεις των άρθρων 28, 29 του Ν. 1650/86, του
άρθρου 4 του Ν. 3010/02 και των άρθρων 7 και 37 του Ν. 4042/12.
1.7 Η διαχείριση των αποβλήτων που υπάγονται σε συστήματα εναλλακτικής
διαχείρισης, να γίνεται σύμφωνα με τις ισχύουσες διατάξεις του Ν. 2939/01 και των Ν.
2939/01 και των σχετικών Π.Δ. 116/04 (ΟΤΚΖ), Π.Δ. 109/04 (ελαστικά), Π.Δ. 117/04
(αποβλήτων ΑΗΗΕ), ΚΥΑ 36259/10 (ΑΕΚΚ) κτλ. Η επιχείρηση υποχρεούται να συνάψει
συμβάσεις με εγκεκριμένα συστήματα εναλλακτικής διαχείρισης και να συλλέγει τα
απόβλητα από τα σημεία συλλογής, σύμφωνα με τις διατάξεις της κείμενης νομοθεσίας και
τους όρους των Συμβάσεων των Συλλογικών Συστημάτων Εναλλακτικής Διαχείρισης με
την επιχείρηση. Η επιχείρηση οφείλει να προσκομίσει στην Υπηρεσία μας
αντίγραφα των παραπάνω συμβάσεων πριν την έναρξη της δραστηριότητας.
1.8 Η επιχείρηση υποχρεούται σύμφωνα με το αριθ. 13 παρ. 3 της ΚΥΑ ΗΠ 50910/2727/03
και την παράγραφο Β3 της εγκυκλίου 129043/4345/05 να καταχωρηθεί σε Μητρώο που
τηρείται στην αρμόδια Υπηρεσία Περιβάλλοντος (Τμήμα Διαχείρισης Στερεών Αποβλήτων)
του Υπουργείου Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής και οφείλει να
προσκομίσει στην Υπηρεσία μας αποδεικτικό καταχώρησής της στο εν λόγω
Μητρώο.
1.9 Η επιχείρηση υποχρεούται να διατηρεί μητρώο, στο οποίο θα αναγράφεται η ποσότητα, το  είδος, η προέλευση, τα φυσικά και χημικά χαρακτηριστικά, οι ημερομηνίες παραλαβής και  μεταφοράς, η εγκατάσταση προορισμού, συχνότητα συλλογής, το μέσο μεταφοράς, καθώς και η συχνότητα καθαρισμού των οχημάτων, των μέσων συλλογής και του λοιπού
εξοπλισμού με όλα τα παραστατικά στοιχεία. Για να εξασφαλιστεί η πλήρης ιχνηλασιμότητα
των αποβλήτων προτείνεται αυτά να διακινούνται με το τριπλότυπο έντυπο
παρακολούθησης αποβλήτων (Παράρτημα ΙΙ της 129043/4345/11 Εγκυκλίου). Το
παραπάνω μητρώο να διατηρείται για δύο (2) τουλάχιστον χρόνια. Η επιχείρηση οφείλει
να παρέχει στην αδειοδοτούσα αρχή τις πιο πάνω πληροφορίες, όποτε αυτές ζητούνται
(σύμφωνα με τα άρθρα 20 και 42 του Ν. 4042/12).
1.10 Η επιχείρηση οφείλει να υποβάλλει στην Υπηρεσία μας μέχρι τις 20 Φεβρουαρίου
κάθε έτους, ετήσια απολογιστική έκθεση με τα στοιχεία και τις πληροφορίες της
προηγούμενης παραγράφου.
2. Όροι και περιορισμοί στη συλλογή μη επικινδύνων στερεών αποβλήτων
2.1 Η συλλογή των αποβλήτων να γίνεται είτε από τα σημεία παραγωγής τους, είτε από ειδικά σημεία συλλογής που φέρουν κατάλληλη επισήμανση.
 2.2 Τα απόβλητα να παραλαμβάνονται από κατάλληλα διαμορφωμένους χώρους, όπου θα
υπάρχει πρόβλεψη για απόβλητα που παρουσιάζουν κίνδυνο για την υγεία και την
ασφάλεια λόγω ρύπανσης ή μόλυνσης.
2.3 Απαγορεύεται η συλλογή και μεταφορά στερεών αποβλήτων που υπάγονται σε συστήματα εναλλακτικής διαχείρισης από κοινού με τα οικιακά απόβλητα.
2.4 Οι τεχνικές προδιαγραφές του εξοπλισμού (μέσα συλλογής και μεταφοράς) της
ενδιαφερόμενης επιχείρησης να είναι σύμφωνες με τις κείμενες διατάξεις. 8 Οι κάδοι συλλογής ΑΕΚΚ να επιτηρούνται να επιτηρούνται κατά τη διάρκεια της ημερήσιας
εργασίας και στο τέλος αυτής προστατεύονται με κατάλληλο κάλυμμα, ώστε να
αποφεύγεται η απόρριψη ξένων αντικειμένων και η ανάμειξη με άλλα απόβλητα.
2.9 Τα ογκώδη απόβλητα που είναι δυνατό να καταστραφούν κατά τη συλλογή και μεταφορά τους και να διασπαρθούν στο περιβάλλον, να συσκευάζονται πάνω σε παλέτες, αφού πρώτα έχουν τυλιχθεί με πλαστικό φιλμ/χαρτοκιβώτια. Ειδική μέριμνα να λαμβάνεται στη συσκευασία αποβλήτων που περιέχουν υγρά, ώστε να μην υπάρχει διαρροή των υγρών, καθώς και στη συσκευασία άλλων εύθραυστων αποβλήτων. Κατά τη στοίβαξη των ΑΗΗΕ στα οχήματα μεταφοράς, τα ΑΗΗΕ να δένονται με ιμάντες ή άλλα μέσα και να
λαμβάνονται όλα τα απαραίτητα μέτρα για την ορθή και ασφαλή στήριξή τους.
2.9.1 Η συλλογή και μεταφορά των ΑΗΗΕ να εκτελείται με τέτοιο τρόπο ώστε να
βελτιστοποιείται η επαναχρησιμοποίηση και η ανακύκλωση των κατασκευαστικών
στοιχείων ή ολόκληρων των συσκευών που είναι δυνατό να επαναχρησιμοποιηθούν ή να
ανακυκλωθούν και να λαμβάνονται όλα τα απαραίτητα μέτρα προκειμένου να αποφεύγεται η διαρροή επικίνδυνων ουσιών.
2.10 Τα απόβλητα τα οποία περιγράφονται με κωδικό ΕΚΑ που αντιστοιχεί στη μη επικίνδυνη εκδοχή ζεύγους κωδικών αποβλήτων (κωδ. 200136) θα συλλέγονται χωριστά και κατά τη  μεταφορά τους θα συνοδεύονται από πιστοποιημένη ανάλυση διαπιστευμένου εργαστηρίου με ευθύνη του παραγωγού των αποβλήτων (πρότυπο ΕΛΟΤ ΕΝ 14899), όταν ο παραγωγός  είναι παραγωγική δραστηριότητα που αδειοδοτείται περιβαλλοντικά (επιχείρηση ή εγκατάσταση).
3. Όροι και περιορισμοί στη μεταφορά μη επικινδύνων στερεών αποβλήτων
3.1 Τα οχήματα μεταφοράς θα πρέπει:
- να καθαρίζονται τακτικά
- να υποβάλλονται σε τακτικό έλεγχο και να ακολουθούν την κείμενη νομοθεσία περί
έκδοσης δελτίων τεχνικού ελέγχου ΚΤΕΟ και κάρτας καυσαερίων
- να συντηρούνται σε συνεργεία αυτοκινήτων που έχουν κατάλληλη άδεια για το είδος
της συντήρησης
- οι οδηγοί και οι χειριστές μηχανημάτων έργου να διαθέτουν την ανάλογη εμπειρία και
επαγγελματική κατάρτιση και να είναι κάτοχοι επαγγελματικής άδειας οδήγησης
σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία
- να αναγράφουν τον τίτλο της επιχείρησης και στις δύο πλευρές
- να εκτελούν δρομολόγια κατόπιν οργανωμένου προγραμματισμού με κατάλληλο
ωράριο, σε οδικούς άξονες σε συνάρτηση με τις διατάξεις του Κ.Ο.Κ. και με γνώμονα
την χαμηλότερη δυνατή όχληση για αποφυγή κυκλοφ
3.2 Η πλήρωση των οχημάτων μεταφοράς να γίνεται με τέτοιο τρόπο που να μην επιτρέπει τη  μετατόπιση του κέντρου βάρους του οχήματος κατά τη μεταφορά του φορτίου, προς
αποφυγή τροχαίου ατυχήματος.
3.3 Με την πλήρωση των ανοικτού τύπου οχημάτων και εμπορευματοκιβωτίων και πριν την
μεταφορά τους να γίνεται επιμελής κάλυψη τους με σκέπαστρο (π.χ. μουσαμάδες) για την
αποφυγή τυχόν διασποράς αποβλήτων στο περιβάλλον κατά τη διαδρομή. Να μην
παραλαμβάνονται εμπορευματοκιβώτια τα οποία είναι υπερφορτωμένα.
3.4 Ο καθαρισμός των οχημάτων μεταφοράς και των μέσων συλλογής να γίνεται σε νομίμως  αδειοδοτημένες μονάδες, οι οποίες θα πρέπει να είναι εφοδιασμένες με τη σχετική άδεια διαχείρισης υγρών αποβλήτων.
3.5 Η διαχείριση των χρησιμοποιημένων ορυκτελαίων να γίνεται βάσει των διατάξεων της Π.Δ. 82 (ΦΕΚ 64Α/2-3-04).
3.6 Η στάθμευση των μέσων και των οχημάτων μεταφοράς θα γίνεται σε κατάλληλα
αδειοδοτημένους χώρους.
3.7 Επί του αμαξοστασίου απαγορεύονται διαδικασίες μεταφόρτωσης, διαλογής ή προσωρινής  αποθήκευσης αποβλήτων.
3.8 Για τη διασυνοριακή μεταφορά αποβλήτων απαιτείται η τήρηση των διατάξεων της παρ. 6, του άρθρου 8 της ΚΥΑ ΗΠ 50910/2727/03 σε συνδυασμό με την παρ. Δ της ΚΥΑΗΠ
129043/4345/11 και την Εγκ. 24040/2590/13, ως εκ τούτου πριν την εκτέλεση των εν
λόγω εργασιών η επιχείρηση οφείλει να απευθύνει το σχετικό αίτημα στο ΥΠΕΚΑ.
3.9 Η καταλληλότητα των οχημάτων μεταφοράς και ο έλεγχός τους, εμπίπτουν στις
αρμοδιότητες του Υπουργείου Μεταφορών και Επικοινωνιών και δεν αποτελούν
αντικείμενο της παρούσας Απόφασης.
3.10 Απαγορεύεται η συγκέντρωση ή προσωρινή αποθήκευση αποβλήτων κάθε είδους σε
στεγασμένους ή υπαίθριους χώρους χωρίς να υπάρχει η σχετική αδειοδότηση.
4. Χρονικό διάστημα ισχύος – Τελικές υποχρεώσεις
4.1 Η παρούσα Άδεια ισχύει για πέντε (5) χρόνια από την έκδοση (έως 7/10/2019), με
την προϋπόθεση ότι θα τηρούνται τα στοιχεία που αναφέρονται στην παρούσα Άδεια και
δεν θα προκύψουν επιφυλάξεις από τους συναρμόδιους φορείς κατά τη διάρκεια
υλοποίησης της δραστηριότητας.
4.2 Κατά τη λήξη της ισχύος της παρούσας απόφασης, η επιχείρηση υποχρεούται εγκαίρως να υποβάλλει σχετικό αίτημα στην Υπηρεσία μας για την Ανανέωσή της και ενδεχομένως τον επανακαθορισμό των όρων που αυτή περιλαμβάνει.
4.3 Άρση της παρούσας Άδειας είναι δυνατόν να γίνει είτε μετά από παράβαση κάποιου ή
κάποιων όρων της, ή παράλειψη, παραποίηση κάποιου σταδίου των εργασιών που
αναφέρονται στη Μελέτη Οργάνωσης, είτε μετά από διαπίστωση ότι από τη δραστηριότητα
που ασκεί η επιχείρηση κινδυνεύει η δημόσια υγεία και το περιβάλλον. Η Άδεια, επίσης,
μπορεί να ανακληθεί ή να επιβληθούν πρόσθετοι όροι σαν αποτέλεσμα μελλοντικών
διατάξεων του Υπουργείου Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής και των
συναρμόδιων υπουργείων.
4.4 Να οριστεί υπεύθυνος για τη παρακολούθηση της εφαρμογής των όρων της παρούσης
Άδειας και των διατάξεων της σχετικής Νομοθεσίας.
4.5 Η αδειοδοτημένη επιχείρηση οφείλει να τηρεί όλα όσα αναφέρονται στη θεωρημένη
μελέτη Οργάνωσης και Λειτουργίας που υποβλήθηκε στην Υπηρεσία μας, εφόσον δεν
έρχονται σε αντίθεση με τους όρους της παρούσης Άδειας και εφόσον δεν παραβιάζουν
την εκάστοτε ισχύουσα σχετική Νομοθεσία, τις Κοινοτικές Οδηγίες και Κανονισμούς,
καθώς και τους Διεθνείς Κανονισμούς. Σε περίπτωση τροποποίησης της σχετικής κείμενης
Νομοθεσίας η παρούσα Απόφαση θα πρέπει να εναρμονιστεί με τις ισχύουσες διατάξεις.
4.6 Η Μελέτη Οργάνωσης που συνοδεύει την παρούσα Άδεια, θα πρέπει να βρίσκεται στην
έδρα της δραστηριότητας και σε κάθε έλεγχο να είναι στη διάθεση των αρμοδίων αρχών
σύμφωνα με την κείμενη νομοθεσία.
4.7 Αντίγραφα της παρούσας Άδειας θα πρέπει να συνοδεύουν όλα τα οχήματα καθώς επίσης να βρίσκονται και στα γραφεία της έδρας της δραστηριότητας και να επιδεικνύονται σε κάθε έλεγχο από αρμόδια Υπηρεσία, σύμφωνα με την εκάστοτε ισχύουσα νομοθεσία.
4.8 Για οποιαδήποτε τροποποίηση των στοιχείων που συνοδεύουν την αίτηση της άδειας, ο
ενδιαφερόμενος οφείλει να ενημερώνει την Υπηρεσία μας για τυχόν επανεξέταση των
όρων της Άδειας διαχείρισης.
4.9 Ελέγχους για την τήρηση ή μη των όρων της παρούσης Απόφασης δύνανται να
διενεργούν οι κατά την κείμενη νομοθεσία αρμόδιες Υπηρεσίες (άρθρο 14 της ΚΥΑ 50910/
2727/2003).
4.10 Η παρούσα Άδεια δεν απαλλάσσει τον ενδιαφερόμενο από την υποχρέωση εφοδιασμού και με άλλες άδειες-εγκρίσεις, εάν από άλλες διατάξεις προκύπτει σχετική υποχρέωση.
Κατά της παρούσης Απόφασης επιτρέπεται προσφυγή στον Υπουργό Π.Ε.Κ.Α. μέσα σε


αποκλειστική προθεσμία τριάντα (30) ημερών.

www.fotavgeia.blogspot.com

Δεν υπάρχουν σχόλια: