ΑΡΘΡΟ ΧΡΗΣΤΟΥ ΒΟΣΚΟΠΟΥΛΟΥ: ΔΙΩΧΝΟΥΝ ΤΟ ΜΕΤΡΟ ΑΠΟ ΤΗΝ ΚΑΙΣΑΡΙΑΝΗ !
Ο δεύτερος σταθμός του μετρό Καισαριανής πάει … Ιλίσια.
Όχι δεν είναι κινητός σταθμός, απλά οι διοικούντες την πόλη κρίνουν ότι δεν χρειάζεται στην Καισαριανή, ο δεύτερος σταθμός που μας δόθηκε από την Αττικό Μετρό ΑΕ. τρία χρόνια πριν. Το 2014, σε σύσκεψη στην έδρα της εταιρείας όπου παρευρέθησαν όλες οι δημοτικές παρατάξεις, μας παρουσιάστηκε από την Αττικό Μετρό η δυνατότητα να έχουμε δεύτερο σταθμό στην πόλη μας (NearEast). Με δεδομένη τη χάραξη του ορύγματος και τον σταθμό του Α. Νικολάου, θα έπρεπε απλά να απαντήσουμε αν θέλουμε, τον δεύτερο σταθμό, χωρίς δυνατότητα παρέμβασης ή άλλης πρότασης. Η απάντηση της παράταξής μας ήταν άμεση και θετική, δεν συνέβη το ίδιο όμως με τις αυτοαποκαλούμενες «προοδευτικές» παρατάξεις του Δήμου μας. Από τότε, η παράταξή μας αποκλείστηκε από κάθε ενημέρωση και κάθε διαδικασία συμμετοχής, έως το ανοικτό Δημοτικό συμβούλιο της 10ης Απριλίου 2017 με θέμα: «συζήτηση – ενημέρωση που αφορά τη διέλευση του Μετρό στον Δήμο Καισαριανής». Σ’ αυτό το δημοτικό συμβούλιο και μετά από πολλές συναντήσεις της εταιρείας με τη δημοτική αρχή χωρίς την παρουσία της αντιπολίτευσης, η Αττικό Μετρό παρουσίασε μια εναλλακτική λύση: τον σταθμό της Πανεπιστημιούπολης (σημειωτέον, τον δεύτερο σταθμό στην Πανεπιστημιούπολη) αντί του σταθμού.
Μπροστά στα προφανή πλεονεκτήματα του σταθμού στο κέντρο της πόλης, όπως: η άμεση, γρήγορη, συνεχής πρόσβαση των εργαζομένων στα ΜΜΜ, η πρόσβαση μέσω του πάρκου του Σκοπευτηρίου στο μετρό, της πέραν του πάρκου Καισαριανής (Αδριανουπόλεως), η συνεχής κίνηση στο πάρκο σκοπευτηρίου που θα αποθαρρύνει και θα μειώσει την παραβατικότητα, η υπεραξία που θα δώσει στις ιδιοκτησίες των συμπολιτών μας και στο σύνολο της πόλης, η ανάπτυξη της οικονομικής δραστηριότητας, η απογκετοποίηση της περιοχής και η διαφήμισή της όσον αφορά στα χαρακτηριστικά της, (ιστορία-πολιτισμός-αθλητισμός σε σταθμούς εκθετήρια-παραρτήματα Μουσείου Εθνικής Αντίστασης, Μουσείο Μικρασιατικού πολιτισμού καθώς και των ιστορικών ομάδων της πόλης Near East, Εθν. Αστέρα κ.α.).
Μπροστά λοιπόν στα αδήριτα πλεονεκτήματα του κεντρικού σταθμού αντέταξαν επιχειρήματα όπως: •Οι φοιτητές δικαιούνται καλύτερη μετακίνηση από το κέντρο προς τις σχολές τους (Σταμέλος) -ζήτημα που δεν μπορεί να απασχολεί την πόλη μας και να είναι κριτήριο για τη χωροθέτηση του σταθμού μετρό- και •Θα πολλαπλασιαστεί η κίνηση των αυτοκινήτων και η ζήτηση για χώρους στάθμευσης, όπως ισχυρίζεται η δημοτική αρχή, χωρίς όμως μελέτες και μετρήσεις.
Η απάντηση των εκπροσώπων της Αττικό Μετρό ήταν αφοπλιστική: η έως σήμερα πλούσια εμπειρία της εταιρείας αποφαίνεται ότι δεν συμβαίνει κάτι τέτοιο, πλην εξαιρέσεων σε κομβικούς σταθμούς, γιατί το μετρό δεν απευθύνεται στον αυτοκινητιστή αλλά στον πεζό.
Αν υποθέσουμε όμως ότι αληθεύουν οι ισχυρισμοί της δημοτικής αρχής. Οι σταθμοί, και ειδικά αυτός της Πανεπιστημιούπολης, δεν θα δημιουργήσουν άραγε το ίδιο πρόβλημα κίνησης και στάθμευσης, χωρίς μάλιστα τα οφέλη για την πόλη;
Ο σταθμός Near East θίγει τα ιστορικά κτίρια: Το Δημοτικό Σχολείο της Έλενας Βενιζέλου και το στάδιο Near East. Ομιλούν περί της …υποχώρησης κατά-τι, του μανδρότοιχου του Δημ. σχολείου και της απαλλοτρίωσης του γηπέδου τένις. Λες και δεν μπορούμε να φτιάξουμε δύο και τρία τέτοια γήπεδα σε άλλους χώρους, λες και το να φύγει ο υψηλός τοίχος στο τένις δεν θα αναδείξει καλύτερα το ιστορικό κτίριο της Near East! Ομιλούν χωρίς αίσθημα ευθύνης για τις επερχόμενες γενιές, χωρίς να τους ενδιαφέρει η Καισαριανή μετά από 20-30 χρόνια.
Υπάρχουν όμως εναλλακτικές, αν τουλάχιστον συμφωνούσαμε ότι το μετρό πρέπει να είναι κεντρικά και μέσα στον αστικό ιστό. Μία τέτοια θα ήταν η πεζοδρόμηση της Φιλαδελφείας που είναι ήδη πεζόδρομος ή της Οδεμησίου για να παραλάβει την μία τουλάχιστον είσοδο του μετρό. Δεν υπήρχε όμως η βούληση να εξετασθούν τέτοια ενδεχόμενα!
Το ζήτημα είναι ότι τελικά, η μεταφορά του σταθμού γίνεται σε χώρο εκτός των διοικητικών ορίων του Δήμου Καισαριανής και συγκεκριμένα στον όμορο Δήμο Ζωγράφου, μπροστά από την σχολή πληροφορικής του Πανεπιστημίου, παρά το μεγάλο ψέμα που λένε ότι επειδή θα χωροθετηθεί είσοδος στο ύψος του σούπερ μάρκετ «Βασιλόπουλος», ο σταθμός είναι στην Καισαριανή. Υποβιβάζουν το γεγονός ότι θα χρειάζεται να διαβείς υπόγεια διάβαση τουλάχιστον 80μ., μέσα στην Πανεπιστημιούπολη για να φτάσεις στο μετρό.
Ποιός θα περνά αυτό το τούνελ αφύλακτο λόγω ασύλου, μέσα στο άβατο; Τι θα γίνει με το άσυλο; Θα είναι ανοικτή η πύλη του Πανεπιστημίου μετά τις 18:00;
Που θα αποδοθούν τα χρήματα της απαλλοτρίωσης; Σε ποιον θα αποδοθεί ο απαλλοτριωμένος χώρος; Ποιος κερδίζει;
Εν τέλει: ► Τι κερδίζει η Καισαριανή;
Πως είναι δυνατόν να αγοράζεις μικρά λεωφορεία (504.000 ευρώ δημόσιο χρήμα, στοίχισαν και είναι άχρηστα) ή να νοικιάζεις λεωφορείο για να μεταφέρεις κόσμο στον σταθμό του Ευαγγελισμού και να σου δίνουν σταθμό στην καρδιά της πόλης και να τον αρνείσαι;
Κάποιοι μιλούν για τη διαπλοκή και τις πολιτικές παρεμβάσεις που συνοδεύουν τη χωροθέτηση του μετρό. Ίσως να έχουν δίκιο. Μαθαίνω ότι αναβιώνει το σχέδιο των μεγάλων εργολάβων για δίκτυο νέων αυτοκινητόδρομων στην Αττική, που εγκαταλήφθηκε το 2009 λόγω μεγάλων περιβαλλοντικών προβλημάτων, για τη δημιουργία του μεγάλου ημικόμβου στη Καισαριανή (εφημ. Βήμα) και που ελπίζω να μην σχετίζεται με τη επιλογή του σταθμού μετρό στη Πανεπιστημιούπολη.
Σήμερα μετά την προσπάθεια αιφνιδιαστικής επιβολής απόφασης για το σταθμό μετρό στη Πανεπιστημιούπολη από την δημοτική αρχή (σημ. η πρόσκληση του Δ.Σ. ήταν για ενημέρωση και όχι απόφαση) έχουμε πρόταση που θα δοκιμάσει και τις Δημοκρατικές σας ευαισθησίες.
Δημοτικοί άρχοντες: ΔΗΜΟΨΗΦΙΣΜΑ ΤΩΡΑ!
Ας αποφασίσει ο λαός.
http://www.epikoinonia.info
www.fotavgeia.blogspot.com
Ο δεύτερος σταθμός του μετρό Καισαριανής πάει … Ιλίσια.
Όχι δεν είναι κινητός σταθμός, απλά οι διοικούντες την πόλη κρίνουν ότι δεν χρειάζεται στην Καισαριανή, ο δεύτερος σταθμός που μας δόθηκε από την Αττικό Μετρό ΑΕ. τρία χρόνια πριν. Το 2014, σε σύσκεψη στην έδρα της εταιρείας όπου παρευρέθησαν όλες οι δημοτικές παρατάξεις, μας παρουσιάστηκε από την Αττικό Μετρό η δυνατότητα να έχουμε δεύτερο σταθμό στην πόλη μας (NearEast). Με δεδομένη τη χάραξη του ορύγματος και τον σταθμό του Α. Νικολάου, θα έπρεπε απλά να απαντήσουμε αν θέλουμε, τον δεύτερο σταθμό, χωρίς δυνατότητα παρέμβασης ή άλλης πρότασης. Η απάντηση της παράταξής μας ήταν άμεση και θετική, δεν συνέβη το ίδιο όμως με τις αυτοαποκαλούμενες «προοδευτικές» παρατάξεις του Δήμου μας. Από τότε, η παράταξή μας αποκλείστηκε από κάθε ενημέρωση και κάθε διαδικασία συμμετοχής, έως το ανοικτό Δημοτικό συμβούλιο της 10ης Απριλίου 2017 με θέμα: «συζήτηση – ενημέρωση που αφορά τη διέλευση του Μετρό στον Δήμο Καισαριανής». Σ’ αυτό το δημοτικό συμβούλιο και μετά από πολλές συναντήσεις της εταιρείας με τη δημοτική αρχή χωρίς την παρουσία της αντιπολίτευσης, η Αττικό Μετρό παρουσίασε μια εναλλακτική λύση: τον σταθμό της Πανεπιστημιούπολης (σημειωτέον, τον δεύτερο σταθμό στην Πανεπιστημιούπολη) αντί του σταθμού.
Μπροστά στα προφανή πλεονεκτήματα του σταθμού στο κέντρο της πόλης, όπως: η άμεση, γρήγορη, συνεχής πρόσβαση των εργαζομένων στα ΜΜΜ, η πρόσβαση μέσω του πάρκου του Σκοπευτηρίου στο μετρό, της πέραν του πάρκου Καισαριανής (Αδριανουπόλεως), η συνεχής κίνηση στο πάρκο σκοπευτηρίου που θα αποθαρρύνει και θα μειώσει την παραβατικότητα, η υπεραξία που θα δώσει στις ιδιοκτησίες των συμπολιτών μας και στο σύνολο της πόλης, η ανάπτυξη της οικονομικής δραστηριότητας, η απογκετοποίηση της περιοχής και η διαφήμισή της όσον αφορά στα χαρακτηριστικά της, (ιστορία-πολιτισμός-αθλητισμός σε σταθμούς εκθετήρια-παραρτήματα Μουσείου Εθνικής Αντίστασης, Μουσείο Μικρασιατικού πολιτισμού καθώς και των ιστορικών ομάδων της πόλης Near East, Εθν. Αστέρα κ.α.).
Μπροστά λοιπόν στα αδήριτα πλεονεκτήματα του κεντρικού σταθμού αντέταξαν επιχειρήματα όπως: •Οι φοιτητές δικαιούνται καλύτερη μετακίνηση από το κέντρο προς τις σχολές τους (Σταμέλος) -ζήτημα που δεν μπορεί να απασχολεί την πόλη μας και να είναι κριτήριο για τη χωροθέτηση του σταθμού μετρό- και •Θα πολλαπλασιαστεί η κίνηση των αυτοκινήτων και η ζήτηση για χώρους στάθμευσης, όπως ισχυρίζεται η δημοτική αρχή, χωρίς όμως μελέτες και μετρήσεις.
Η απάντηση των εκπροσώπων της Αττικό Μετρό ήταν αφοπλιστική: η έως σήμερα πλούσια εμπειρία της εταιρείας αποφαίνεται ότι δεν συμβαίνει κάτι τέτοιο, πλην εξαιρέσεων σε κομβικούς σταθμούς, γιατί το μετρό δεν απευθύνεται στον αυτοκινητιστή αλλά στον πεζό.
Αν υποθέσουμε όμως ότι αληθεύουν οι ισχυρισμοί της δημοτικής αρχής. Οι σταθμοί, και ειδικά αυτός της Πανεπιστημιούπολης, δεν θα δημιουργήσουν άραγε το ίδιο πρόβλημα κίνησης και στάθμευσης, χωρίς μάλιστα τα οφέλη για την πόλη;
Ο σταθμός Near East θίγει τα ιστορικά κτίρια: Το Δημοτικό Σχολείο της Έλενας Βενιζέλου και το στάδιο Near East. Ομιλούν περί της …υποχώρησης κατά-τι, του μανδρότοιχου του Δημ. σχολείου και της απαλλοτρίωσης του γηπέδου τένις. Λες και δεν μπορούμε να φτιάξουμε δύο και τρία τέτοια γήπεδα σε άλλους χώρους, λες και το να φύγει ο υψηλός τοίχος στο τένις δεν θα αναδείξει καλύτερα το ιστορικό κτίριο της Near East! Ομιλούν χωρίς αίσθημα ευθύνης για τις επερχόμενες γενιές, χωρίς να τους ενδιαφέρει η Καισαριανή μετά από 20-30 χρόνια.
Υπάρχουν όμως εναλλακτικές, αν τουλάχιστον συμφωνούσαμε ότι το μετρό πρέπει να είναι κεντρικά και μέσα στον αστικό ιστό. Μία τέτοια θα ήταν η πεζοδρόμηση της Φιλαδελφείας που είναι ήδη πεζόδρομος ή της Οδεμησίου για να παραλάβει την μία τουλάχιστον είσοδο του μετρό. Δεν υπήρχε όμως η βούληση να εξετασθούν τέτοια ενδεχόμενα!
Το ζήτημα είναι ότι τελικά, η μεταφορά του σταθμού γίνεται σε χώρο εκτός των διοικητικών ορίων του Δήμου Καισαριανής και συγκεκριμένα στον όμορο Δήμο Ζωγράφου, μπροστά από την σχολή πληροφορικής του Πανεπιστημίου, παρά το μεγάλο ψέμα που λένε ότι επειδή θα χωροθετηθεί είσοδος στο ύψος του σούπερ μάρκετ «Βασιλόπουλος», ο σταθμός είναι στην Καισαριανή. Υποβιβάζουν το γεγονός ότι θα χρειάζεται να διαβείς υπόγεια διάβαση τουλάχιστον 80μ., μέσα στην Πανεπιστημιούπολη για να φτάσεις στο μετρό.
Ποιός θα περνά αυτό το τούνελ αφύλακτο λόγω ασύλου, μέσα στο άβατο; Τι θα γίνει με το άσυλο; Θα είναι ανοικτή η πύλη του Πανεπιστημίου μετά τις 18:00;
Που θα αποδοθούν τα χρήματα της απαλλοτρίωσης; Σε ποιον θα αποδοθεί ο απαλλοτριωμένος χώρος; Ποιος κερδίζει;
Εν τέλει: ► Τι κερδίζει η Καισαριανή;
Πως είναι δυνατόν να αγοράζεις μικρά λεωφορεία (504.000 ευρώ δημόσιο χρήμα, στοίχισαν και είναι άχρηστα) ή να νοικιάζεις λεωφορείο για να μεταφέρεις κόσμο στον σταθμό του Ευαγγελισμού και να σου δίνουν σταθμό στην καρδιά της πόλης και να τον αρνείσαι;
Κάποιοι μιλούν για τη διαπλοκή και τις πολιτικές παρεμβάσεις που συνοδεύουν τη χωροθέτηση του μετρό. Ίσως να έχουν δίκιο. Μαθαίνω ότι αναβιώνει το σχέδιο των μεγάλων εργολάβων για δίκτυο νέων αυτοκινητόδρομων στην Αττική, που εγκαταλήφθηκε το 2009 λόγω μεγάλων περιβαλλοντικών προβλημάτων, για τη δημιουργία του μεγάλου ημικόμβου στη Καισαριανή (εφημ. Βήμα) και που ελπίζω να μην σχετίζεται με τη επιλογή του σταθμού μετρό στη Πανεπιστημιούπολη.
Σήμερα μετά την προσπάθεια αιφνιδιαστικής επιβολής απόφασης για το σταθμό μετρό στη Πανεπιστημιούπολη από την δημοτική αρχή (σημ. η πρόσκληση του Δ.Σ. ήταν για ενημέρωση και όχι απόφαση) έχουμε πρόταση που θα δοκιμάσει και τις Δημοκρατικές σας ευαισθησίες.
Δημοτικοί άρχοντες: ΔΗΜΟΨΗΦΙΣΜΑ ΤΩΡΑ!
Ας αποφασίσει ο λαός.
http://www.epikoinonia.info
www.fotavgeia.blogspot.com
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου