Άραγε ο αγωγός ΤΑΡπου θα περάσει μέσα απο την Θράκη θα ορίζεται σαν
Διεθνές ή Ελληνικό έδαφος ......Η Ελλάδα θα έχει δικαιώματα σαν τέλη
διέλυσης ή τα έχει επεμπολήσει και αυτά ;
Σύμφωνα με τους σχεδιασμούς, πύλη εισόδου θα είναι η περιοχή των Κήπων Έβρου (όπου θα συνδεθεί με τον αγωγό TANAP), η εξοδός του από την ελληνική επικράτεια έχει σχεδιαστεί στο ύψος της Διποταμιάς Καστοριάς, ενώ κατά τη διαδρομή θα περνάει από 13 νομούς: Έβρου, Ροδόπης, Ξάνθης, Δράμας, Καβάλας, Σερρών, Κιλκίς, Θεσσαλονίκης, Πέλλας, Ημαθίας, Φλώρινας, Πτολεμαΐδας και Καστοριάς.
Θα χρειαστεί να σκαρφαλώσει σε ύψος σχεδόν δύο χιλιάδων μέτρων στα κακοτράχαλα βουνά της Αλβανίας, αλλά και να κάνει "μακροβούτι" στα 820 μέτρα κάτω από την επιφάνεια των νερών της Αδριατικής, έχοντας διασχίσει πρώτα τις πεδιάδες της ελληνικής Θράκης και της Μακεδονίας, ο Διαδριατικός Αγωγός (TAP) για να μεταφέρει στην Ευρώπης το αέριο από το γιγάντιο κοίτασμα του Σαχ Ντενίζ ΙΙ, αρχής γενομένης από το 2019.
Μόνο στο ελληνικό τμήμα του, μήκους 543 χιλιομέτρων, από τα ελληνοτουρκικά μέχρι τα ελληνοαλβανικά σύνορα, ο αγωγός - διαμέτρου 48 ιντσών (1,2 μέτρων) στο χερσαίο κομμάτι του και ελάχιστης διάρκειας ζωής 50 ετών - θα διασχίσει επτά περιοχές του ευρωπαϊκού δικτύου NATURA 2000· θα διέλθει από σημεία κοντινά σε 200 θέσεις πολιτιστικής κληρονομιάς· θα απαιτήσει την καταβολή αποζημιώσεων σε περίπου 25.000-35.000 ιδιοκτήτες και χρήστες 18000 αγροτεμαχίων· θα “συναντηθεί” με 1443 υποδομές, μεταξύ των οποίων 13 σιδηροδρομικές γραμμές, 14 αυτοκινητόδρομοι και σχεδόν 60 κύριες οδικές αρτηρίες.
Η διαδρομή Επί ελληνικού εδάφους, ο TAP - αρχικής δυναμικότητας 10 bcm (δισεκατομμυρίων κυβικών) ετησίως, με δυνατότητα επέκτασης στα 20 bcm - θα είναι υπόγειος σε όλο το μήκος του (σε ελάχιστο βάθος 1,5 μέτρου).
Έτσι, οι ενιστάμενοι υποστηρίζουν, μεταξύ άλλων, ότι η χάραξη του έργου παρουσιάζει προβλήματα σε συγκεκριμένα σημεία (π.χ., στην περιοχή των Τεναγών Φιλίππων, όπου εκδηλώνονται φαινόμενα καθίζησης του εδάφους μέχρι και κατά 4 μέτρα μέσο όρο, ενώ παρατηρούνται και έντονες πλημμύρες), ακόμα ότι παροπλίζονται, για τουλάχιστον 50 χρόνια χιλιάδες στρέμματα αγροτικής γης υψηλής παραγωγικότητας, όπως επίσης και ότι προκύπτουν ζητήματα δημόσιας υγείας, λόγω εκπομπής ρύπων.
Κατά τους ίδιους, επειδή βασικός σκοπός του αγωγού είναι η μεταφορά αερίου τράνζιτ από το Αζερμπαϊτζάν προς τη δυτική Ευρώπη, είναι αμφίβολο αν η Ελλάδα θα απολαύσει πραγματικά οφέλη από το έργο, σε επίπεδο μειωμένων τιμών και ευρύτερης τροφοδοσίας.
Σύμφωνα με τους σχεδιασμούς, πύλη εισόδου θα είναι η περιοχή των Κήπων Έβρου (όπου θα συνδεθεί με τον αγωγό TANAP), η εξοδός του από την ελληνική επικράτεια έχει σχεδιαστεί στο ύψος της Διποταμιάς Καστοριάς, ενώ κατά τη διαδρομή θα περνάει από 13 νομούς: Έβρου, Ροδόπης, Ξάνθης, Δράμας, Καβάλας, Σερρών, Κιλκίς, Θεσσαλονίκης, Πέλλας, Ημαθίας, Φλώρινας, Πτολεμαΐδας και Καστοριάς.
Θα χρειαστεί να σκαρφαλώσει σε ύψος σχεδόν δύο χιλιάδων μέτρων στα κακοτράχαλα βουνά της Αλβανίας, αλλά και να κάνει "μακροβούτι" στα 820 μέτρα κάτω από την επιφάνεια των νερών της Αδριατικής, έχοντας διασχίσει πρώτα τις πεδιάδες της ελληνικής Θράκης και της Μακεδονίας, ο Διαδριατικός Αγωγός (TAP) για να μεταφέρει στην Ευρώπης το αέριο από το γιγάντιο κοίτασμα του Σαχ Ντενίζ ΙΙ, αρχής γενομένης από το 2019.
Μόνο στο ελληνικό τμήμα του, μήκους 543 χιλιομέτρων, από τα ελληνοτουρκικά μέχρι τα ελληνοαλβανικά σύνορα, ο αγωγός - διαμέτρου 48 ιντσών (1,2 μέτρων) στο χερσαίο κομμάτι του και ελάχιστης διάρκειας ζωής 50 ετών - θα διασχίσει επτά περιοχές του ευρωπαϊκού δικτύου NATURA 2000· θα διέλθει από σημεία κοντινά σε 200 θέσεις πολιτιστικής κληρονομιάς· θα απαιτήσει την καταβολή αποζημιώσεων σε περίπου 25.000-35.000 ιδιοκτήτες και χρήστες 18000 αγροτεμαχίων· θα “συναντηθεί” με 1443 υποδομές, μεταξύ των οποίων 13 σιδηροδρομικές γραμμές, 14 αυτοκινητόδρομοι και σχεδόν 60 κύριες οδικές αρτηρίες.
Η διαδρομή Επί ελληνικού εδάφους, ο TAP - αρχικής δυναμικότητας 10 bcm (δισεκατομμυρίων κυβικών) ετησίως, με δυνατότητα επέκτασης στα 20 bcm - θα είναι υπόγειος σε όλο το μήκος του (σε ελάχιστο βάθος 1,5 μέτρου).
Έτσι, οι ενιστάμενοι υποστηρίζουν, μεταξύ άλλων, ότι η χάραξη του έργου παρουσιάζει προβλήματα σε συγκεκριμένα σημεία (π.χ., στην περιοχή των Τεναγών Φιλίππων, όπου εκδηλώνονται φαινόμενα καθίζησης του εδάφους μέχρι και κατά 4 μέτρα μέσο όρο, ενώ παρατηρούνται και έντονες πλημμύρες), ακόμα ότι παροπλίζονται, για τουλάχιστον 50 χρόνια χιλιάδες στρέμματα αγροτικής γης υψηλής παραγωγικότητας, όπως επίσης και ότι προκύπτουν ζητήματα δημόσιας υγείας, λόγω εκπομπής ρύπων.
Κατά τους ίδιους, επειδή βασικός σκοπός του αγωγού είναι η μεταφορά αερίου τράνζιτ από το Αζερμπαϊτζάν προς τη δυτική Ευρώπη, είναι αμφίβολο αν η Ελλάδα θα απολαύσει πραγματικά οφέλη από το έργο, σε επίπεδο μειωμένων τιμών και ευρύτερης τροφοδοσίας.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου